Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 6)

Mooi! Maar ik dacht dat ie groen was :pensive:

Overigens nu een soort van opgevolgd door de SBGW305.

1 like

De

en de

hebben geen groene wijzerplaat. Wel vol leven :wink:

Klopt maar zo lijkt de foto op mijn iPhone scherm - maar deze tint (crème) is ook prachtig

1 like

Ook op het lijstje?

4 likes

Minder… ik vind de curve van dat glas van die De Rijke zo fraai :star_struck:

1 like

Voor mij ook minder, ik merk dat ik de OG Rivanera gewoon mooier vind omdat langgerekt eleganter is. Dat gezegd: Meer keuze in dit segment is dikke prima. Ik wil ook een lans breken voor Raymond Weil.

Ik bedoel, dit is toch prachtig? Simpel, soit. Niet opwindend, maar dan lijkt ie op z’n baasje, maar wel grote klasse. Zo tof.

3 likes

Blauw, zwart of aventurine? Zwerft hier ook ook op een lijst. Had jij niet een Nijntje? Was die kwalitatief ok?

Zeg maar gerust saai. Poor mans PP ellipse.

1 like

Die was meer dan OK.

12 likes

Gaaf ding blijft dat toch.

1 like

Aventurine moet het worden, als ik ervoor ga. Maar hij heeft wel wat overlap met andere dingen in de collectie, dus ben er nog niet uit.

De Nijntje was fantastisch (ook in afwerking en bouwkwaliteit) dus daar heb ik voor de Capri geen twijfel over.

1 like

Saai is goed. Saai heeft staying power.

4 likes

Koop een Speedy :yum:

2 likes

Saai heeft hier vooral nooit-dragen power. Het leven is te kort voor saaie horloges.

Dat gezegd zijnde, ik vind die RW niet eens zó saai. :slightly_smiling_face:

3 likes

Zwarte gmt, blauwe GS en roze bloesem GS eruit.

De GMT vanwege het rode wijzertje, de blauwe vanwege de te felblauwe kleur en de SBGA omdat het bloesempatroon me te druk is (en de kast een tikkeltje te groot)

De groene Iwate nadert de perfectie. De champagne plaat is schitterend, echt klasse.

1 like

Het grappige is, dat het uiteindelijk het enige horloge is wat blijft qua draag gemak.

Looks? 100% GS.
Een horloge voor de langere termijn uit dit rijtje? Rolex.

1 like

Hier breek ik een lans voor! :clap:

De Raymond weil overigens niet. Dan ga ik toch voor de elips van pp. Nog saaier.

Even uit nieuwsgierigheid: Hoe lang heb jij een Nomos Club Sport, Ebel Sport Classic, Santos de Cartier, of Breitling Top Time in bezit gehad, joh?

Zelf heb ik vijf Grand Seiko’s op een bracelet, en heb ik geen enkel probleem met het draaggemak, maar ik kan me voorstellen dat mensen meningen hebben bij het gebrek aan snelverzet, maar de Top Time? Meh. Die wint het toch van de OP, in mijn beleving.

Het kan natuurlijk zijn dat de Top Time met z’n 38x10,7mm en de clasp met meer dan een centimeter toolless snelverzet een enorme draak van een horloge is om te dragen, maar iets in mij trekt dat heel erg in twijfel.

Want anders mag ik er niet over meepraten? :rofl:
Die denigrerende joh er achter aan herinnerd me weer aan het feit dat met jou discussiëren geen nut heeft, want je leeft in jouw eigen wereldje.

En ga nou niet zeggen dat ik geen ‘normale’ horloges heb, of heb gehad. :rofl:

Ik heb denk ik in de richting van 10 GS’en gehad?
Ik zou ook eerder die toptime kopen.

Ten2two heeft zo’n GS in de shop, en ik heb er constant zin in. Maar ik verval niet meer in die fout.

1 like