Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 6)

:joy: entertainment :100: @Brick en @Fate_Amenable_To_Change
Heeft verder geen belang wie gelijk heeft

7 likes

Fate. Je glijdt af.

Je haalt er meer en meer bij om ons af te leiden van je originele opmerking en mijn commentaar daarop. Dat was mijn argument. Niks meer niks minder.

Zoek jij maar naar je Cartier cheich.
(Als die al zo gewild is. Want er hangt ook een evident prijskaartje aan vast)

Dat verklaart waarom de Cheich gewild is. Prijs is namelijk best indicatief, in dat opzicht. Iets met marktwerking. Zo kun je ook zien dat bepaalde Daytona’s heel erg gewild lijken te zijn. Wel een mooie poll voor op het forum:

Welke koop je? Geld geen bezwaar.
  • Pebble
  • Paul Newman
0 stemmers

Ik voorspel dat de Daytona gaat winnen. :slight_smile:

1 like

Dit wordt nu echt een beetje beschamend fate. Van de ene discussie in de andere :nerd_face:

Plaats de foto’s dan zonder die achterlijke prijzen. :see_no_evil:

Edit. Nb. De hoogte van vraagprijzen zijn geen indicatie voor veel vraag naar een uniek product.

Nee, het is de duurste gouden Pebble (van 2 listings) versus de duurste gouden Daytona (van 9876 listings), dat lijkt me een prachtige battle. :slight_smile: Het topic is wristwatch battles, dus… tja.

Het centrale argument dat Daytona’s net zo hard, zo niet harder, doorgeschoven worden dan Speedy’s. En ik denk dat listings daar iets over zeggen.

Het is een wankele stelling dat als iets gewild is, er per definitie te koop zijn. Genoeg dingen waar dat niet opgaat. Je zou zelfs kunnen stellen dat iets verkopen al ergens aangeeft dat je het niet zó graag wil, en liever centjes ziet. :upside_down_face:

En dan rest ook de vraag waarom iets gewild is - omwille van het ding zelf, of zijn voorspelde toekomstige verkoopwaarde. Kunnen we nog eens een dag of drie over doorbomen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Wat maakt het in Godsnaam uit hoeveel er van iets te koop staat? Welk punt proberen jullie daarmee te maken?

1 like

Jo! Fate. Succes met de battle.

Ik ga weer werken. Mijn only the lonely lunchpauze zit erop. En ik voel al iemand in mijn nek hijgen :joy:

1 like

Dito voor jou LVA.

Ik ga hier niet op in, want het was maar een eenvoudige opmerking over speedies in het blauwe en daar werd ineens de wereld bij gehaald. :nerd_face:

Wellicht dat fate op je stelling ingaat. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mij maakt het op zich verder niets uit, ik keek geamuseerd van de zijlijn toe. Daytonas en Speedmasters laten mij beiden Siberisch.

Maar ik zou die vintage niet-zwarte Daytona van jou boven elke mogelijke Speedmaster in de wereld verkiezen, zelfs met de beperking dat ik die nooit zou mogen verkopen. Zelfs met die idiote pushers, die neem ik er dan zonder knorren bij. Voilà. :hugs:

1 like

https://www.horlogeforum.nl/search?q=Rolex%20Daytona%20%23verkocht-geruild

Ook in het archief staan er 50+. :slight_smile:

Jonge! Mk0 hè :nerd_face:
Zijn super zeldzaam, gewild en hebben een eigen naam! :joy::joy:

Millerighe

Leuk dat je die Daytona mooi vindt, het begin is er :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Das geen nieuwe. :innocent:

1 like

Wat moet ik nou met die info?

Er zitten hier geen kopers meer.

Al moet ik zeggen, dat het in het blauwe de laatste tijd wat lijkt aan te trekken.

2 likes

Lijkt me logisch, dat andere ding zou mn oma kunnen dragen.

2 likes

Dat er een pasta bestaat die er uit ziet als die pushers lijkt me gepast.

Ik zie dat er geen Timothee Chalamet achtigen onder ons zijn hier. Het forum is boomer coded. :slight_smile:

Eerst zeuren dat ik de wereld er bij betrek (omdat het forum gereguleerd is en er minder kopers zitten, logisch), en vervolgens roepen dat je niet weet wat je met het blauwe aan moet als ik exact datgene post waar je naar vraagt. Ik moet lachen, da’s puur entertainment.

popcorn

:point_up_2:da’s logisch, zou JC gezegd hebben :wink:

Ik vraag er helemaal niet naar. Het is jouw discussie.

Nb. Er staan vast ook meer dan 50+ speedies in de archieven. Toch? Of zijn er dat minder :stuck_out_tongue_winking_eye:

Next.

Akkoord. Nieuwere dan.

1 like