Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 6)

@Brick is de naam die je zocht denk ik?

:stuck_out_tongue:

2 likes

:joy:

2 likes

Zijn mening is natuurlijk ook een kwestie van smaak, de Reverse panda Carrera vind ik super lelijk door die gebolde tachymeterschaal onder het glas.

2 likes

Spijker. Kop. Voor mij is een standaard Speedy m’n grail. Met saffier vanwege opgelegd logo en zichtbodem. Maar ik kan zo’n Tag of vintage Daytona zeker waarderen. Leuk om over de verschillen te discussiëren maar dat neemt niet weg dat de liefde voor de een niet hoeft te schuren met de waardering voor een ander.

4 likes

Dat chauvinistische gedoe hoeft van mij inderdaad ook niet zo, al is het in zekere mate vermakelijk.

2 likes

Kleine nuance Tony… ‘nog’ niet snappen :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

1 like

Of jij zit ‘nog’ in de fase dat je de kleren van de keizer haarscherp denkt te zien… :wink:

1 like

Mooi gezegd. En zo is het.

1 like

Haha. Zou goed kunnen. :smile:

Maar eerlijk is eerlijk. Er is meestal toch wel een reden waarom bepaalde horloges in veelvoud mooi gevonden worden. :wink:

Maar ook ik heb een paar niet zo middle of the road horloges. Gelukkig.

1 like

Een ZEP, Glassbox, Carrera, Daytona en Premier zijn geen “buitenbeentjes”. Dat geldt ook voor de Navitimer. :slight_smile: Kom op mensen.

Dat gezegd hebbende, er zijn heel erg veel Speedy’s voorbij gekomen in het blauwe, dus evergreens zijn zeker per se geen onbevlekte horloges die door de eerste eigenaar gekocht en gekoesterd worden tot de eigenaar omvalt.

Geweldig. Echt heel erg mooi.

2 likes

Ik kan ze ook wel waarderen, die oude Daytona’s.

De nieuwe trouwens ook. Zo’n Pikachu zou ik zeker niet weigeren. Niet dat dat een relevante vraag is overigens.

2 likes

Misschien helpt dit trouwens als leidraad voor volgende discussies.

10 likes

Moet dat groene vierkant niet gewoon ook rood zijn? Diegene is namelijk gewoon een gemaakte, zie mij eens bescheiden zijn, toffe peer :grin:

2 likes

Misschien ten overvloede, maar niks persoonlijks, hoor.

Dat doe ik ook, zonder er de ‘larger than life’-, buitenaardse (pun intended :wink:) status aan toe te kennen, die er door veel mensen -en niet in de laatste plaats opperuitmelker Omega zelf- aan toe wordt geschreven. :roll_eyes: Prima horloge. :+1: Maar ook niet meer dan dat. :person_shrugging:

Eens. Ik heb ook zowel (TAG) Heuers als Omega’s.

Ja, toch?! :grin:

Helemaal mee eens! :+1:

:grin: :+1:

3 likes

Right.

De daytona’s vliegen je niet om de oren :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het vergelijk wat je altijd wist dat zou komen. :slight_smile:
image
image
image

Vliegen ze toch een beetje om je oren, Henk. Da witte gij ook: Er staan bijna net zo veel Daytona’s op Chrono als Speedy’s.

:upside_down_face:

Appels en peren vriend.

Van ‘het blauwe’ naar de wereld. En dan ook nog een GS - vs omega/rolex :joy:

Neuh, er worden in de wereld zo’n 10.000 Daytona’s aangeboden, en in diezelfde wereld worden er 12.000 Speedmasters aangeboden van een diverser pluimage dan de Daytona. Dat is letterlijk appels met appels, aangezien het om twee tool-chronografen gaat qua wereldwijd aanbod op exact dezelfde site.

Soit, dat ik GS er even bij stopte was een gebbetje, maar laten we nu niet doen alsof Daytona’s niet worden doorgeschoven. Dat ze hier op het forum niet vaak door worden geschoven kan zeker ook te maken hebben met de restricties die het forum zich genoodzaakt zag in te stellen, omdat er te veel scalpers Rolexen aan het doorschuiven waren.

Of ben je vergeten waarom die “Zes maanden oud, of niet meer dan de aankoopprijs” regel vandaan kwam?

Maak je eigen kromme verhaal maar weer recht.

Het ging om het blauwe, niet de wereld, 6 maands termijn heeft daar niets mee te maken, want ook na 6 maanden zijn er minder daytona’s. Misschien heeft het wel met de prijs te maken, maar dat was de discussie niet (Een speedy is immers voor meer mensen toegankelijker.)

In de wereld zijn daytona’s te koop omdat die nou eenmaal gewild zijn, geen idee waarom eigenlijk :slight_smile: :joy:

Het feit dat ze gewild zijn hoeft niet te betekenen dat ze ook aangeboden worden. Leuke poging hoor, maar kijk dan:
image
Erg gewild. Geen listing. :slight_smile: Maar hee, als dat de retorische heuvel is waar je op wilt sneuvelen, prima, ik heb daar geen probleem mee.

Maar wat is je argument? Dat Daytona’s niet door geschoven worden? Mijn argument is dat dat wel zo is. Niks meer, niks minder.