Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 6)

Toffe look! En horloge :wink:

1 like

Easy choice

:heart_eyes:

4 likes

Elke keer ik een foto van die Daytona zie denk ik dat die een paarse wijzerplaat heeft. Ligt het aan mijn ogen of niet?

De keuze was snel gemaakt maar buiten de naakte functionaliteit hebben die twee ook echt nougabollen met elkaar te maken. Een Lamborghini Urus vs een Bentley Flying Spur. Kan ze beiden wel appreciëren op hun manier maar eentje is toch echt mn ding niet. :smile:

1 like

Is dat onderhuids niet 2x dezelfde wagen? :stuck_out_tongue:

(Een Skoda)

1 like

Ik vind ze allebei 3 x niks. Stem al jaren trouw in dit topic, maar hier had ik écht moeite mee.
Uiteindelijk toch voor de Rolex gekozen, want het ontbreken van vier van die kolossale cijfers bij die Patek gaat er bij mij echt niet in :grimacing:

2 likes

O.k., die afgezakte subdials trek ik echt niet. Dus van deze twee, voor de Daytona gestemd. Maar mag het ook zoiets zijn?
Rolex Daytona 6263 Reverse Panda Dial

5 likes

Zo zie je maar. Ik vind het net een van de sterke punten van het ontwerp - grote subdials en geen afgekapte cijfers :smile:

3 likes

Je vergeet geïntegreerd ogende pushers. Hulde!

Yep, ieder zijn ding. Die rubberen band bij de Rolex zou dan voor mij ook een absolute no-go zijn. Maar sowieso veel te druk naar mijn smaak. Bepaalde modellen horloges kunnen prachtig zijn, maar niet voor mij.

Zoiets als dit (tis maar ff snel een voorbeeld, ik heb maar even iets geplukt) :

Prachtig, maar niet om mijn pols. Ik vind een tjalk van 120 jaar oud serieus schitterend, maar die hoef ik ook niet aan mijn steiger te hebben.

En ook nog eens allejezus groot.

2 likes

Ik kwam er dankzij deze twee battles achter dat ik persoonlijk niet blij word van Breguet numerals in een Chrono setting.

3 likes

Ben daar sowieso geen fan van :slightly_smiling_face:
Liever helemaal geen cijfers.

1 like

Nee. Dat heb ik al. :joy:

Oh, echt? Ja, dat zie ik dus liever. Vind veel moderne Rolexen zo
Big Belly GIFs - Find & Share on GIPHY
opgeblazen, uit proportie, zeg maar. En gewoon een beetje ‘trying too hard’.
Maar goed, da’s mijn persoonlijke mening, natuurlijk. :person_shrugging:

3 likes

klopt ook wel, en heel eerlijk het is een prachtig horloge zo een moderne witgouden daytona, maar ik zie ze net iets te vaak in mijn omgeving om de pols. draag hem dus zelden.

2 likes

hqdefault

Daar geef ik je gelijk in. Ik krijg bijna de neiging om m’n netvliezen te schrobben met Vim wanneer ik zo’n ding ontwaar.

Leuk. Je vond het weer even nodig dit te melden aan een eigenaar van dit horloge. Top!

2 likes

Wristwatch battles is een free for all. Als iemand mij wil vertellen dat de SBGW231 voor hem of haar je reinste zaaddodende pasta is in een battle: Prima. Dit is geen NA topic.

De titel van het topic is niet voor niks "3…2…1… FIGHT!"

1 like

En ik maak denken dat het een topic was waarbij je je voorkeur kon aangeven tussen twee horloges. En best mag aangeven wat je minder mooi vindt aan een horloge. Maar kennelijk moet je hier herhaaldelijk over hetzelfde horloge lomp, minachtend en hautain doen naar dezelfde eigenaar. Stijldingetje zeker.

1 like

Als ik een dubbeltje had voor iedere keer dat @Brick iets zei over een horloge wat ik dan weer lief heb in deze topics, ja, dan konden we zomaar een kop koffie doen samen.

Nogmaals, de TITEL van het topic zou een hint moeten zijn dat er hier mogelijk fatalities volgen. Het is nog een keer mijn topic ook, trouwens. :slight_smile: Dat neemt niet weg dat ik de Daytona één van de meest verschrikkelijke chronografen ooit blijf vinden, dus iedere keer als het me gevraagd wordt rolt hetzelfde antwoord er uit, al heb je een koffer van die dingen op zak.

Die Patek is wel mooi. Ik waardeer 'm steeds meer.

1 like

@tompj en @Fate_Amenable_To_Change

In dit geval geef ik jullie beide gelijk.

2 likes