Comrade Ivan heeft zijn geladen Tokarev tegen je achterhoofd gedrukt. Je kiest er één of de totale oppervlakte van je hersenmassa vergroot met ettelijke vierkante meters.
O.k., dat is wat extreem.
Maar, if you put it that way… dan maar de Cartier. Omdat dit merk me meer aanspreekt. Als ik dit specifieke model maar niet hoef te dragen, dan.
Volstrekt hypothetisch, ik stem de Piaget omdat het de underdog is. Ik zou met beiden dolgelukkig zijn, maar aan geen van beiden zelf dit soort geld hangen.
Mensenkinderen. Hoe kan dit een wedstrijd zijn? Een witgouden Cartier monopoussoir met Journe heritage die zo zeldzaam is als een haan met tanden tegenover een mooie maar toch veel minder bijzondere Piaget.
Ik probeer een gewoonte te maken van altijd te stemmen, met in het achterhoofd “zelfs als ik ze beiden afzichtelijk vind - welke is dan het MINST afzichtelijk”. Forceert me dan ook van te proberen benoemen wat ik wel/niet okee vind, en oefent de selectie-spier.
Welja, dat. Ik heb zelf Cartier gestemd, want heerlijke guilloché, ouderwetse vibe…
… wat een geestelijk ouwe lul als ik best okee vindt, maar bovenal omdat die Piaget 42mm is dus ondraagbaar voor mij. Maar puur qua looks? Fotofinish hoor.
Ik heb in een vorig topic eens een battle gepost. Beide horloges had ik toen niet in bezit. Is het topic enkel zo bedoeld, of mag je ook een battle maken tussen twee horloges die je al in bezit hebt, maar waarbij je twijfelt welke je voor een specifieke reden wilt dragen?