Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Het vorige deel heeft een ijsberg gekopstoot en is gezonken, James Cameron is gecontacteerd. Maar intussen:

En daar zit iets in.

Een start-battle tussen twee dingen die ik hier op HF ontdekt heb de voorbije week:

De Piaget G0A48024 …

… en de Cartier W1525851.

Twee eigenzinnige chronos. Ik vind ze beiden prachtig, maar… één keuze. Shoot!

• Piaget
  • Cartier
0 stemmers
9 likes

Dit topic valt en staat bij fatsoenlijke vergelijkingen, ik eis dan ook een betere foto van de Cartier om die een eerlijke kans te geven :slight_smile:

De toon is gezet :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Beide merken maken, imo, (naast de twee hierboven) mooiere modellen. Ik sla dus allebei even over. :grin:

Beiden een extra fotootje gegeven. :vulcan_salute:

Comrade Ivan heeft zijn geladen Tokarev tegen je achterhoofd gedrukt. Je kiest er één of de totale oppervlakte van je hersenmassa vergroot met ettelijke vierkante meters. :male_detective:

2 likes

Cartier is mij te veel een Delfts Blauw tegeltje.

1 like

Altijd de Cartier. Daar F.P. Journe met z’n vingers aangezeten. Volgens mij heeft de beste man ook dingen voor Piaget gedaan maar niet deze.

1 like

GIFs of Surprise, Amazement, Shock | USAGIF.com

O.k., dat is wat extreem. :grimacing: :face_with_raised_eyebrow:
Maar, if you put it that way… dan maar de Cartier. Omdat dit merk me meer aanspreekt. Als ik dit specifieke model maar niet hoef te dragen, dan. :sweat_smile:

1 like

Oeafgh…
Moeilijk.
Alweer verschillend genoeg om beide in een collectie te kunnen.

De Piaget is een automaat.
De blue panda is allicht korter bij de Cartier in feel?

Volstrekt hypothetisch, ik stem de Piaget omdat het de underdog is. Ik zou met beiden dolgelukkig zijn, maar aan geen van beiden zelf dit soort geld hangen.

2 likes

De piaget! Puur omdat een soort van sportieve chrono is. :ok_hand:

Kudos voor deel VI!

1 like

Mensenkinderen. Hoe kan dit een wedstrijd zijn? Een witgouden Cartier monopoussoir met Journe heritage die zo zeldzaam is als een haan met tanden tegenover een mooie maar toch veel minder bijzondere Piaget.

3 likes

Shhht! Je hoeft dat niet te weten om te stemmen.
Foto zien, bolletje klikken!

Dan stem je tenminste onbevooroordeeld.

6 likes

That’s how we roll. :sunglasses:

Ik probeer een gewoonte te maken van altijd te stemmen, met in het achterhoofd “zelfs als ik ze beiden afzichtelijk vind - welke is dan het MINST afzichtelijk”. Forceert me dan ook van te proberen benoemen wat ik wel/niet okee vind, en oefent de selectie-spier.

Welja, dat. Ik heb zelf Cartier gestemd, want heerlijke guilloché, ouderwetse vibe…

… wat een geestelijk ouwe lul als ik best okee vindt, maar bovenal omdat die Piaget 42mm is dus ondraagbaar voor mij. Maar puur qua looks? Fotofinish hoor.

Cartier all day any day.

Holadiee

De Polo:

original-26e6ad7813a0d6b6e2f7c4c6b4a05d10

4 likes

Okay GIF | Create and Share GIFs with Gifzz

Hmm, o.k… :thinking: :grin:

1 like

Dat vind ik juist wel tof. Dat is redelijk elegant toe te passen in een outfit. Ik ga voor de Cartier :wave:

2 likes

Ik heb in een vorig topic eens een battle gepost. Beide horloges had ik toen niet in bezit. Is het topic enkel zo bedoeld, of mag je ook een battle maken tussen twee horloges die je al in bezit hebt, maar waarbij je twijfelt welke je voor een specifieke reden wilt dragen?

2 likes

Waarom niet? Ik zou het doen. Ben benieuwd.

1 like

Ik geloof dat er destijds zelfs battles waren tussen een rolex en een tuinhuis, dus ga je gang.

10 likes

Battle is battle, laat de gladiatoren maar in de ring!

1 like

Oh, ik heb eentje tussen een orangerie en een ZEP :grimacing:

2 likes