Orangerie 100%. Alhoewel dat ik mijn boompjes ook in de garage in goede gezondheid overwinter.
Jij denkt bij orangerie aan boompjes ![]()
Ik denk aan verse tomaten en komkommers en een grote tafel om gezellige avonden met vrienden en verse pizza of BBQ te beleven ![]()
Niet twijfelen he, die ZEP kan wachten.
Ik wil, komende zomer zoiets laten bouwen, hier in mijn bescheiden achtertuin. Lijkt me echt leuk! ![]()
Zeker. En ook nog wel tot een volgend leven. Of een daarna.
![]()
Oké, komt-ie:
Ik ga binnenkort een weekje naar Turkije. Voornamelijk voor het plezier, al zal er 's ochtends vroeg nog even vanaf de laptop gewerkt moeten worden om e-mails en bestellingen bij te houden.
Wat neem ik mee?
Seiko GMT
Doxa Sub
Seiko want:
Voornamelijk vanwege de GMT-functie. Zo vaak kom ik niet in verschillende tijdzones en op deze manier doet hij eens dienst waar hij voor gemaakt is. Al is dat ene uurtje verschil natuurlijk ook zonder GMT nog wel bij te houden. ![]()
Doxa want:
Zomerknaller.
Beide horloges hebben saffierglas, 200m WR, schroefkroon en datumfunctie.
Gaan jullie voor de functionaliteit van de GMT, of wint de zomerse vibe van de Doxa?
- Seiko GMT
- Doxa Sub
Seiko, want die kun je met verschillende kleuren bandjes (rubber of leer) veel beter opleuken dan de Doxa. En ik vind de kast, de wijzers en de wp van de Doxa niet mooi.
Grappig, ik vind juist het tegenovergesteld.
De Doxa kan prima op rubber en Nato. Bij de Seiko vind ik de wijzer gewoon niet zo mooi en de dubbele kroon… error, en dat datum venster… brrrr
Haha, ja, zoveel mensen, zoveel smaken.
![]()
Vrolijk horloge, leuke band. Versus een Seiko met diepteloze witte wijzerplaat en een beetje potsierlijke witte cathedral wijzers - no-brainer voor mij alvast.
De Seiko, meer GADA, kun je met zwemmen desgewenst,de omgeving ontdekken en s’avonds gerust mee dineren en eventueel de bloemetjes buiten zetten ![]()
Ik vind het leuk om te zien dat Cartier vs Piaget intussen 52-48 staat. Da’s een pak meer gelijk opgaand dan ik had verwacht ![]()

oh no! Tuurlijk!!
Thanks voor de poll!!
![]()
Ja hé!
Fuck die panda is lekker
Ik ben zo lekker gewoon gebleven. Optie 3:
Ik trek die keramieke bezel niet op de panda. Maakt 'm te flashy. Als die aluminium was geweest…
Zal voortaan de poll iets uitgebreider doen. Dat je kan zien wie wat gestemd heeft. Kan ik achteraf niet meer aanpassen. ![]()
Voor mij optie 3.
Geen Speedmaster
Optisch vond ik het verschil heel klein. Je moet er echt bewust op letten; pas dan zie je het.
Ik heb een 1861 Hesalite en die gaat er nooit uit. Ik heb ook een 3861 met saffier gehad, maar het verschil met mijn 1861 was voor mij simpelweg te beperkt om een tweede Speedy te kunnen verantwoorden.
De Panda (en ook de White) zijn daarin echt anders. Vooral de Panda oogt veel luxer en staat daardoor duidelijk los van mijn 1861.
Kortom: die keramische bezel valt misschien niet meteen op, maar juist dát maakt ’m voor mij een pluspunt ten opzichte van mijn huidige Speedy.