Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

alle uitvoeringen van de 5711 en de verschillen.

1 like

Ken je Marco Mstanga?
Hij weet belangrijk veel over de nautiusen 3700 en 5711, schreef er ooit ene zeer extreem gedetailleerd boek over

In zal hem effe whatsappen om te horen wat zijn mening is over een al dan niet kleur verschil

2 likes

En zijn antwoord :grinning:

3 likes

Ah ken uiteraard zijn naam en hem eea van hem gelezen op diverse fora.

Nou als hij het zegt dan geloof ik dat wel :sweat_smile:

1 like

Aankomende zaterdag deze 2 bepotelen.

Breitling Superocean 42 mm

Tudor Caremic 41 mm

• Breitling
  • Tudor
0 stemmers
1 like

Anders, namelijk

Slechte foto, maar zie hier.

De SBGX265.

1 like

Ik vind misschien zo de Tudor mooier. Maar op de Breitling kun je wel weer een originele stalen band zetten.

1 like

Appels en peren, maar een hersenkronkel die bij me leeft… wat zouden jullie kiezen met deze context?

• de mooiste vs bijzonder mooi
  • droom vs extra versie van de grail
  • zeer duur vs duur
  • 3j sparen en offers maken vs lukt wel
  • indikken vs aanvullen
  • nieuw segment vs comfortzone
  • klassiek vs sportief
  • goud vs staal
  • top vs sub-top

17714295960751176213528321569453

Wat zouden jullie kiezen?

• A. Lange & Sohne Saxonia Moonphase
  • Zenith El Primero Original Reversed Panda
0 stemmers
1 like

Alleen jij weet natuurlijk welke offers je hier bedoelt, maar ik zou zelf niet snel een vakantie laten t.b.v. een horloge. Hoe mooi het horloge ook, geluk zit hem in ervaringen en niet in spullen (wetenschappelijk aangetoond).

2 likes

Maar zo’n lange is wel een ervaring!

Eerlijk, 3 jaar sparen is een horloge me niet waard.
Wij hebben hier geen afspraken over geld, maar voor mijn gevoel moet een horloge “wegwerp” geld zijn.

Ik kàn allicht zo’n Lange kopen, immers, ik kan een nieuwe auto kopen… Maar tot de dag dat dat geld is waar ik niet hoef over na te denken ga ik dat niet doen.

2 likes

Zeker, de eerste dag, de tweede en derde ook nog. Daarna treedt langzaam de hedonische adaptatie in en krijg je niet meer hetzelfde geluksgevoel van objecten t.o.v. (unieke) ervaringen.
Maar ik ben het je eens, horloges moeten speelgeld zijn.

2 likes

Ik bedoel 2-3 duurdere horloges uit de collectie

2 likes

Laat ons zeggen, 3j afromen.

1 like

Dit hoef jij toch niet uit te leggen Kristof. Je maakt je eigen keuzes. Een ander geeft het wellicht uit aan een derde auto of een boot. Ga voor de ALS als jij daar gelukkig van wordt

5 likes

Uiteraard, lijkt me niet dat ie zich iets aantrekt van ons uiteindelijk (gelukkig maar), maar hij stelt wel de vraag hier.

2 likes

Indikken dus, nou ja, dan moet ik mijn stem wijzigen en de ALS pakken.

1 like

Ja, geeft indikken op dat niveau nog veel plezier? En die ALS is zonder twijfel next level, heb die al kunnen bepotelen.

1 like

Normaal zou ik zeggen de Lange … maar niet dit model! Neem een Lange 1 and I’m all in.

Die zenith is anderzijds ook zeer mooi.

Het is inderdaad een ander budget maar dan zou het er vooral van afhangen van wat je hebt of nog zal kopen. Heb je vooral sportievere en zal de toekomst vooral nog sportieve brengen dan is zo een lange een must
Heb je vooral high end dress watches of zitten die er aan te komen, dan is een sportievere een must.

1 like

Nog weinig plannen eigenlijk. Soms wat bevliegingen (in alle richtingen) maar die gaan meestal snel over.

14 likes

Mooie en gevarieerde collectie Kristof. Wat zou moeten sneuvelen voor de ALS?

1 like