En nu triple. ![]()
Voor dat geld mogen ze’m vergulden.
Ik heb trouwens in de originele post de moeite gedaan de maten en prijzen te vermelden… ![]()
Naast jou? Vast wel.
Maar ik stoor mij er niet aan.
Dat is inclusief een heerlijk bol glaasje en dat maakt voor mij álles uit. Een nodeloos hoge/dikke kast vind ik niet mooi. Maar deze is gewoon mooi in verhouding.
Ik vind dit echt een heel fraai horloge.
En dan die lugs! Daar kan de getoonde longines niet tegenop! ![]()
Die lugs zijn inderdaad wel de moeite. ![]()
Mja, van de Longines vind ik de kast nogal generiek en vooral de wijzerplaat en wijzers mooi. Maar, denk ik, vooral omdat ze me sterk aan deze doen denken.
Ja en als je dan iets in die lijn wilt, kom je toch uit bij de Omega.
Is, in mijn ogen en even los van de prijs, duidelijk het mooiere horloge, van de twee uit die battle.
Hoe meer stemmers hoe vaker 50/50. Logisch ook. Als horloges zo dicht tegen elkaar aanschuren.
Welke is mooier? De Omega.
Welke is beter? De Longines.
Belachelijke prijs voor de Omega en helaas ook te groot met bijna 40mm.
Battle of the
purple dial
Drie verschillende prijsklasses en drie landen die de strijd aangaan. Ben benieuwd wat de meningen hier zijn.
Welke horloge zal de battle winnen?
| Merk: | Rolex | Nomos | Grand Seiko |
| Model: | OP36 116000 Red Grape | Club Sport Neomatik 34 Purple | SLGB005 Evolution 9 |
| Diameter: | 36mm | 34mm | 37mm |
| Lug to lug: | 44,2mm | 41,5mm | 44,3mm |
| Dikte: | 11,9mm | 8,2mm | 11,4mm |
| Lug width: | 20mm | 18mm | 20mm |
| Caliber | 3130 | DUW 3001 | 9RB2 Spring Drive UFA |
| WR | 100m | 200m | 100m |
- Rolex OP36 116000 Red Grape
- Nomos Club Sport Neomatik 34 Purple
- Grand Seiko SLGB005 Evolution 9
Hele moeilijke battle. Vind ze alledrie erg gaaf.
GS wel het coolste. Prachtige indices en mooie kleur paars. Al had ik de Nomos ook kunnen kiezen als deze 36mm was.
De Grand Seiko is echt spectaculair in the metal. Zo’n ontzettend gaaf horloge. Kunnen de OP en Nomos echt niet aan tippen.
Eens. Formaatje a la Nomos Club Campus 36mm zou net wat fijner zijn.
Dimensions
diameter 36.0 mm
lug-to-lug 44.3 mm
Dat geloof ik wel gezien Grand Seiko daar bekend om staat. Zou de SLGB005 wel in real life willen zien. Er gaat ook zeker een GS in de collectie komen. Vraag is alleen wanneer.
Team Nomos ![]()
In termen van proporties, accuratesse, stabiliteit, en afwerking wint de Grand Seiko deze wedstrijd. Dat die Rolex nog zo’n dikkertje is, zeg. Dat wist ik niet.
Maar helaas… Die GS is 11.000 Euro en de Nomos is me te klein en heeft PCL, dus de OP wint het omdat het gewoon een fijne budget banger is. Ik heb dus Grand Seiko gestemd omdat ik prijs niet mee wil nemen, maar de Rolex is redelijk grote bang for buck, en ook nog eens te doen voor een pauper als ikzelf.
Maar wacht, Mike, er is meer. Eigenlijk zouden we een optie vier moeten hebben.
De 36,5mm grote Grand Seiko SBGW323 “Kiri”. Met een licht paarse Mt Iwate dial. Vergeef deze man z’n leren vetertjes in deze foto. Daar kan hij niks aan doen, het is een Australiër.
Ik ben nieuw hier… wat is PCL?
Edit: Ach, Polished Center Links!
Krast wat, heeft dat nog nadelen?
Ik heb wat schrik van de Seiko z’n plaatmotief, die zou ik eerst irl willen zien.
De nomos lijkt zeer mooi, ik hou van kleine seconden en deze staat op de juiste plaats. Prachtig gangwerkje ook. Helaas is 34 mm écht wel klein voor m’n smaak.
Paars lijkt me een heerlijke kleur voor een OP, dat vrolijkt een anders best generiek horloge leuk op. Doe me dus die maar!
Dito hier. Maar uiteindelijk gekozen voor de Rolex.
En dat komt dan door met name de totale look. Niks zo goed als een matte oyster in de zon.