Dan is het ook geen feit om dit te vermelden:
Maar goed. Ook in de witte variant is die mooi. Maar idd niet zo mooi als de zwarte ![]()
Dan is het ook geen feit om dit te vermelden:
Maar goed. Ook in de witte variant is die mooi. Maar idd niet zo mooi als de zwarte ![]()
Die is echt grijs.
Maar donker genoeg om 's avonds naar zwart te neigen, en licht genoeg om overdag met het licht te spelen.
Dat verklaart dan misschien. Die Zenith is ook niet echt zwart, heb ik het gevoel. Wat de visvijver van mooie zwarte platen meteen weer kleiner maakt. Die Rolexes van hierboven bevestiging in mijn ogen alleen maar de stelling. ![]()
Lange heeft mooi zwart ![]()
Kijk.
Dat is nou precies wat ik bedoel met “zwart is een brevet van onvermogen”. Alle coole “zwarte” platen hebben in mijn ervaring iets wat het zwart laat overstijgen.
Dat kunnen meerlagen-lak verhalen zijn, dat kunnen dynamische emaille-lagen zijn, dat kunnen gekleurde sunbursts of gegraveerde indices zijn, etc etc. Of ze zijn gewoon niet zwart, zoals een goedkope simpele SARB033 dat bijvoorbeeld ook nooit was, wat zelfs dat horloge mooier maakte dan de spotprijs zou suggereren.
Dat.
![]()
Niks zo mooi als gilt
Met jouw collectie kan je eigenlijk alles wat je wil toevoegen, ik heb persoonlijk voor de GO gekozen omdat ik daar in afgelopen het meest door verrast ben in persoon. Aan de andere kant is de Tank ook een van de beste en fijnste horloges die er is en kan ik die aan iedereen aanraden.
Longines conquest heritage
38 x 10.8 mm € 3200
Omega constellation observatory
39.4 x 12.2 mm € 10700
Pfoe… fotofinish.
In het zwart, de Omega. In het blauw ook. Maar goud + witte plaat is keihard Longines.
Had die blauwe een secondenwijzer gehad, ik had wellicht op die gestemd.
De Omega is verfijnder. Maar of hij het prijsverschil goed maakt? Tja, dat is elk voor zich.
Ik vind vooral de lugs wel een “precious” aspect toevoegen.
De wijzers zijn ook mooier, en de pie pan met de groeven is ook de moeite.
Altijd qua formaat en het feit dat er een secondewijzer op zit: De Longines. Ik heb sowieso meer met Longines. Bovendien vind ik de rondere kast van de Longines charmanter, dus zelfs bij dezelfde prijs zou het de Longines worden.
Het feit dat deze poll echter nog zo close is illustreert naar mijn smaak wel wat voor probleem Omega heeft met deze release.
Maar damn, die brons-achtig roodbruine variant van de Longines was in het handje übercool. De caseback is ook erg tof:
En de groene. Ook niet te versmaden.
Nogal divers/breed, deze selectie. Maar van dit rijtje vind ik de
het meest iconisch en aansprekend.
Daarnaast is de
sowieso een heel goede keuze! Wat een horloge! ![]()
Voor wat betreft een
Verder, voor mij zeker de
Wel een pittige prijs… ![]()
Hoho, dat is een plaatje. Die wint van de blauwe, met of zonder secondenwijzer.
![]()
Uit eigen gedegen onderzoek blijkt dat er nog geen foto finish is danwel dat deze ‘close’ zou zijn.
Er zijn 2x zoveel mensen die op omega stemmen ![]()
Dit gegoochel met cijfers moet eens ophouden. Lijkt wel de politiek hier ![]()
Fotofinish voor mijzelf om de stem te gooien hé. En dat gebeurt niet zo enorm vaak, ik doe maar al te graag aan botte-bijl-inhakken op verwaarloosbare details in de battles in deze draad. Maar daar dient die dan ook voor, in mijn ogen. ![]()
Maar ja, die Omega is wel erg knap in blauw. Hou er enkel wel rekening mee dat die ook heel nieuw is, en dat beïnvloedt stemmen hard. Je moet maar eens kijken naar ratings van een show/film op IMDB de eerste 3 weken na release en dan opnieuw na een jaar. ![]()
Ten tijde van het schrijven van die mededeling was het nog 56 - 44. Stemmen! Dat moet eens een halt toegeroepen worden, ook in dit topic. ![]()
Niemand die zich verder stoort aan een 12,5mm dik Observatory-chronometer horloge zonder secondewijzer?
Kijk, dat is nog eens een waarheid als een koe. Afschaffen die handel.
Is die 12.5mm dik? Iek. Ik stoorde me er al aan zonder dat te weten, maar nu dubbel. Een beetje vintage vibe bolling mag wel maar het moet wat redelijk blijven.
Voor € 1070 niet, nee.
voor € 10700 had ‘ie best 37 x 9 mm mogen zijn, met een toch ietwat sexier gangwerk.