Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Mijn mening is duidelijk qua stemming.Chrono GlassH of Zenith:-)

1 like

Zeg haar met mijn groeten dat dat een gruwelijke belediging is voor Seiko. :smiling_face_with_tear:

Maar haar conclusie is, zoals bij alle echtgenotes, uiteraard 100% correct.

2 likes

Oh ja, IWC Portugieser Chrono was No-Go voor haar omdat IWC teveel op PWC lijkt :rofl: :see_no_evil:

1 like

Ach zo is er altijd wat:-)

1 like

Dat is geen associatie die ik zo meteen zou maken, maar voor de dooie dood niet met PWC willen geassocieerd worden is uiteraard wel een logische en gezonde instelling. :sweat_smile:

2 likes

2 evenwaardige merken
Beide sportief
Beide best kleurrijk
2 automatische calibers
De omega inclusief calender, de zenith flyback functie
40 mm voor de zenith en 39 voor de omega

• Zenith rainbow flyback
  • Omega MK40
0 stemmers
4 likes

De Top Time is net een FIAT 500 cabrio. Je blijft grijnzen. De rest doet me niks, met uitzondering van de Tank. Die ook gewoon leuk is.

De Tudor, GO, en Dornbluth zijn allemaal zo zaaddodend dat ik niet snap dat iemand met jouw verzameling überhaupt nog over dat soort ellende nadenkt. Yuck.

Gadver. Waarom eigenlijk? Als je iets donkerders wilt, pak dan de Top Time in het donkergroen. Super cool, en een stuk spannender.

Als roulatie onderdeel van je verzameling? Heel erg lang. Het kon wel eens één van de meest charmante horloges zijn die je dan zou hebben. Koop hem op staal, een combineer met leer. Oneindig plezier.

1 like

Je vrouw is vreemd. Dat kan heel erg goed zijn, versta me niet verkeerd. Ik denk dat IWC ook wel door PWC mannen gedragen wordt. Maar om Seiko nou zo dodelijk te beledigen, dat vond ik niet nodig.

1 like

Ik kan het ook niet uitleggen, maar geef me een zwarte plaat met plexi erboven, en ik blijf ernaar kijken. Voor sommige mensen werkt het gewoon. Toch zo gek niet?

7 likes

You, sir, win the internet for today.

3 likes

Preaching truth.

2 likes

Jazeker wel.

Er zijn echt maar bitter weinig zwarte wijzerplaten die wat voor interesse dan ook op kunnen wekken. Tegen zwart aan hangend Urushi met Maki-e gestrooide indexes, misschien, als er genoeg lagen zijn gebruikt om een dynamische en organisch ogende gloss te krijgen.

Ik heb ook een goudbruine Grand Seiko gehad die zwart leek, maar het niet was. De SBGP011. Die mis ik nog wel eens, maar die was dan ook heel erg niet zwart, dat was prachtig, dynamisch en diep.

Zwart, daarentegen, is… Tja, eigenlijk gewoon een brevet van onvermogen van de wijzerplaat maker.

1 like

Overdrijven is ook een kunst.

7 likes

Je laat het overkomen het alsof het meer is dan alleen maar een mening van een toetsenbordridder op HF.

2 likes

De kern is dat zwart, als de afwezigheid van kleur en licht, op zichzelf saai is, en je er iets interessants moet mee doen om het interessant te maken. Dat is zeker doenbaar maar desalniettemin niet eenvoudig en veel pogingen falen. De Tudor faalt, hard. :man_shrugging:

2 likes

Wat is dat nou voor een kort door de bocht opmerking.

Er zijn genoeg mooie zwarte platen. En zeker icm plexi. Maar ook met saffier.

Zo is elke smaak anders. Maar mooie zwarte platen zijn er genoeg.

.

En wat dacht je van het diepzwarte van gilt platen. Niks mooiers dan dat.

En er zijn er meer.

Nou doei. :wave:

8 likes

Zo jammer dat de subdials van de Omega MK40 bijna van de plaat afvallen. Daarom maar de Zenith.

1 like

Om dat te snappen heb je empathie nodig vrees ik :grimacing:.

4 likes

Ik kan hier helaas geen keuze in maken.

Toen ik iets jonger was vond ik beide super. Niet dat ik ze nu nog zou kopen, maar nu heden ten dage een lichte voorkeur voor de omega.

1 like

Op die Patek is dat zwart al bijna een noodzaak, puur om die prachtige indices in de spotlights te zetten :smile: ik weet niet of die in andere kleuren even mooi zou zijn.

Er is zeker mooi zwart.

Of hee, zelfs eentje van mij. En een ex van Fate.

Maar ik vind het ook moeilijk, en voor elke mooie zwarte plaat zijn er 100 hoeresaaie.

2 likes