Het toeval wil dat de geelgouden Yachtmaster met zwarte band op rubber, het liefst in 37mm, één van m’n favoriete Rolexen ooit is. Samen met de Polar en de OP 36 (paar versies/kleuren, met name).
Soit, de 1908 is niet verkeerd, maar da’s Breguet / Goldfeather geld voor een semi-dresswatch. Hmpf. Evengoed, tof ontwerp.
Kortom: Specifiek deze Yachtmaster, daar heb ik al jaren een zwak voor.
Eensch, al zeg ik er wel bij dat chronografen zoals deze mij delicaat overkomen vanwege het complexe uurwerk. Dat kan ook aan mij liggen. Mij lijkt enige voorzichtigheid geboden met zo’n uurwerk. Misschien dat het Tudor uurwerk wat meer kan hebben.
Momenteel staan er nog een aantal horloges op de lijst die ik hoop dat deze battle deze nog wat te verkleinen omdat ik twijfel en sommige voldoen niet per se aan alle eisen.
De overige kandidaten zijn een Omega Aqua Terra, Panerai Quaranta 40 mm, Tudor Ranger black 36 mm, Iwc Pilot 36 mm en de GO Senator met zwarte wijzerplaat.En ik ga wellicht de Tag Heuer glasbox er nog in gooien. Maar die zijn voor deze battle even niet van belang.
De criteria:
Dat heet per se zwarte wijzerplaat icm met moet eigenlijk lume hebben/ soort van gada.En ja er staan er twee bij die aan de eisen niet voldoen maar die mij wel wel wat lijken
De paar twijfels die ik heb.
Moet er nog wel een duiker bij. Want in de fifty fathoms heb ik al een mooie duiker met de zorgeloze Citizen ernaast en dan heb ik nog de Oris Chronis.
De duikers die ik op het oog heb zijn de
Tudor - Pelagos 39. Wat ik zo zie en lees een giga lume bom. Fijn afstelling in de band. Helaas geen zicht bodem.
Go - Sea q: Ik snap dat de faux patina niet iedereens ding is. Maar ook deze lijkt me een behoorlijke lume bom en heeft een zichbodem met best een mooi uurwerk. Helaas geen fijn afstelling in de band.
Breitling top time. Lijkt me heerlijk zomers met de blauw/ witte plaat icm de oranje seconde wijzer. Echter voldoet niet aan de eis moet een zwarte wijzerplaat hebben en ik vraag me af hoe lang dit leuk blijft.
Cartier Tank rosé goud. De allerduurste van de lijst. Ik voel me er nog niet echt klaar voor al rockte een of andere M Ali m ook en die was nog geen 60. En geen lume. Duh.
Het kleine merk mocht niet ontbreken Dornbluth und Sohn. Ik schat dat deze in de 38.5 mm intussen rond de €13000 kost.
Wachttijd zal tussen de 1-2 jaar liggen en ik vermoed dat die prijs ook omhoog zal gaan.ltegen de tijd dat die klaar is.T uurwerk is mooi echter heb ik al diverse handopwinders met goldchatons. Dus wat gaat t toevoegen?
Als je al een Fifty Fathoms hebt, en die Oris, dan snap ik voor geen meter waarom je ooit zelfs een seconde zou overwegen van die Tudor uit je horlogedoos te halen. Tenzij je lijdt aan slapeloosheid, dan misschien nog net wel. Ja, ik vind Tudor een van de meest saaie, lompe, instant-erectiestoornis-veroorzakende, foef-in-sahara-veranderende merken. Sorry niet sorry.
De Glashütte is twee grootteordes cooler dan die Tudor, maar ook daar, hoeveel kans heeft die op draagtijd?
Dat is die echt. Ook in het echt. Zo vrolijk, krijg je niet uitgelegd.
Als je zelf buiten die lijn denkt en überhaupt al aangeeft dat je je afvraagt of het nog iets toevoegt aan je collectie, waarom is dat nog een eis?
Toch best lang, denk ik. En hee, als het uiteindelijk toch verveelt, niemand verbiedt je te verkopen.
Kwestie van die eis van hierboven Jimi Hendrix gewijs in de fik te steken. Maar ik snap het gevoel wel hoor. Ik ben hard ontdooid wat betreft de Tank, maar voorlopig enkel om iemand anders z’n pols.
Kweenie. Heel mooi binnenwerk, de voorzijde doet t m niet voor mij. Maar da’s smaak. Wel weer (meuh) zwart dus.
De Breitling met voorsprong, Glashütte tweede op ruime afstand.