Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Een Tudor Pelagos scoor je van Chrono24 vanaf 4250, als je dubieuze adressen en tweedehands even links laat liggen.

https://www.chrono24.nl/breitling/breitling-top-time-b31-new-full-set--id39754458.htm?searchHash=cc769fae_KJyJTL&pos=29

Uit Duitsland, als je consignatie-adressen in Tsjechië even laat liggen, heb je een Top Time voor 450 Euro meer. Dat is altijd nog goedkoper dan een nieuwe SMP300, die gaan voor rond de 5K.

Bij de AD vanaf 6,2K.

Eigenlijk ist budget of rond de 3/3,5 max of Legend diver erbij verkopen… en dan mag het ietsjes meer zijn…

En ff budget oprekken hoeft niet genoemd te worden:-)

Maar wie koopt in godsnaam zoiets bij een AD? Ik heb geen last van m’n geld. :slight_smile:

https://www.chrono24.nl/breitling/top-time-b31--id44533496.htm?searchHash=cc769fae_3Lio8Z&pos=3

Praat met deze verkoper en je hebt er eentje voor nipt minder aan de haak. Kun je altijd nog een bracelet zoeken als je ooit jeuk krijgt. :slight_smile: Trouwens, die Marinemaster is voor minder te scoren. :slight_smile:

1 like

Oh, maar binnen die price range heb je echt heel veel keuze, als je niet nieuw koopt.
Hier een selectie van EU sellers, met o.a. Breitling, TAG Heuer, Omega, Tudor, IWC, Cartier…

Search for a wristwatch

Ja, ik weet dat we, hier op HF, altijd op zoek zijn naar dealtjes en sommigen je zelfs voor sukkel uitmaken, als je een horloge bij een AD koopt. Maar ik kan je garanderen dat heel veel mensen hun horloges gewoon bij een AD kopen. Het duidelijkste bewijs voor deze stelling is dat ze gewoon nog bestaan en er niet heel armoedig, in een of ander achterafsteegje in een gehucht, bijzitten. :person_shrugging:

Overigens heb ik zelf heel veel horloges bij een AD gekocht. Wel altijd met korting. Dat dan wel weer. Sterker nog, ik heb m’n incoming Carrera glassbox ook bij de AD gekocht. O.k., dan wel weer voor een
image
:grin:

3 likes

Hadden we deze al gedaan? Een eigenzinnig tankje spookt al enige tijd door mijn hoofd. De De Rijke en Co Capri, de Echo/Neutra Rivanera of toch wat anders?

0 stemmers
2 likes

Een vintage Seiko Lassale, zijn er in 101 verschillende variaties.

4 likes

De Rijke is wel cool, maar beetje gimmicky voor mij.

Mijn keuze zou uitgaan naar

Dennison

Of deze ongebruikelijke van Serica

Of gewoon oud vertrouwd Cartier. Daar is mijn daadwerkelijke keuze ook heen gegaan

7 likes

Pfoeh, ik zou zo de rivanera kiezen, maar die nieuwe De Rijke maakt ‘t ‘m wel zeer moeilijk…

Er zijn ook tanks ipv tankjes…

Fake cubaan:

Japanse veranda:

3 likes

Je zegt het eigenlijk al. Het antwoord is Cartier.

Ik heb op de Rivanera gestemd omdat die het minst gimmicky is. Maar eigenlijk wil je gewoon een tank of tank americaine.

Minase is veel te groot en lomp om een tank te vervangen, de Dolce Vita is dik, de Serica klopt gewoon niet, alternatieven van Alpina en FC zijn het ook niet…

De Oris Rectangular. Dat kan wat zijn. Of een Reverso Monoface, of een Santos Dumont.

1 like

Welke kies jij?

• Rolex Yachtmaster
  • Audemars Piguet Royal Oak
0 stemmers
1 like

Niet die yachtmaster, maar deze:

6 likes

Geen van beide.

4 likes

Die sherpa is echt prachtig.

Ooit gepast en was eigenlijk gelijk verkocht. Alleen een beetje veul geld. :see_no_evil::grimacing:

De Yachtmaster. Die is mooi. Specifiek ook exact in de uitvoering die je toont.

De Royal Oak? Los van het feit dat ik het nooit een tof ontwerp heb gevonden (ik ben het roerend met Stefan Sagmeister eens in dat interview voor Hodinkee) is hier ook nog eens een vreemd fenomeen aan de hand. De datum staat te ver naar buiten. De kast past hier dus ook niet echt bij het uurwerk, naar mijn smaak.

De Yachtmaster… Fantastisch.

Nee, echt, die andere.

1 like

Ja hé. En de meneer is ook een hele toffe peer. Ik verbaasde me er hard over hoe dat horloge niet eens zó veel te groot viel ondanks z’n diameter.

Maar het prijskaartje. :sweat_smile:

7 likes

‘t Is ook nooit goed he, voor jou?

Terecht, ik vind de plaat van deze RO ook niet helemaal in balans. Is dit de standaard jumbo maat, of een grotere?

De kast is dan weer terecht een klassieker, vind ik.

1 like

Tot 2019 is de 15400-41mm gebouwd met het uurwerk er in van zijn voorloper, de 15390-39mm.

Daarna kwam de 15500 met het nieuwste uurwerk, aangepast aan het formaat van de kast.

De foto’s hieronder laten goed het verschil zien

3 likes

Grappig… Ik vind de datums op geen van de twee mooi in positie. Maar ja, het is dan ook een APRO, die doen het voor mij absoluut nooit goed.

1 like

Raar maar waar. Denk niet dat er veel horloges zijn die dat kunnen zeggen, de datum te ver naar buiten.

Nog altijd mooier dan die Rolex, tho. En,

Daar kan ik mij volledig in vinden. :ok_hand:

1 like