Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Ik houd niet van geïntegreerde horloges, maar die JLC’s zijn geil. Met name de driehander die gewoon tijd doet. Het is ook geen competitie, want alles aan die Omega schreeuwt “MEH!” in vergelijk met de JLC.

Als ik het enigszins kon betalen zou ik sowieso de JLC kiezen.

Maar het is een mooie opmaat naar een andere battle die in mijn hoofd al wat minder klip en klaar is:

• Grand Seiko SBGY043 Iwao Blue
  • JLC Master Control Chronometre Date
0 stemmers
3 likes

Die GS op elke andere band, al was het een reep jute van een aardappelzak, en ik had serieus getwijfeld. Maar dat blikkerige ding zet de eye candy factor van die wijzerplaat zo’n gigantische stilettohak recht op de balzak dat het (weer) de JLC wordt voor mij.

4 likes

De reden dat ik toch op de GS stem is dat de foto de bracelet geen recht doet, maar dat je 'm er bovendien gewoon zo af zou kunnen wippen. :slight_smile: Daar komt ook bij dat de wijzerplaat me een tandje strakker en interessanter lijkt, en dat Spring Drive natuurlijk veruit superieur is. Maar de JLC doet me wel twijfelen, want gewoon cool.

Maar ja, ik kom dus tot de conclusie dat dit misschien meer m’n ding is.

5 likes

Toch @Fate_Amenable_To_Change

1 like

Hela, hela. Geschiedenisvervalser. :joy:

Nee, op de juiste lederen band (en met een betere foto, alstublieft) zou ik mogelijk toch eerder naar GS neigen. De band van die JLC is cool en de proporties zitten piekfijn in orde, maar dat zit bij de GS evengoed snor en die hun wijzerplaten zijn kunstwerkjes. Op dat blikken kermisding van een band komt die gewoon voor geen meter tot z’n recht.

3 likes

:joy:

1 like

De JLC omdat:

De GS mooier is op leder en ik het blauw-paars van de GS niet leuk vind.

1 like

Al eens een SBGY013 in de handjes gehad? Ik wel, namelijk.

Ik begrijp dat grijs-blauw makkelijker is dan Indigo. Dat is voor mij ook een zorgenkindje, want moeilijk combineren met de leersoorten die ik mooi vind.

Niet per se. De JLC is mooi, maar het is nog steeds geïntegreerd. Het concept doet het gewoon niet voor me als ik voor m’n geestesoog probeer te zien dat ik 15K af sta te tikken voor een horloge wat me dwingt om het maar op één manier te dragen.

1 like

Nee, geen enkele GS. Tot mijn grote ergernis, want de enige GS dealer in Brussel heeft zijn sluitingsdag op de standaard weekdag dat ik er aanwezig ben bij een werkbezoek. In mijn eigen landje zitten die enkel in Praag - voor zover ik weet - en daar kom ik zelden.

Misschien is die band in het echt wel de moeite maar op die foto, fuj, dat geeft mij Vostok vibes, en niet de goeie :slightly_smiling_face:

1 like

Misschien is die band in het echt wel de moeite maar op die foto, fuj, dat geeft mij Vostok vibes, en niet de goeie

Echt :confused:

1 like

Eens wijzerplaat is prachtig, deze band vind ik ook drie keer niks

Het prijsverschil is idd zeer behoorlijk. Voor dit geld had je bijna een instap Lange aantal jaar geleden.

En nu heb ik voor dit JLC geld alsnog goud als ik dat zou willen in de vorm van een Cartier Tank.

Ik blijf het veel misschien wel teveel geld vinden voor een stalen sportmodel. Maar goed we gaan t zien dit jaar. Niet gedacht dat de Omega zo een pak slaag zou krijgen.

Iedereen bedankt voor het stemmen

En dat is de enige reden waarom ik voor de GS ga. Die kán je ook van andere banden voorzien. Altijd -1 voor integrated bracelet hier.

1 like