Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Kleine seconde beter in balans op de JLC en zowaar een uurwerk wat de vorm en maat van de kast heeft. Ik zeg op dit moment even JLC, al is de Patek geen straf, per se.

Ik zou de JLC wel van die Ali Milainaise af schoppen en 'm op een leren band dragen, zoals het heurt.

Geinig dat je het zegt, ik zit in de blote voetjes, de spiekerbroek, het polootje en met de Reverso om de pols wat te lanterfanten, dat ding kan prima, zowel casual als ook netter.

4 likes

Het verbaast me weer helemaal niet dat juist jij dit zegt (en doet). :wink: :+1: Ik had laatst een racing chrono om naar een begrafenis. Niemand die dit óf jouw keuze íéts kan schelen en mij maakt 't al helemaal niet uit. :person_shrugging: Iedereen mag, wat mij betreft, gewoon lekker doen wat ie zelf wil. :pray:
Balance in Relationships: Key Ingredients | FNP

Hoe onrespectvol. Hopelijk had je goedkeuring van de overledene. Op mijn begrafenis mag je.

Key Considerations for Funeral Watches:

• Style: Choose a slim dress watch rather than a large chronograph or rugged sports watch.
  • Color: A black strap (leather or metal) is ideal to match the somber, traditional attire.
  • Discretion: The goal is to avoid being distracting. The watch should be functional rather than a fashion statement.
  • Alternative: If you are unsure if your watch is appropriate, it is perfectly acceptable to go without one.
  • Noise: Ensure that if your watch has an alarm or chime, it is turned off.
2 likes

Ik ga er maar even vanuit dat je een grapje maakt.

Dat was lastig. Hij was ( :person_shrugging:) niet meer in staat om überhaubt ergens toestemming voor te geven, als ik deze al nodig zou hebben. Maar ik ken mijn favoriete oom, die het betrof, goed genoeg om te weten dat het hem werkelijk niets kon schelen wat voor horloge ik droeg. Maar dat hij het vooral fijn had gevonden dat ik er was en m’n gevoelens heb uitgesproken, in het bijzijn van familie en vele vrienden. Lijkt me nét ietsje belangrijker en waardevoller. Maar goed, ieder z’n ding, natuurlijk.

1 like

Correct.

Grotere cirkel en secondewijzer had dat opgelost.
Zoals bij deze:

Correct.

Maar dat heeft de Patek ook.

7 likes

Weet ik, maar ik heb een zwak voor wie de moeite neemt om een rechthoekig uurwerk te bouwen. :wink:

1 like

Deze dus?

13 likes

Op zo’n band zou dat een serieuze fotofinish zijn. Ik ben nog altijd geen fan van die kleur van de wijzerplaat, anders veranderde ik mijn stem. :ok_hand:

1 like

image

1 like

Naar het schijnt niet mogelijk op dit model.

Dan valt ie af. :slight_smile: Dat wil zeggen, in de theoretische wereld waar ik dat soort bedragen voor een gouden horloge over tafel schoof.

1 like
  • 39x9.2mm JLC perpetual
  • 40x13mm PF Tonda chronograph mysterieux
0 stemmers

3 likes

Hoe gaaf de techniek van de PF Tonda ook is, je ziet niet dat het een chronograaf is todat je deze functie gebruikt. En waarom dragen velen een chronograaf? Omdat ze de looks met de subdials waarderen, niet vanwege het nut van de chronograaffunctie zelf.

In deze vergelijking krijg je met de JLC veel meer te zien dan met de PF.

2 likes

Prachtige vintage Patek. Beter wordt het niet. Alleen flink aan de prijs.

1 like

Dacht dat ik er wel uit was. Dropt JLC me een bommetje.

Daarom een nieuwe battle? Waarom niet.

GO Senator staat nog altijd op t lijstje maar is niet standaard te leveren op bracelet. Daarom doet doet die niet mee in deze battle.

1. Omega Seamaster - Aqua terra black 38 mm

Lume, snelverstel in de band. Mooi afgewekt uurwerk. En kost de helft (!) tov de JLC list.

Minpunten: wel een dikkertje, minder elegant dan zijn tegenstander.

1. JLC - Master control date.

Blauwgrijze wijzerplaat, ook snelverstel in de band, die me beter lijkt dan Omega. Ook een mooi uurwerk en eleganter/platter dan zijn tegenstander.

Minpunten? Jazeker. Geen lume en dan de prijs. 2 x zoveel als de AT. :grimacing:

Dus wat vind HF?

1. Omega
    1. JlC
0 stemmers
1 like

Mij doet die Omega bitter weinig. Niet dat die lelijk is, verre van, maar… Yet Another Seamaster. Sja. Moving on.

Die JLC is cool.

2 likes

De Omega is heel tof, maar legt het toch echt af tegen deze nieuwe en gruwelijke release van JLC. No doubt

7 likes

De JLC gestemd, maar het is dan ook heel makkelijk andermans geld uitgeven.

1 like

Geen geïntegreerde banden fan maar deze uitgave van JLC, voor welke knip dan ook, is voor mij de winnaar van W&W.

2 likes

Toch een stevig prijsverschil tussen die omega en JLC, niet?
Zouden ze dezelfde prijs hebben dan moet je goed zot zijn de Omega te kiezen

2 likes