Ik vind het nog moeilijk kiezen. Het liefst zou ik ze allebei adopteren in mijn collectie, maar dat is nog even een brug te ver.
Uiteindelijk heeft denk ik de Shunbun een streepje voor. En dan laat ik ook nog wel een beetje meewegen dat het financieel de helft scheelt. Maar ik moet binnenkort nog wel gaan passen.
Ik vermoed dat je veel overhemden draagt, en ook veel combinaties van een trui over een overhemd. Als dat zo is zou ik geen 12,8mmm dik horloge pakken. Daarom zou ik de SBGY serie bekijken.
Mocht je nou zeggen “ik loop toch in een hoodie of polo rond op kantoor”, dan ben ik helemaal bij je wat betreft de Shunbun.
Wel veel overhemden momenteel, maar het klimaat in de kantoortuin is subtropisch waardoor ik niet snel een trui eroverheen draag, dus ik denk dat ik nog wel wegkom met 12,8mm. De BB58 doet dat ook prima. Heel benieuwd naar de Shunbun! Ik vind dat hoge glaasje erg mooi op de foto’s.
Even het lijstje afgaan hoor. Wat er het dichts bij in de buurt komt is een Tudor Prince, Datejust, Nomos Club. Het is gewoon niet zo aan mij besteed. Een té dun horloge vind ik ook gewoon niet mooi. Maar ik ben het er inmiddels ook wel over eens dat je geen duiker moet dragen onder een overhemd. Dus vandaar een mooie GS.
Nee wat anderen ervan vinden interesseert me ook niks Maar ik vind het zelf vooral minder. Ik blijf gek op duikers hoor! Maar wel liever met korte mouwen of een hoodie.
Ja die is ook heel gaaf! Maar idd wel flink hoog geprijsd.
vind het prima kunnen. De rest van de wereld interesseert het geen f#ck. En tegen die paar puristjes die er een probleem mee hebben, zeg ik
Power to you! Ik heb het zelf ook gedaan. Ik denk dat dat kan. Ik vind het alleen praktisch bloedirritant. Dan ding wil maar niet onder een overhemd schuiven zonder geweld…
Best oneerlijk eigenlijk. Ik vergelijk meestal modellen, maar ik koos doxa omdat al mijn squale’s weg zijn, ik momenteel enkel een Doxa heb, en weet dat die nooit, never, jamais weg gaat.
Vaak naar Doxa gekeken en zeker gave horloges. Maar tot nu toe nog nooit een gekocht. Squales, daarentegen… Houd ik er altijd wel minimaal eentje van in de collectie!