Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Oooeeeeeeehhhh…. Pffff.

Ja, die spreekt me aan, ik theorie. Tot ik ‘m irl zie, telkens.

2 likes

Die is zo hard luxe-voor-weinig.

1 like

Dit is een van de mooiste dunne duikers door Seiko in de laatste 20 jaar heeft uitgebracht. 12mm op een 41mm gedrongen c-shape kast is geweldig. Ik zou bijna geneigd zijn er weer eentje te kopen. Die SPB is ook nog eens veel beter afgewerkt. Pffffff. Dit is een pure no contest.

4 likes

Er zijn alleen maar winnaars bij. Toch blijft de El Primero in z’n ouderwetse driekleur moeilijk te verslaan. Noem me een saaie lul, maar ik vind ze mooi op bruin leer.

PS: tegen een Navitimer in reverse panda kleurstelling vind ik het spannender, maar dan geef ik de Zenith alsnog de voorkeur omwille van het uurwerk.

12 likes

Al dikwijls aan gedacht om die te laten ombouwen. Maar dat blauw is super gedaan.

1 like

Eens, normaal had ik al een custom made bandje laten maken voor deze maar zie geen betere combi die het 'm doet, imho is het RG met de tricolore te lastig te combineren;

5 likes

Het is afzien, dat sowieso.

3 likes

Ik blijf die JLC een topper vinden. En hij is dus exact 10k goedkoper. Maar die Tonda :drooling_face: moeilijk moeilijk

• JLC Chronometer
  • Parmigiani Tonda PF
0 stemmers

2 likes

Hoe tof ik die Tonda ook vind, voor die 10k extra weet ik genoeg te kopen voor een mooi duo met de JLC

1 like

Ik vind de JLC mooier. Ik heb de Tonda gepast, en ik was minder onder de indruk dan ik dacht dat ik zou zijn. In diezelfde sessie ook een Breguet 5157 gepast, en die was juist indrukwekkender.

Nu heb ik de JLC niet in het echie gezien, uiteraard, maar de Tonda… Tja. Da’s bekoeld. Dat voelde om de pols gewoon… Tja… lomp.

2 likes

Ik vind hem ook erg mooi, maar zonder hem ooit gepast te hebben lijkt de Tonda vooral te groot en, zoals FatC ook al aangeeft, te lomp te zijn.
Daarom zonder meer de JlC, hoewel ik liever voor de perpetual zou gaan als geld geen rol speelt.

2 likes

Ik heb twee Tonda’s gepast, maar het is toch niet voor mij. Hele mooi afwerking, absoluut, maar de bracelet voelde echt meer als een armband om je pols dan een horloge. Erg breed en heel rond en glad. De dials vond ik ook net even te kaal. Maar dat is een smaak dingetje.

4 likes

Daarom heb ik ook JLC gestemd. En omdat hij iets interessanter lijkt om naar te kijken (datum, secondewijzer, cijfers op dial). Tuurlijk is 15k veel geld, maar het is denk niet duur voor dit model

Oef, in rosegoud dan meteen.

6 likes

Twee gelijkwaardige beauty’s maar afgezien van een voorkeur in kleur en uurwerk, toch lastig kiezen. Wat een luxeproblemen hier op HF.

Breitling Colt superquartz

Formex Reef 39

Wat kies jij?
  • Breitling Colt superquartz antraciet
  • Formex Reef 39
0 stemmers

Voor mij is deze JLC geen partij voor deze GS, pure klasse op soepele super gave band,net anders en shining scherp en met weerom een unieke onwezenlijke dial zoals GS zijn DNA betaamt.

1 like

Patek worldtimer chrono VS Andersen worldtimer chrono.

Je mag blindelings je laten leiden door merk bekendheid
Je kan ook deze 35 minuten durende video bekijken om je beslissing meer op details te nemen

YouTube video

• Patek
  • Andersen
0 stemmers
1 like

De Andersen oogt rustiger. Andersen gestemd. Liever een Nomos Zurich of een van de nieuwe Club world timers. Die zijn gewoon leuker.

Overigens props voor Andersen dat hij er voor kiest om de wereldkaart zonder Noord en Zuid Amerika te doen, en gewoon ouwe jongens krentenbrood voor het Euraziatische continent met Afrika te kiezen.

Zo was de wereld wat mij betreft prima geweest.

4 likes

Bij de oosterburen te koop voor exact dezelfde prijs (38k)

• Patek
  • AP
0 stemmers

3 likes

Sja… ik vind die octagon verschrikkelijk uitgemolken worden door AP, dus die vertrekt bijna altijd met een achterstand. Maar hier bij die twee…

Perfecte geometrie van die AP. Coole kroon. De band is geïntegreerd wat hit of miss kan zijn, maar potverdikke, ze doen dat toch goed. Patroon op de wijzerplaat is ook weer zo’n signature ding. Datum op half vijf is prima.

De Patek… nja. Rare layout van de wijzerplaat. Op zich geen probleem, ik hou van raar, maar hier weet ik het toch niet. Harde, bijna clowneske kleurstelling - rood/wit/zwart, alsof je naar de horlogeversie van een Pierrot of mime kijkt. De band komt op foto verschrikkelijk blikkerig over maar dat kan gewoon aan de foto liggen.

Als ik er wat op kauw vind ik die Patek eigenlijk gewoonweg niet mooi. De AP is niet helemaal mijn stijl maar ik kan 'm wel smaken. AP gestemd. :v:

7 likes

Bij Patek kunnen ze toch regelmatig de plank behoorlijk misslaan zeg…

1 like