Sterkte Roy. Titanium is dus jouw vriend ![]()
Eerlijk gezegd vind ik een Pelagos FXD best wel dragen zoals je zou verwachten bij 42 mm. Tof ding ook. Ik wil er nog wel een keer eentje hebben, maar dan niet de kunststof energiedrankjesversie. ![]()
Bedankt! Gewicht Tudor en Tag is vrijwel hetzelfde.
Werk in nachtdiensten dus toch een soort aandeelhouder.
Nb. Ik ga de Tudor kopen ![]()
![]()
De juiste keuze! Gefeliciteerd!
- Zenith De Luca WIT ( first edition)
- Zenith De Luca Zwart ( first edition)
- Zenith De Luca Bicolor
Het beste is alledrie in de collectie, maarja dat heeft bijna niemand ![]()
ikke wel ![]()
vroeg me gewoon af wat volgens andere de mooiste is.
Mijn eigen voorkeur is Zwart dan wit en de bicolor als laatste.
Had alleen niet verwacht dat de zwarte zo duidelijk zou winnen
Ik kom erachter dat ik veel horloges heb die een moderne versie zijn van een klassieker. Ik heb er zelf voor gekozen om zo dicht mogelijk bij het originele ontwerp te blijven.
Nu vroeg ik me af wat de voorkeur hier is. Er zijn namelijk talloze varianten op bv. De Speedmaster, sub, seamaster, navitimer, Pelagos, ingenieur, etc.
Hier mijn keuzes:
Enkele varianten die ik ook kan waarderen:
- Zo dicht mogelijk bij het origineel
- Special edition
Niet zo makkelijk te beantwoorden. Verschilt per horloge/uitgave.
Kermit > 16610LN
Hulk > 116610LN > Smurf
126610LN > Cermit
Als ik naar mijn verzameling kijk, dan zitten er 5 ‘remakes’ in, waarvan 4 met een twist.
ZEP A386 met gekleurde ring
ZEP A386 met reversed panda (bestond in 1969 niet)
Blauwe Navitimer (bestond in 1953 niet)
Seiko MM200, moderne versie van de 1968
De ZEP A385 komt dichts bij het origineel, maar ik heb een moderne sluiting in bestelling.
Als ik kijk naar andere modellen, bvb speedy vind ik reversed panda het leukst (onder stalen versies)
Ploprof, graag zwart (was origineel blauw denk ik)
Andere die jeuken wijken ook allemaal af:
- Seiko SPB317
- King Seiko SPB287
- …
In her geval van de Rolex Submariner is “zo dicht mogelijk bij het origineel” een BB58. Four digit stick wijzers for the win.
Special edition klinkt wat raar voor mij.
Ik heb gewoon alles met standaard zwarte kleurstelling. Dat is wat ik mooi vind.
Heeft een snowflake.
Ik vind de reversed panda ook erg geslaagd. Toch blijf ik de knalwitte wijzers van de zwarte 3861 ook erg tof vinden. Misschien houdt vooral het prijsverschil me tegen tov het verschil.
Ik vind speedy tuesday de mooiste.
€1250 duurder dan de saphire (ik ga er van uit dat je niet aan list koopt). Maar je krijgt een beter afgewerkte wijzerplaat en opgelegde indeces.
Vergeet niet de keramische bezel.
No shit. Maar hij komt wel het dichtst bij de OG 4 digit sub met stick wijzers.
En dit blijft oprecht het ‘koopje van de eeuw’.
De uitstraling en afwerking van de Panda staan echt een niveau hoger dan de “standaard” sapphire.
Voor mij zijn er eigenlijk maar twee logische keuzes als het om een Speedmaster Professional gaat:
- Zo dicht mogelijk bij het origineel blijven en lekker tooly gaan met de Hesalite.
- Of juist kiezen voor een wat meer flashy, high-end uitstraling met de Panda.
Allebei hebben ze absoluut hun charme, maar die Panda is wel echt next level.