Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Dat is niet hetgeen waar ik niet mee geassocieerd wil worden. Sterker nog, ik verdien mijn geld met arbeid waarbij ik het grootste deel van het jaar al aan de gang ben voordat de zon opkomt. Dus ik denk dat je vanuit veel perspectieven compleet gelijk hebt door te zeggen dat ik daar bij hoor.

Ook de creatieve artiesten, heb ik geen enkel probleem mee. Of ze nou mijn smaak muziek maken of niet is daarin niet van belang.

Het zijn meer de patsers op straat die daar een voorbeeld aan nemen en zich roemen om het feit dat ze hun geld verdienen met het breken van de wet. Dat is waar ik niet mee geassocieerd wil worden. Nu ben ik er ook niet perse van overtuigd dat alleen het dragen van een bepaald horloge daar voldoende voor is.

Ook vind ik trouwens niet dat bijvoorbeeld een planga per se van goede smaak getuigt omdat hij van Cartier is, net zo min als een petje van gucci dat doet naar mijn idee. Wellicht doet die zelfs het tegenovergestelde, maar goed ook dat bewijst maar weer dat smaken verschillen.

1 like

Dat heb ik altijd de filmpjes van die fitcheck-influencer die de hele dag door de PC schuimbekt.
10 jaar geleden had je bij de helft van die gasten gedacht: “trek eens wat fatsoenlijks aan als je de straat op gaat” maar tegenwoordig is een joggingpak met rafelranden van een honderdje of zes-zeven juist het summum van fashion en stijl.

2 likes

:point_up_2:dan heb ik zeker geen smaak :wink:

1 like

Pauper.

Wie dem auch sei, ik identificeer me niet met bepaalde kleedstijlen, hoezeer ik ook een hip hop fan ben, en als ik het Santosje omslinger, en met een polootje, een stel nette shorts en de loafertjes door de stad sjok wordt ik door anderen ook zeer zeker niet voor hip-hoppertje versleten.

Als je outfit maar genoeg boomer-coded is is dat gevaar nihil.

1 like

Laat maar weten wanneer! :+1:

1 like

Will do!

1 like

100% mee eens
En om uit ervaring te spreken…. Ik kocht een jaar of 2 geleden die spilt second Breguet en als ik vergelijk wat ik amper 2 jaar geleden betaalde en wat de prijs vandaag is voor de 3 die te koop stonden ( 2 ervan zijn inmiddels verkocht )…. Das een stevig stuk meer

Dat is te groot voor een 12 jarige
Voor mannen vind ik dat op het randje van net iets te klein :grin:

Op zoek naar een lichter dragend horloge

I know automaat vs quartz en 40 vs 42 maar beide mooi (vind ik)

• Tudor
  • Tag
0 stemmers
1 like

Ik ga weer recalcitrant doen en een alternatief aanbieden buiten de poll om: Best of both worlds. 41mm automaat

Of als je een pop of color wilt zoals bij de Tudor

image

8 likes

Wordt gewaardeerd :+1: de T50 toevallig ook nog voor gekeken.

1 like

Suggestie Roy, je hebt de zwarte reeds gehad, maar de blauwe heeft de titanium bracelet en staat voor weinig te koop bij ……

1 like

Tudor. Mits je de 42+ kan hebben, want ik vind hem groter dragen dan een reguliere 42 (speedmaster)

De tag is ook geen straf hoor.

1 like

Een Speedmaster is in mijn ogen verre van een reguliere 42 mm. De bezel is ± 40 mm, en zo draagt hij ook. Het is alleen maar door die asymmetrische kast met geïntegreerde crownguard dat hij op papier 42 mm groot is. :slightly_smiling_face:

5 likes

Ik vind beide mooi, en die sinn eronder ook.

1 like

Ok. Was is een reguliere 42 in jouw ogen dan?

2 likes

Bedankt Arjen, klopt de Barncale blijft leuk! De keuze voor titanium is nu helaas wat minder daar ik sinds kort een erfelijke ijzerstapelingsziekte heb. Goed te onderhouden met regelmatig een aderlating in het ziekenhuis maar een blok staal om de pols is helaas geen optie meer.

Toevallig 1 andere HF’er op het forum die toen ook op zoek was naar een lichter dragend (of titanium) horloge om deze reden.

Bedankt voor de antwoorden iig :facepunch:

2 likes

Ik leef met je mee en bewonder de keuze om van een nood een deugd te maken.

1 like

Breitling maakt er wel een paar.

4 likes

Die had ik in 42 inderdaad. Ik vond het net gaan op 17-17,5cm pols maar 51.2mm lug to lug is dan ook echt wel de max. De Tudor FXD is een ander geval omdat de lugs wat wegvallen onder de band?

De Tag in 40mm zou qua maat perfect zijn.

2 likes