Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Alle drie écht niet mijn ding. Maar, als het dan écht niet anders kan, dan de middelste (JLC) maar. :face_with_diagonal_mouth:

Wat gaat daar de aanleiding voor zijn?

Ik vind Breguet supergaaf, maar is (bij mij) zo’n ’Dat komt later nog wel een keer’-merk.

1 like

Sleeper merk. Kwestie van tijd denk ik.

2 likes

Ja, zou kunnen. Wel de kwaliteit, maar de hype ontbreekt (vooralsnog) volledig.

1 like

Afhankelijk van je pols en smaak. Maar draagt wel aanzienlijk groter -eerder als 41mm- vanwege de smalle bezel en lange lugs.

Zo veel mensen zo veel smaken. De prijs-kwaliteit is echt top. Gouden kast, ingetogen en gebalanceerd design, perfecte proporties, mooi uurwerk. Dit gaat niet snel vervelen als je de schoonheid er eenmaal van inziet.

Maar…

De meeste mannen kopen nog steeds liever een 13 in een dozijn stalen duikertje op een oysterband van willekeurig een merk dat bij hun budget en sociale status past.
want ‘robuust, stoer, zorgeloos dragen, kan ermee zwemmen, kan tegen een stootje, etc etc’

Ondertussen heeft de gemiddelde submariner of seamaster die op HF wordt getoond na jaren van voorzichtig dragen één haarlijntje op de sluiting van een ongelukkige botsing met de MacBook.

6 likes

Eens. En helemaal prima, natuurlijk. :+1:
Ik ben dan bijvoorbeeld weer gek op

Maar dan weer niet van het type

:wink:

1 like

Ftfy :wink:

Ik hoorde vandaag in een podcast dat de meeste mannen pas ver boven hun 40ste aan een gouden horloge gaan denken :upside_down_face:

Zo jammer.

1 like

Haha, op de caseback nochtans. Dat was een karikatuur van exáct wat ik beschreef. Als troll bijna ongeloofwaardig

1 like

Het wordt ook een self-fulfilling prophecy. Tweedehands zijn er enorme deals te verkrijgen, maar dan is men bang ermee te blijven zitten als de tijd van verkoop is aangebroken. Nieuw is het schofterig duur én merken produceren niet eens dressers, ook niet in staal. Cartier heeft het rijk vrijwel voor zich alleen en zelfs daar kiest iedereen voor een veelzijdige Tank of een sportieve Santos :upside_down_face:

Rolex, Omega, Tag Heuer, AP, Richard Mille. Allemaal top merken in sales, maar ze produceren hooguit 1 dress watch collectie (naast 100 sportieve modellen) die bijna obligaat aanvoelt en nauwelijks aandacht krijgt.

3 likes

Truth burrrrrrrrrrrnnnnnns. :fire: :joy:

Mijn eerste eigen gekochte horloge was 18k. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik was er wel 40, dat weer wel. Maar droeg m’n opa z’n plaquégouden horloge wel vele jaren, alle dagen.

3 likes

Ja ja…

Als het echt stijlvol moet:

@Brick
Ik kom toch echt in de komende weken een keertje naar het zuiden hoor!

4 likes

AL&S

1 like

Zijn allebei te groot voor het genre, maar PF is samenhangend.

Alles is daar beter aan behalve de positie en maat van de kleine seconde.

Indeed. Mooie optie.

Een dress watch moet ook nooit 39mm zijn.

De betere optie tot nu toe, naast de 5157. Subdial staat ook goed.

Nipt. Maar ik vergeef het hem.

Dat is correct. Dat doen veel van die merken echt kut.

Post van de dag. En van vandaag. :slight_smile:

Is voor mij op één of andere manier te Duits. Geef mij de juiste JLC of Cartier maar. Iets met sjeu.

3 likes

vind ik dus wel 'n mooi horloge. Veel beter dan al die dodelijk saaie dressers, hierboven.
En trouwens,

ga ik voor 'n vintage Omega dressertje. Dat heeft tenminste een beetje karakter. :blush:

2 likes

Sommige merken maken ze nog ongeveer zo.

4 likes

Ik overweeg ook nog steeds de Santos Dumont large, die is er ook in rosegoud en geelgoud en voor mij de aller grootste plus, het is het zo’n beetje al dan niet het enige mannelijke gouden Quartz horloge dat te krijgen is. Helaas krijg ik er wel een beetje pauper vibes bij, Cartier heeft toch een bepaalde klantengroep gekregen de afgelopen jaren.

1 like

Komende van iemand die een stalen AquaTerra als bijzonder horloge voor een bijzondere gelegenheid ziet neem ik het woord pauper-vibes maar even met een korreltje zout. Zo mag ook ik als ongeleide boerenpummel het ook alleen in satirische zin over paupers hebben, dus dat schept een band. Niks mis met een Aquaterra trouwens, begrijp me niet verkeerd. We zijn alleen gewoon zelf paupers.

Maar kun je iets specifieker zijn over die klantenkring? Ik breek m’n nek niet over mensen die Cartier dragen bij de lokale supermarkt, dus ik tast echt in het duister.

Santos Dumont Large is fantastisch. Sehr gut! :+1:

3 likes

Ik vermoed dat wij niet helemaal hetzelfde voor ogen hebben bij het woord pauper, dat is wellicht mijn schuld. Maar omdat je kennelijk niet bekend bent met de ontwikkelingen in de nederlandse hiphop scene van de afgelopen jaren, heb ik ook een deel van de songtekst voor je gekopieerd.

Ik ben lit (prr)
Planga van Cartier (hey)
Planga van Cartier
Pla-planga van Cartier (prr)
Da’s nog niks (hey)
Brakka van Balmain (prr)
Brakka van Balmain
Bra-brakka van Balmain (prr, ey)

1 like

Een pauper is een arm persoon. Een sloeber, clochard, of have-not. Om armoede met smakeloosheid te verwarren is natuurlijk een gotspe. Arme mensen kunnen exquise smaak hebben, het is simpelweg de afwezigheid van geld die het moeilijk maakt om die smaak tot uiting te brengen.

Als jij rapper bent, en je hebt de middelen om met een Cartier om in een studio te zitten ouwenelen over hoe je volgende beat er uit moet zien ben je niet arm. En als je dat met een Cartier om doet ben je in mijn optiek zelfs niet smakeloos. Overigens, niks tegen hip-hop, ik luister er al 35 jaar met groot genoegen naar.

Ik waardeer het dat Cartier beschaving bij de grote massa over de bühne krijgt. Hulde.

PS: Dat nummer kende ik. Lekker hoor. Brrt! Clip is ook cool.

2 likes

Dat is de 5817 marine ook niet. Is een GADA vermomd als semi dresser

3 likes