Over een tijdje op wereldreis met wellicht op het einde een stop in Hongkong, ik was een beetje aan het dromen wat er daar te krijgen valt. Niet dat ik dan perse zo’n klapper ga kopen, maargoed. Eerste opties zijn daar ongeveer binnen 9k verkrijgbaar, maar laten we het voor het vermaak oprekken naar 12k.
Ik vind de ultra thin moon ook erg mooi, de Breguet heb ik ook gezien maar weet ik niet zo. De Saxonia gaat budget technisch nog wat hoger.
Allemaal goed en wel zo’n Breguet, maar de rotor zit erop geschroefd als bij een goedkope Miyota, en dat
‘niet concentrische’ trek ik al helemaal niet.
De JLC MUT is mooi (heb zelf een stalen exemplaar), maar komt toch niet in de buurt van een Chopard.
Hmm. Roze goud is wel mooi. Met het huidige potje, m’n IWC, GS en Panerai eruit zou het net moeten lukken… Maar dan heb ik wel een Breguet waar ik nooit meer van afkom.
Ja, zelfs de 38mm versies waren eigenlijk echt niet doenbaar voor mij. Ik probeerde mezelf nog een rad voor ogen te dragen met “eigenlijk heel misschien wel nog, nipt” maar nee.
Mee eens, ik heb de Mut ook nog niet in het echt gezien, maar vind de standaard toch echt lang niet zo sierlijk als een Chopard, of dat dan de 1860, 1863 of de Qualite Fleurier is.