Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Kijk van dat soort alternatieve wordt ik enthousiaster. :joy:

Waarschijnlijk ook nog betaalbaarder :sweat_smile:

Kom er maar in @tompj

ik heb die ultrathin nog nooit in het echt gezien. Wordt nu toch wel eens tijd.

Prachtig dat de wijzerplaatindexen bedrukt zijn, de vraag blijft natuurlijk of er genoeg fonkelt :smile::tada:

2 likes

Waarom geen Breguet, als dat je budget is?

15 likes

Nu goedkoop. Binnenkort reteduur. Goed alternatief.

Wel heel klassiek.

1 like

Ik ook niet. Ik zocht die foto op en het begon direct weer te kriebelen :sweat_smile: zelfde uurwerk drijft mijn IWC perpetual aan

1 like

Wat is het budget voor deze battle eigenlijk @Bram95 ?

1 like

Over een tijdje op wereldreis met wellicht op het einde een stop in Hongkong, ik was een beetje aan het dromen wat er daar te krijgen valt. Niet dat ik dan perse zo’n klapper ga kopen, maargoed. Eerste opties zijn daar ongeveer binnen 9k verkrijgbaar, maar laten we het voor het vermaak oprekken naar 12k.

Ik vind de ultra thin moon ook erg mooi, de Breguet heb ik ook gezien maar weet ik niet zo. De Saxonia gaat budget technisch nog wat hoger.

Waarom binnenkort reteduur?

Breguet zit al langer onder de radar en zijn gezien wat het is gunstig geprijsd.

1 like

:100:

2 likes

Man, wat een plaatje. Wat kost dat? Een goede 15k?

Laten we dat nog heel even iykyk houden dan. Vreemd eigenlijk. Meer heritage kán je bijna niet hebben en zulk mooi spul.

2 likes

Die, met centrale seconde, witgoud, en 37mm. Droomklepper.

37mm want ze dragen zó idioot groot. :sweat_smile:

1 like

Ja, daar mag je voor roze goud wel op rekenen. In wit- of geelgoud kun je wat oudere exemplaren shoppen, dat scheelt nog behoorlijk wat.

Klopt. Weinig bezel, rustige plaat, lange wijzers…

We hebben een terechte winnaar voor @Bram95

3 likes

… en lange, ver en pokkerechtuit uitstekende lugs. Vooral die. Jammer maar helaas.

2 likes

Allemaal goed en wel zo’n Breguet, maar de rotor zit erop geschroefd als bij een goedkope Miyota, en dat
‘niet concentrische’ trek ik al helemaal niet.

De JLC MUT is mooi (heb zelf een stalen exemplaar), maar komt toch niet in de buurt van een Chopard.

1 like

In Hongkong heb je daar alle bovenstaande opties wel voor minus de Breguet.

Ik heb de 5817 Marine zo vaak gepast. Iedere keer weer. Maar het paste echt niet op m’n pols ondanks de 39mm :cry:

Ja echt flut troep zo’n FP71 :eyes:

2 likes

Hmm. Roze goud is wel mooi. Met het huidige potje, m’n IWC, GS en Panerai eruit zou het net moeten lukken… Maar dan heb ik wel een Breguet waar ik nooit meer van afkom.

1 like

Ja, zelfs de 38mm versies waren eigenlijk echt niet doenbaar voor mij. Ik probeerde mezelf nog een rad voor ogen te dragen met “eigenlijk heel misschien wel nog, nipt” maar nee.

Er zijn ooit modellen in 36mm gemaakt dacht ik… :smiling_face_with_tear:

1 like

3637 minute repeater, 36mm. :innocent:

6 likes

Mee eens, ik heb de Mut ook nog niet in het echt gezien, maar vind de standaard toch echt lang niet zo sierlijk als een Chopard, of dat dan de 1860, 1863 of de Qualite Fleurier is.

De Mut moon daarentegen vind ik wel bijzonder.

Qua breguets is er ook wel het eea mogelijk.

Beide 38mm, is dat al te groot voor een breguet?

1 like