![]()
Zo een mooi ding ![]()
Lang & Heyne
Prefereer ik echt boven eender welke 3-hands Patek, Vacheron, Breguet, Lange âŠ
Maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur
![]()
Zo een mooi ding ![]()
Lang & Heyne
Prefereer ik echt boven eender welke 3-hands Patek, Vacheron, Breguet, Lange âŠ
Maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur
Zeker, prachtig! Ik had âm echter net zo mooi en wellicht mooier zonder zân derde been. Zit daar nog een gedachte achter?
Ik moet zeggen dat ik het in het begin ook maar raar vond. Je kan vragen een model te maken met 2 lugs ipv 3 maar omdat Marco Lang het ontwierp met 3 wil ik geen wijziging. Bij een Nautilus ga je ook niet vragen op die flaporen links en rechts weg te vijlen ![]()
Waarom 3? Marco vond het design mooi daarbij is het ook veel veiliger, een springbar is stevig maar als ze het begeeft is het op de plaats waar ze in de lugs zit, doordat die springbar nu ook los door de middelste lug gaat is het geheel veel steviger.
Anderzijds is het ook wat we gewoon zijn. Hadden horloges in 99;9% van de gevallen 3 lugs dan zo een horloge met 2 lugs er raar uitzien ![]()
Het hoort bij dit design en het went wel. Ook merk je het na een tijdje eigenlijk totaal niet op als je het draagt
Oh jazeker wel. Of je koopt gewoon een Aquanaut.
Een uienkroon vind ik al dubieus behalve op een flieger, maar om er crown guards omheen te klappen gaat mij een brug te ver. De vorm van de lugs is nog zoân ding, dat is mân minst favoriete vorm (en bevestigingsmethode), ook al zijn het er maar twee, zeg maar.
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten, maar ik begrijp dat liefhebbers van de geometrisch strakke Grand Seiko kasten niet bij dit soort klassiek Duits design uit komen. Ik heb jaren lang een MĂŒhle gehad die ik dus ook bijna nooit droeg wegens het ontwerp van de lugs en de maat.
Dat begrijp ik goed. De Skyflake is te groot en te dik voor wat het is, en in zoân dressy kast zou ik geen power reserve op de voorkant willen zien. Wat dat betreft ben ik ook niet voor elke Grand Seiko onder de zon te porren.
Credor van hetzelfde laken een pak. Ik heb er één, maar het is een beetje de Citroën van de horlogewereld⊠ze experimenteren er lustig op los, maar een groot deel van de experimenten is⊠meh. Dat laat onverlet dat ze het soms heel erg goed doen.
Eigenlijk geldt dat laatste zinnetje voor (bijna) elk merk.
Die trek ik toch in twijfel. De norm is niet per se mooi of normaal in mijn ogen, en ik kan me niet voorstellen dat dat een unieke karaktereigenschap is.
Mooi, goed om in zoân geval bij het origineel te blijven. Anders kan je beter wat anders kopen. Beter zonder compromis nemen wat de maker voor ogen had.
Als we daar zouden moeten weg vijlen wat ik niet mooi vind, blijft er bar weinig over ![]()
Ik heb als gestemd. Heb beide omgehad en de dwelller is mij veel te groot.
De lange is echt een verassing!
Wel een beetje een âgun to my headâ situatie. ALS gestemd omdat die minder opvallend is.
Makkelijk de ALS. Is eerlijk gezegd geen eerlijke vergelijking.
Dat was op Reddit ook zo. Ik ben het ermee eens hoor ![]()
Poeh. Allebei echt de horror voor mij. Ik stem ook niet, want dit gaat mij te ver ![]()
Parmigiani Fleurier Tonda 1950
18k gouden dress watch met automatisch PF701 micro-rotor uurwerk. Het kaliber is 2,6 mm dik, heeft een gangreserve van circa 48 uur en is voorzien van hoogwaardige afwerking. Kastdiameter 39 mm en dikte circa 7,8 mm.
Chopard L.U.C Qualité Fleurier
18k gouden dress watch met automatisch L.U.C 96.09-L micro-rotor uurwerk. Het kaliber heeft een gangreserve van circa 65 uur, is COSC-gecertificeerd en voldoet aan de Qualité Fleurier-certificering. Kastdiameter 38,5 mm en dikte circa 8,9 mm.
Laat graag ook even weten voor welke je gekozen hebt en waarom.
Edit, foto bewerkt omdat de fotoâs geen eerlijk vergelijk gaven.
Die Tonda zou zĂł mooi geweest zijn zonder dat grootmoeders kantklos kadertje in het midden. Als een zwerende puist baf in het midden. Fuj.
De Chopard klopt niet voor mij. Twee soorten indices, en dan nog dubbel bovenin. Kleine seconde te hoog. Hmja.
Pfoe. Ik pas. ![]()
Ik volg @LVA .
Het logo op oude PFâs diskwalificeert die dingen.
Verder vind ik ât een mooier horloge dan de Chopard, die zân eigen logo-tekst-issues heeft.
PF it is voor mij.
Das geen optie hĂš. Denk aan die kalasjnikov.
Nja, dan die PF maar. Buiten dat vreselijke logo is die dik okee. Maar ook enkel en alleen onder dwang van die AK dan.
Echt hé. Goedkoop automerklogo.
De wijzers zijn trouwens ook niet mijn ding.
En ook daar heb je gelijk in ![]()
Ik pas. Fuck die AK.
Die vind ik nog wel cool. Misschien een tik te groot, dat wel. Zelfde uurwerk zonder die ovaal, zelfs met gewoon de identieke opdruk? Dik in orde. Maar ja, zo verkopen ze ze dus niet ![]()
Deze bestaat, is alleen heel kort gemaakt en bijna niet te vinden, maar vind ik m zelf ook mooier, Ja.
De poll loopt aardig gelijk op trouwens.