Ik koos de enige niet integrated van het rijtje. Makkie.
De Omega werkt op mijn geeuwspieren, de JLCMC date is heel mooi, de JLCMC date+pr is nog net iets mooier (nipt), de Breguet is⊠speciaal? Ik vind m niet speciaal lelijk of mooi maar intrigerend genoeg dat ik vermoed dat ik die wel eens heel mooi zou kunnen vinden binnen een jaartje of twee, zoals het mij ook Cartier vergaan is.
De derde niet getoonde JLCMC zou natuurlijk een winnaar met forfaitcijfers zijn, maar bij gebrek aan, zijn twee-subdials broertje dan. Zonder datumvenster zou de nu-date een harde contender zijn. ![]()
Ik vind het rode punje en de gilt bezel inlay toffer. Ergens vind ik het jammer dat de BB54 een gilt-achtige wijzerplaat heeft, maar een witte bezel inlay.
Als ze de BB54 met exact de kleurstelling van de BB58 hadden uitgerust was het een no-brainer. Maar zo makkelijk is het niet.
Dat gezegd: Of het nu de 54 of 58 is, deze twee horloges staan dichter bij de OG 1954 Submariner dan de huidige moderne Submariner.
Voor mij ook. Ondanks mijn hekel aan geĂŻntegreerd zijn de JLCâs hier absoluut de mooiste horloges. Erg verfijnd en discreet.
1 van de 2 JLCâs. Zonder twijfel. Daar zou ik prima de rest van mân leven lol mee kunnen hebben. Ik denk dan alleen datum, die voelt voor mij meer beheerst.
date. jlc. niet die icm de pr
Poeh, heel fraai ![]()
Voor mij ook met afstand die JlC DPR. De Omega is een beetje saai en die Breguet is gewoon niet zo heel mooi in vergelijking met andere Breguets.
Een andere Breguet zou wat mij betreft ook kunnen, maar tot nu toe de JlC dus.
En deze is een stuk afleesbaarder dan die power reserve date. Het gaat natuurlijk om de looks bij zoân horloge, maar qua functionaliteit is zoân minuscule pointer date in een sub dial echt het laatste dat je wilt. En die power reserve vind ik ook vrij onzinnig voor een automaat. Een secondewijzer om te zien of hij nog loopt, lijkt me functioneler. Laat deze hierboven dat nou hebben ![]()
Ohja, en zoân power reserve mag best het aantal uren aangeven in plaats van een breuk. Dan hoef ik bij 1/4 geen hoofdrekenen te gebruiken om te bedenken of ik hem nĂș moet opwinden of dat de volgende dag weer dragen ook voldoende gaat zijn
https://steelreef.com/products/precision-bezels
In principe krijg je dan dit (BB54)
Maar lees toch best wat vreemde verhalen van Steel reef met een jaar wachttijd etc. ?
Zie nu wel dat ze ook een Land dweller uitleveren ![]()
Dat wel. Maar het feit dat die geen datumvenster heeft, vind ik dan net een verademing⊠Er zijn maar weinig horloges waar dat géén noodzakelijk kwaad is dat met enige moeite op de minst irritante plaats op de wijzerplaat gefrommeld staat. Mijn big date Mido is de enige in mijn doos die daarop een uitzondering is.
Waarom niet de PR? Complicatie voegt weinig toe. Ja, de plaat is mooi in balans. Zeker.
Maar het is de meerprijs naar mijn mening niet waard.
HF is duidelijk, had ik ook wel verwacht.
Dat is het een beetje.
De date only is een zeer geslaagde oefening in het weglaten. Met de power reserve en pointer date is een goed geslaagde oefening in het toevoegen. Ik vind weglaten vaak lastiger dan toevoegen. Kanttekening is wel dat ik de perpetual dan weer leuker vind dan de date only, die is druk zonder storend te zijn.
Goeie samenvatting. Het zijn alledrie super knappe horloges, het is maar wat je smaak is. ![]()
Ik vind die Aquastar retecool! Heel veel bang for buck en echt eens iets anders! ![]()
Ik vind de JLC prachtig! Maar niet 2x mooier dan de Aquaterra in zwart. Ik zou voor nogmaals dat bedrag een mooie Rolex OP kopen in blauw of groen. Heb je twee klappers. ![]()
Je kan ook kiezen voor de rode Aquaterra en dan de Explorer erbij. ![]()
I know⊠maar een echte 1016 wordt helaas steeds duurder en met een kleintje van 10 maanden is modern erg handig. Lekker waterdicht en kan tegen een stootje. ![]()
Ja dacht ik ook. Had ook een andere uitslag verwacht.