De 9411/0 blijft maar op m’n radar zitten. Maar gezien de tritium en bezel nogal eens verschillend pattineerd zien de horloges van 40 jaar geleden best verschillend uit. Er is er eentje uit m’n geboortejaar, die een streepje voor heeft op de rest. Maar ik ben benieuwd welke jullie het mooist vinden.
1, 3, 2. In die volgorde. Sucker voor dat pumpkin lume. Heerlijk. Is de kast van 2 niet heel erg onder handen genomen?
Als je er een JLC met alleen een maanfase en de tijd in had geknikkerd in plaats van de extra venstertjes was het nog veel duidelijker geweest. JLC wint sowieso altijd van IWC, maar deze is nog steeds wat druk.
Op deze foto’s vind ik de eerste het charmantst, warmst, maar dat kan aan de foto’s liggen ook.
Het koele van de laatste kan ook heel mooi zijn irl.
Heel simpel. De patina is niet egaal en mooi icm met de wijzers.
Als je dat mooi vindt zou ik doorzoeken naar een betere.
Anders voor nummer 3 gaan.
Met vintage moet je ze eigenlijk naast elkaar zien. En dan de keuze maken.
Precies. Dat is ook de reden dat voor 3 heb gekozen in deze poll. Die afwijkende lume op wijzers en wijzerplaat trek ik niet, zelfs al is het origineel.
Welke bedoel je dan?
Die lijkt inderdaad wel goed gepolijst. Ik heb foto’s van de deksel gezien, die is ongepolijst, het verschil daartussen is mega.
Toevallig is dat dus degene uit mijn geboortejaar ;). Ik vind de pumpkin lume ook mega nice.
De met meer witte lume vindt ik dan toch iets minder speciaal. Ook al is de lume daarop in betere staat.
Oh sorry. De eerste.
Mogelijks zijn de grote wijzers her-lume’d, de secondewijzer lijkt meer op de indices.
Battle of the Zenith Chronomaster
-
Zenith Chronomaster Original Blue
-
Zenith Chronomaster Sport Open Skeleton
- Chronomaster Original Blue
- Chronomaster Sport Open Skeleton
Dat is geen battle maar een gelopen race.
Of de wijzers zijn door een andere 3de partij geleverd dan de wijzerplaten, wat bij veel merken heel gewoon was.
Ik dacht een easy choice ![]()
Zo, makkelijke keuze! ![]()
En als de Zenith Chronomaster Sport Open Skeleton een Tag Heuer Carrera Glassbox was geweest in deze poll? ![]()
Haha, ja, de Glassbox is mijn favoriete actuele chrono.
Dus ja, die. Maar ik vind de blauwe Zenith ook niet verkeerd!

28-0 is wel afgetekend in ieder geval ![]()