Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Leuke opties allemaal! Ik zit ook al een tijdje te denken aan bijna hetzelfde lijstje voor ook bijna dezelfde activiteiten. Ik heb de BB54 gestemd en heb misschien nog een voor op de lijst er bij, die er bij mij ook nog op staat :smile:

7 likes

Fliegers zijn zelden “mijn ding” maar deze uitvoering met lume kleur en dat bandje erop = dik in orde. :ok_hand:

2 likes

Lost In Translation GIFs | Tenor
:wink:
Maareh, eens. De BB54, dan. Wel 'ns omgehad en op zich mooi maatje en verhoudingen (veel beter dan een 58). Maar zeker niet die leuke zomerklatser, waar @flowert naar op zoek zégt te zijn. Prima horloge. Maar best wel saai. :person_shrugging:

2 likes

Mijn keuze : water,zon en actie hebben hier een home run en s’avonds bij diner en dans mag hij er ook wezen.

1 like

Dank voor de extra ideeën. Leuke opties ook allebei.

De FXD was voor mij het grootste twijfelpunt, dat refelecteert zich gelukkig ook in de stemming. Supergaaf horloge, maar ik ga wel met de mening van @SwedishChef mee. De shortlist is nog niet echt veel shorter geworden.
Ik ben overigens niet van plan om ermee te gaan duiken, alleen een beetje zwemmen.

2 likes

Ik kies meestal het horloge dat de minste stemmen krijgt in dit topic. :joy:

2 likes

“Maar dat is omdat ge ne geboren dweiszak zijt”, zou mijn grootmoeder zaliger daarop geantwoord hebben. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

afbeelding

2 likes

@flowert.

Nog een stem voor de p39. Staat ook bij mij op de shortlist om sowieso eens te gaan passen.

Mooie maat voor een duiker en volgens mij een lume bom als in de reviews lees en zie.

Als tweede de 54. Misschien een nog wel fijnere maat maar voor een duiker wellicht aan de kleine kant.

De Breitling valt voor mij af maar dat heeft puur te maken met mijn afkeer van afgekapte cijfers echter wel lekker licht en quartz is lekker makkelijk als in grab and go.

De Iwc die @deuxani laat zien vind ik mooier dan die in de op.

Als ik een duit in t zakje mag doen:

Licht en sportief: Is wellicht de Breitling Top Time iets met witte of blauwe wijzer plaat iets? De eerste is in ieder geval ‘zomers’

10 likes

Kijk, dát is nog eens een zomerhorloge. Vrolijk (niet zwart), sportief (geen spiegelei-wijzers), speels (geen hoerelompe bezel). What’s not to like. :sunglasses:

1 like

Ik heb in eerste instantie gestemd voor de FXD. Zelf meermaals in het blauw gehad. Leuk ding, maar heb er een liefde-haat relatie mee.

De P39 blijf ik geweldig vinden. Koop ‘m zelf niet omdat het dan een overkill aan divers wordt. De snowflake wijzer vind ik erg gaaf en daarom adviseer ik deze!

Breitling toptime vind ik erg mooi, maar de leren band is niet geschikt voor zomers weer en zwemmen.

1 like

Ik dacht dat je “leuk” zei? :stuck_out_tongue:

Op zich cool, cool materiaal, en ik vind Breitling wel tof… Maar hebben ze deze kastmaterialen ook met een iets minder drukke plaat?

Wegens drukte saai BB54 gestemd.

Oh jazeker wel. Je haalt me de foto uit de mond.

Enneh… Die kan ook op een NATO, Tropic, Sailcloth of Single pass geknikkerd worden natuurlijk.

6 likes

Dank voor de suggestie. Ik heb die Top Time al eens in de vitrine mogen aanschouwen, deed me helaas vrij weinig.
Op die Endurance na heb ik de rest allemaal al eens omgehad en was daar zeer over te spreken. Die Spitfire hierboven zou ik ook nog wel tof vinden, maar dit setje/dit type horloge is voor nu gewoon even waarnaar ik op zoek ben.

Ik vind ze overigens helemaal niet saai. Ja, in een RLC-like kistje vol met zwarte duikers, maar die heb ik niet.

Edit: oké, misschien is een Santos Medium ook nog wel een leuke optie, maar dat is wel weer meer geld dan ik op dit moment wil uitgeven.

5 likes

Knoop is doorgehakt :wink:

19 likes

Gaaf precies t mooiste model.

1 like

Battle of the blue dials! In ben in de markt voor mijn eerste horloge welke wat meer in het luxe segment zal gaan vallen. Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van blauwe wijzerplaten, en twijfel ik tussen deze drie prachtige opties. Prijstechnisch is hier natuurlijk een verschil, maar voor dit argument ben ik voornamelijk op zoek naar waar jullie voorkeur ligt zonder het inachtneming van het prijsverschil. Uiteraard op uiterlijk vertoon, maar net zo belangrijk het technische en kwalitatieve aspect van de horloges.

Dit leek mij een passende plek om eens te zien naar welk horloge de voorkeur van dit forum heen gaat. Benieuwd naar jullie mening!

• Omega AT Shades 38
  • Cartier Santos Medium
  • Rolex Datejust 36
0 stemmers
5 likes

Ik heb de Santos gestemd, maar persoonlijk zou ik altijd voor die met de witte plaat gaan.

1 like

Anders… namelijk:

13 likes

O.k… Als ik een blauwe zou willen, dan zou ik kiezen voor de mooiste én coolste, de Mac Daddy van de racing chrono’s…

Geweldige heritage, uitstekende kwaliteit, mooi bol saffier, perfecte maat (39mm), praktische 100m WR en in-house uurwerk (28,8K bph) met 80 uur PR en ook nog betaalbaarder dan twee van de drie van door jou genoemde opties. Maar dan heb je dus wel een auto chrono, van het merk dat aan de wieg stond van de ontwikkeling hiervan. Beter wordt 't niet, imo.

6 likes

Badaboem

17718786092481598162108771208144

13 likes