Niet te doen. De subdial layout van de speedytuesday vind ik super. Maar de glossy van de panda vind ik ook weer supertof.
Nee, maar ik dacht even aan een vintage daytona. Was snel weer over, dus we moeten ons geen zorgen maken.
Ja duh…. Obvious. Maar dan is de wedstrijd niet geen wedstrijd meer.
Deze battle komt te vroeg. Te weinig mensen hebben beide gezien en nog minder mensen hebben die glossy in de zon gezien ![]()
Ook op deze foto wederom prachtig… maar in real life deed hij het voor mij niet. Wellicht nog eens een paar keer bepotelen ![]()
Graag jullie visie. Ik ben in de markt voor iets leuks voor komende zomer. Daarvoor zoek ik iets lichts en sportiefs, maar ook waterdicht want we gaan Island-hoppen in Griekenland.
De shortlist bestaat uit de volgende vier kanshebbers:
- De BB54. Lekker klein en draagbaar, degelijke vintage Rolex vibe met moderne specs.
- De Pelagos 39. Tijdje terug op een GtG die van @Neyra omgehad en die zat verrassend goed. Lekker licht, maar toch degelijk. Kan overal.
- De IWC type XX Petronas. Lekker zomers kleurtje en eens een keer een IWC, heb ik nog niet eerder in bezit gehad. Ook titanium, maar dan op rubber.
- De Pelagos FXD in het zwart. Ik vind dit een heel tof ontwerp. Enige twijfels zijn de maat en de fixed lugs. De maar kan ik an sich wel hebben, maar ik vrees dat hij ook nog eens te hoog gat liggen doordat die band er nog onderdoor moet. Verder natuurlijk perfect voor alle zomerse activiteiten.
- De Breitling Endurane pro 38. Eigenlijk een beetje een outsider want Breitling en kwarts, maar toch niet verkeerd. Door het kwartsuurwerk een perfecte grab n go en ook wat minder kwetsbaar dus hoeft hij ook tijdens het sporten niet af. Lekker licht.
Stemmen maar! ![]()
- Tudor Black Bay 54
- Tudor Pelagos 39
- IWC type XX Peteonas
- Tudor Pelagos FXD
- Breitling Endurance pro 38
Poeh, ik snap je keuzestress wel met deze line up. Ik heb dan maar voor de saaiste van het pak gekozen. Pelagos 39. De klassieke sport rolex die rolex niet meer maakt. Mocht je de standaard zwarte iwc mk xx in het lijstje gezet hebben, dan had die het mss gewonnen. Deze peteonas editie zou ik alweer beu zijn van zodra ik de ad uit ben gewandeld.
Blackbay 54. Op staal of rubber of staal met een tropic erbij. ![]()
Maar de pelagos 39 is natuurlijk de nieuwe klassieker.
De BB54 is de veilige keuze, kan altijd. Maar hey, het is voor de zomer, dus zou ik die Breitling oppikken.
De FXD gaat je te groot uitvallen, ben ik bang. Tenminste, voor het comfort en draagbaarheid vind ik hem voor mij te groot. De Breitling vind ik tof, maar niet in de chrono uitvoering. Is een Aerospace (40mm) een optie?
De BB54 is dan weer net een maatje te klein voor de uitstraling van een lekkere casual duiker. Daarom kies ik voor de P39.
Maar de IWC gooit ook hoge ogen, die vind ik serieus leuk. Maar vervult niet de rol van de eerder benoemde casual duiker.
Ik zeg FXD, desnoods op zo’n Nick Mankey achtige strap die er niet onderdoor hoeft. Echt een tof ding.
O.k… ![]()
want titanium + solar, dus de komende decennia helemaal geen onderhoud.
Tja, ik zou het wel weten… ![]()
Ik heb de outsider gestemd (Breitling). En vooral omdat het echt een aanvulling is op wat je hebt en hebt gehad.
Super draagbaar en zeker op vakantie. Gaat gewoon om naar het strand, ook als je nog even gaat snorkelen of over de rotsen naar dat verlaten strandje klimt (wink wink). Verder ook helemaal prima in een taverna of als duur alternatief voor een G-shock tijdens het klussen.
Ik zou wel de witte pakken; die is qua kast minder in your face dan de roze, blauwe of rode.
De BB54 gestemd, maar enkel omdat Comrade Ivan naar goede gewoonte zijn Tokarev tegen m’n achterhoofd staan heeft dus. Het is echt wel kiezen uit een menu van pijnlijke geslachtsziekten. ![]()
Ja, had die in de lijst gestaan, ik ook. En begrijp me niet verkeerd, ik vind die Aquaracer niet eens zó speciaal, maar in het land der blinden is éénoog etc etc etc. ![]()
Dat is het vooral met deze. Als je hem omdoet “klopt” het gewoon.
Zo voelt het wel een beetje. Hij heeft de afmetingen en crownguards waardoor hij echt als een 5 digit Sub kijkt en aanvoelt. Maar dan in titanium waardoor de kleur en gewicht net even anders is. Ik ben wel fan. Ik ben zelf op een soort “welke Rolex is nou perfect voor mij” expeditie, en ik merk dat ik overal wat op aan te merken heb. Eigenlijk heb ik het al met deze P39. 14060M zou het dichtst in de buurt komen, maar die vind ik weer een beetje saai….
Ja, toch?!
Kan er altijd nog bij op die lijst, natuurlijk. ![]()
Hmm, ja, speciaal, speciaal… Speciaal is ook niet altijd alles. Ik denk even aan Richard Mille of Hublot. Behoorlijk speciaal. Maar ik word er, bijvoorbeeld, heel erg niet blij van. ![]()
En eigenlijk is zo’n Aquaracer Solargraph ook weer best wel speciaal. Een behoorlijk onderscheidend uiterlijk: modern maar toch voortbouwend op een design language die het merk al zo’n 45 jaar hanteert. En daarnaast de enige Zwitserse duiker met de combinatie van titanium en solar uurwerk. ![]()
Het was op z’n Vlaemsch, sorry. Ik vind 'm niet mis, maar niet zó enorm leuk dus. Zeker leuk genoeg om af en toe eens te dragen, absoluut niet leuk genoeg om er de marktprijs (of zelfs ruim onder) voor te betalen. ![]()
Voor de opties van de poll zelf zou ik moeten omgekocht worden om ze om de pols te doen. En de BB54 zou dan het minste cash als overtuiging nodig hebben. ![]()