Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Ik ben redelijk nieuw in de vintage wereld. Maar plexi is naar mijn inziens fantastisch :). Die vervorming van de dail, het gevoel bij aanraking, niet zo’n extreme weerspiegeling en bij bepaalde hoeken juist een mooie lichtspeling.

Ik vind het prachtig. Is het niet altijd even robuust? Ja idd. Maar voor robuuste taken heb ik een robuuste g-schok. Overigens ook met een kunstof “glaasje” :grin:

1 like

Op de Speedmaster ook voor plexiglas gegaan. Bij de AD uitgebreid vergeleken met de “sapphire sandwich”. Hoewel ik het cool vond dat je bij de sapphire sandwich het uurwerk kon zien, won de plexi toch vanwege het warmere gevoel dat het gaf. Paste mooier bij de klassieke uitstraling van de Speedmaster in mijn ogen.

Bij thuiskomst dezelfde dag nog een krasje op het glas gemaakt door een kinderhekje bij de trap… :confounded:

Ik vind plexi echt gaaf. Maar ik heb afgelopen week ook ervaren waarom het klote kan zijn. Ik loop met m’n lompe harses tussen de tafel en de tuindeuren door en rag met m’n pols (met Speedy) keihard tegen de deurklink aan. Hmmm, geen pijn maar wel een keiharde KLANK. Dikke veeg op m’n hesalite… gelukkig wel eruit te poetsen met polywatch.

  • Vandaag langs Schaap en Citroen geweest om te oriënteren en misschien gelijk toe te slaan. Welke heeft bij jullie de voorkeur? Gewoon nieuwsgierig, de keuze heb ik al gemaakt.

0 stemmers

Iwc le petit prince


Iwc spitfire chronograaf

Omega planet ocean

1 like

Poll zit niet helemaal goed :wink:

1 like

Never mind, het gaat weer eens fout bij mij…

Ja zag het maar kan hem niet meer aanpassen

O.k., dan maar zo. Ik zou gaan voor de PO. Jij?

1 like
  • Planet ocean
  • Iwc spitfire
  • Iwc le petit prince

0 stemmers




Dit lijkt er beter op😂

3 likes

Nou bij mij was het helemaal geen succes :wink:

1 like

Zeker de PO als ik geen Seamaster en Pelagos zou hebben. Maar aangezien ik die wel heb maakt dat de keuze wat lastiger voor mij.

Ah, lastige keuzes… :smile:Succes!

1 like

Dat verandert de zaak wel, inderdaad. Ik heb PO gestemd omdat ik de mijne nog steeds een zeer warm hart toedraag. Ouder model dan deze, maar de hele lijn blijft me wel aanspreken.

In combinatie met de Seamaster en Pelagos zou ik de IWC Mark nemen. Ik heb niet zo veel met chronografen en die blauwe dial is echt af.

2 likes

PO.

Elke keer vind ik het een prachtige klok.
Heb er zelfs twee keer eentje aangeschaft, maar ze werken niet op mijn pols. Hoe graag ik ook wil dat het werkt.
Vond het steeds het coolste horloge in de doos. Maar ja, in de doos…
Ik weet dat ik niet een derde keer overstag ga, maar blijf het een fantastisch horloge vinden.

1 like
Wit vs. wit
  • Grand Seiko
  • Zeno Watch Basel

0 stemmers

Ik snap niet dat de Turn-o-graph, specifiek in de configuratie die jij hebt, hier niet meer liefde krijgt op dit forum. Fantastisch! Ik wil er ook één.

Tja, valt mij ook tegen (poll valt niet tegen bijna 50/50). ToG’s zijn er slechts een paar op HF. Heb gespeelt met het idee om deze naar blauw te verplaatsen, maar ga het toch niet doen. Hij is prachtig in zowel blauw als wit (beiden in bezit). Misschien moet Rolex met een nieuwe versie komen om meer interesse te wekken :wink:

Plaatje voor de sfeer

6 likes

Schitterend! Mag je echt vaker laten zien!

2 likes

71a3ea5f4a856bcfd2a7d3073d11f4dc33e49541_2_690x460

  • IWC Ingenieur
  • Rolex Oysterquartz
  • Zenith Defy Skeleton

0 stemmers

2 likes

Stuur @Watch2Morrow eens n bericht… Wie weet. :wink:

2 likes