Dit, dames en heren, is een nazihorloge.
Apart. Maar waarom cijfers in spiegelbeeld?
En hij heeft er meerdere!
Volgens mij een knutselproject van een SS fan.
Ik heb er eens één en ander over opgezocht en denk dat deze fake is en waarschijnlijk ergens in Oost-europa deze redial of wijzerplaat gekregen heeft…
Meende dat bijna alles met de ss-bliksems of swastikas op de wijzerplaat fake is wegens nooit officieel geproduceerd rond WW2.
Als die echt is wil ik hem hebben hoor. Ik bezit veel ww1 en ww2 spullen.
Van welke zijde deze spullen komen vind ik niet belangrijk. Als ze maar echt zijn.
Heb hem een mail gedaan.
Is niet authentiek toch?
Je gaat je in de vingers snijden,want uiteraard gaat die meneer je vertellen dat alles origineel is.
Met een Russisch uurwerk? Echt?
Had 'm al eens eerder voorbij zien komen, staat ook in dit topic inclusief foto: https://www.horlogeforum.nl/t/aan-mij-aangeboden-doxa-met-swastika-authentiek/120396/6
Deze rotzooi wordt op allerlei plekken op het internet aangeboden, dus ook op marktplaats.
Mbt tot rotzooi wordt vaak gesproken over de andere zooi, de ‘Bombay classics’. Samengestelde troep uit India (nav een aanwinst laatst eens wat verdieping gezocht in Enicar, en kwam bosjes ‘Enicars’ uit India tegen… En zo zijn er meerdere merken)
Laten we deze nazistische rotzooi dan in het vervolg hier de ’ Donbas-dont’s ’ noemen. Goed idee?
Er zit een Molnija uurwerk in.
Dus een zelfbouw ding.
Ik twijfel aan de echtheid
Daarnaast vraag ik me af of de topicstarter @Jurtz zo’n typische collega is die als hij mailt zijn hele boodschap/verzoek/vraag in de onderwerpregel zet…
Dat is correct haha
Knetter nep. Als je naar een sub-second kijkt op links dan weet je in 95% van de gevallen al dat je naar een omgebouwd zakhorloge zit te kijken. Het caseback patroon is typisch cheap ass verchroomde troep. Dan zien we een rare veel te lange kroon. En die wijzerplaat slaat al helemaal nergens op.
Typische rommel uit Oekraïne, deze is nog redelijk ingetogen, de meesten hebben allerlei aanduidingen over tankdivisie X of luchtmachtunit Y. De Duitsers lieten amper iets aan wijzerplaten aanpassen, dus al die overbodige meuk gaat nergens over.
Militaire horloges is een studierichting op zich…
100% zeker nep inderdaad. Zie alle bovenstaande commentaar.
Ok dan heeft dit topic dus feitelijk niks met horloges te maken zoals hier op het forum bedoeld is (geen neppe zooi) en kan dus naar off-topic of slotje?
Ik wist niet dat het nep was vriend
Zoals al eerder is aangegeven kan je afstuderen in het onderscheiden van echte en neppe militaire horloges…
Oh sorry was niet persoonlijk aan jou gericht, was meer bedoeld dat na vaststelling van experts als zijnde fake deze dan wel weg kan. Beetje veel eer anders voor zo’n horloge lijkt me.
Die JLC is een heel ander verhaal want authentiek, hoewel je daarover inhoudelijk uiteraard ook van mening kan verschillen.