Ik overweeg al wat langer om een overzicht te maken met horloges die door dictators zijn uitgegeven met hun eigen gezicht er op, zoals een Rado met Kaddaffi, of een Eterna met Saddam Hussein. Dat is pas een acquired taste…
Deze is zeer waarschijnlijk nep. Worden vaker aangeboden. Er is in de tweede Wereldoorlog een Waffen SS horloge geproduceerd van rond de 65mm zonder subdial door Lange & Sohne. Waarde rond de 20k. Zie voor meer info collega forum:
http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?25734-IWC-and-Waffen-SS-B-Uhrs
Breitling Plutons van de Iraqi Air Force…
Wat is/was het doel van dit topic?
Enicar met Idi Amin op de dial.
Nee, die zijn lang niet zo erg als deze:
Oei, niet goed voor mijn respect voor het merk…
Gekkie Gaddaffi
Er staan er een stuk of 15 op Ebay, zoek maar eens op Molnija WW2.
Voorbeeldje
Ze moeten wel echt in opdracht van de persoon in kwestie zijn gemaakt, en dat is bij deze dan weer niet zo…
Klopt, maar wel 2 van de grootste dictators aller tijden op één dial.
fotos op de pc bekeken en idd wat een lachertje.
Ik begrijp mensen die allerlei oorlogsmeuk sparen niet helemaal.
Wat is er nou leuk of interessant aan oorlog?
Die twee die je post zijn wel de variant voor de britse strijdmachten van WO2. De Duitse variant van de Buren heeft ook een umlaut erop en niet dat teken onder het logo.
Fascinatie van een groep mensen voor WW2 en voornamelijk voor de Duitse SS militaire is groter dan de aanbod van de echte spul.
Oekraïners maken goed gebruik van, maar vaak overdrijven ze met uitbundigheid in de symbolen op de wijzerplaat, achterkant en aan het binnenkant.
hierbij een van de voorbeelden, waarbij duidelijk wordt wel aangegeven dat om een “namaak stijl” horloge gaat.
Deze op MP is ook een nepper uit Oekraïne
Groeten Iwan
Geschiedenis? Ik heb nog een persoonsbewijs van mijn vader uit WOII.
Met de bijbehorende verhalen een uniek stuk. (voor mij)
Als je verzamelobjecten koopt van de ‘verkeerde kant’ met de bedoeling van verzamelen en/of interesse in de geschiedenis heb ik er geen problemen mee. Als je zo’n horloge koopt omdat je nauwe gedachtes hebt dan wordt het pas verkeerd vind ik. Misschien dat de meningen anders zijn.