WW2 Horloge?

Ja heb er ook niet zoveel problemen mee, wanneer het je om verheerlijking gaat is het wat anders uiteraard.

1 like

Maar ja, zo staan ze ook op een bekende veilingsite …
Ik heb daar wel eens gemeld dat het natuurlijk niet erg waarschijnlijk is dat een Duitse militair in WW2 een horloge gedragen zal hebben met een Russisch uurwerk ( wat trouwens pas sinds begin 60er jaren in deze uitvoering in produktie is ) Dat de wijzerplaat vorige week is gemaakt schijnt daar ook niet relevant te zijn.
Natuurlijk nooit een reactie op gekregen van de betreffende veilingmeester

1 like

Geschiedenis, liefst spullen met een verhaal erbij.

Met vele verhalen opgegroeid, is altijd blijven hangen.
Spullen bij de verhalen doen mij iets.
Daarom.

Ik ben nu administratieve werkzaamheden aan het doen. Tussendoor lees ik bijv.

5 likes

Zoals ik al eens eerder zei, Catawiki is niet geheel onpartijdig, dat wil zeggen: bij partijen die vaak grote aantallen horloges laten veilen via Catawiki kijkt Catawiki wat vaker door de vingers.

Ah zo, persoonlijk heb ik daar niets mee. Dus ik begrijp dat dan ook niet.
Ik vind de mensen die ik ben tegengekomen en ā€œietsā€ hadden met spullen uit WO1 en WO2 nogal vreemd. Ik heb sowieso niks met geschiedenis en zeker niet met oorlogstuig.

Ieder zijn meug hoor en ik ken je ook verder niet dus ik weet ook niet wat je exact hebt en spaart.

Edit: ik zie nu je aanvulling. Niet mijn interesse en boeken welke ik zou lezen maar als het je interesseert snap ik de verdieping wel.

Idd een knutselproject, maar de omgekeerde wijzers hebben (hadden) een reden.

2 likes

En daarom is mijn nieuwe bandje gemaakt van Swiss Army Leather Used in Service.
Gemaakt van een heuse munitie tas.
Daar is alleen volstrekt onafhankelijk en politiek correct mee geschoten…

Die verkoper had slechts 5 feedback dus geen grote verkoper

1 like

Sparen os een groot woord.
Je loopt wel eens tegen voorwerpen aan,als er een verhaal bij bekend is dan wil ik nog wel eens kopen.
Zoek internet of markten niet af naar spullen. Heb een leuk setje aan spul met een verhaal. Van fotoboeken tot kompassen, van boeken tot paspoorten en stempel kaarten en tags.

Overal is een naam en dus verhaal aan te koppelen.

Haha en nee ik ben niet raar… snap wat je bedoeld en ik pas er niet tussen.

2 likes

Leuk, gezien je leeftijd, in mijn ogen de juiste opvolger om deze verschrikkelijke geschiedenis levend te houden.
Ik houd je in de gaten. :wink:

Tegen wie heb je het nou? :joy:

ff bij de les. is een rechtstreeks antwoord aan de laatste reageerder.
Anders een een antwoord aan … aanklikken.

tumblr_inline_nyk5j8I5bF1sm1i1x_500

7 likes

Die tas van jou heeft gewoon in een magazijn staan niksen, wees gerust.

1 like

De horloge geschiedenis op zich is natuurlijk ook behoorlijk gerelateerd aan oorlogvoeren. In het begin was een horloge een status symbool voor de rijken. Veel kerktorens werden al vrij vroeg uitgerust met een klok en of die echt op tijd liep was niet zo relevant want die tijd gold dan toch voor de gehele gemeenschap.
Wanneer er echter oorlog gevoerd wordt op een wat grotere schaal dan wordt een juiste tijd voor alle legeronderdelen opeens wel van belang en dat heeft de horloge industrie een enorme boost gegeven.

2 likes

Wacht maar tot we het over jou gaan hebben over tig jaar. :joy:

1 like

Ah, de grote Candide. De man die het Nederlandse horlogelandschap voorgoed deed veranderen.

1 like

Precies, enige megalonomie kan je niet worden ontzegt in deze.:joy:

1 like

Da’s met een ā€˜d’. Tenzij je kofsgip met een ā€˜g’ schrijft daar in de polder.

Groeten van de megalomane.

1 like

Polder heeft gelijk, maar weer een mooie aflijdingsmanoevre.

1 like