Goede morgen forum vrienden!
Wie kan mij over dit horloge meer vertellen over echtheid oplage en of mischien wel waarde van het horloge
Vriendelijke groet Leon
Vriendelijke groet Leon

Goede morgen forum vrienden!
Wie kan mij over dit horloge meer vertellen over echtheid oplage en of mischien wel waarde van het horloge
Vriendelijke groet Leon
De kast is 40 mm exclusief de kroon
En wat op de foto te zien er zit inderdaad een klein scheurtje in de achterdeksel maar het is niet hinderlijk de deksel blijft op ze plek zitten
Als je zoekt naar dit model vind je vooral anders ogende modellen die ook een stukje kleiner zijn. Kijk maar hier en hier.
Als ik naar de wijzerplaat kijk dan zou ik zeggen dat dit een later geproduceerd model is. Daarnaast vind ik persoonlijk de wijzers uit balans op het horloge, dit lijkt bijna niet te kloppen.
Hier zie je nog een model te koop staan, is toch wel echt een andere stijl dan de cijfers op jouw model.
Dus u twijfelt aan de echtheid haal ik uit u antwoord?
En goede morgen trouwens bedankt voor je berichtje
Het horloge oogt wel oud ook de slijtage lijkt het er op of het geen recent gemaakt model is
Goedemorgen!
Ja, ik twijfel aan de echtheid van de wijzerplaat. Ik denk dat ze dat zelf met een beetje fantasie hebben beschilderd in India, de Fillipijnen of China, daar ergens.
Vergelijk het zelf maar eens met de horloges die te koop staan op Chrono24. Geen van die modellen zien er uit qua wijzerplaat als de jouwe. Dus dan zou je of een extreem zeldzame hebben, of een heropgemaakte wijzerplaat.
Dat wil niks zeggen over de kast en het uurwerk hoor. Die kunnen best van Record zijn. Heb je dit mooie stuk gelezen? Was dus best een mooi merk dat Record. Ze hebben ook oversize horloges gemaakt, en het 204 uurwerk zie je ook wel meer.
Ik zou inderdaad inzetten op een oud horloge met een opnieuw beschilderde wijzerplaat. Komt veel voor.
Deze “Dirty dozen” horloges zijn volgens mij pas na de tweede wereldoorlog geleverd.
De deksel hoort ook gemerkt te zijn met de pijl.
De wijzers wijken af van wat gebruikelijk is voor deze militaire horloges.
De wijzerplaat lijkt mij een redial, maar dat is niet goed te zien op deze foto.
Uurwerkje zonder Inca blok dus past ook niet bij de uitgifte datum van na WWII.
Op het deksel hoort minstens ATP of WWW te staan met een serienummer en soms een pheon (crows foot).
Veel te groot en de wijzerplaat is civiel danwel fake want geen railroad-track en kruis in seconde-subdial is niet conform mod-specs.
Vermoedelijk een Mumbay-special
Edit, niet goed gekeken, wel railroad track maar de kast vorm is ook niet conform.
Dit ding lijkt helemaal nergens op, zo hoort een Record Dirty Dozen er uit te zien:
Voor een broad arrow horloge moet het achterdeksel ook voorzien te zijn van de juiste markeringen die hier compleet afwezig zijn.
De wijzerplaat is een soort mix van allerlei stijlen. Ik sluit niet uit dat het een jaren veertig uurwerk is van Record, maar de rest klopt in ieder geval van geen meter.
Waarde? 30-50 euro.
wijzerplaat is fantasie design en horloge is geen officieel militair horloge.