Yema kickstarter “Wristmaster”

Ondanks dat dit best modellen zijn met een eigen smoel(hulde Yema)zijn ze voor mij persoonlijk niet sexy
Ik heb eigenlijk al teveel horloges,ik wil nu alleen nog 1 of 2 topstukken aanschaffen

(denk ik)

Wat dan bijvoorbeeld? Ik vind ze wel leuk, deze Yema’s, dus ben benieuwd welke leukere voorbeelden er nog meer zijn.

De kickstarter actie vind ik ook maar gek, maar ach, kan daar ook weer niet wakker van liggen.

De eerste unboxing is al een feit :joy:

3 likes

Ze zien er in het filmpje toch best lekker uit :thinking:

Vooral de blauwe vind ik leuk. Nog niet zó leuk dat ik deze persé moet hebben. Wie weet komt het dat nog :slight_smile:

Ik had de crème versie van die vintage look op de korrel, €100 eraf en we hebben een deal Yema!

Nee, ik vind de indices te klein/kort, en als ik deze vergelijk met mijn Tissot met crosshairs, dan is mijn keuze snel gemaakt.
(Ik ga ook hun ontwikkeling niet financieren.)

Eens

Voor deze prijs weet ik niet meteen een betere hoor, maar mijn gedachten gaan initieel vooral richting Lorier (Falcon) en Baltic. Maar die zijn dus beiden duurder.

Daarnaast echter gaat heel binnenkort ook de Kickstarter van de Toolwatch co Arctic ook van start: https://toolwatchco.com/ ; Die is misschien minder retro, maar wel zeer vergelijkbaar qua afmetingen en vorm van de kast. In mijn hoofd is dat sowieso een tegenhanger voor deze Yema.

Dat de Kickstarters van beide -mits voldoende funding uiteraard- geen opleveren kun je van op aan, dus daar hoef je inderdaad zeker niet wakker van te liggen!

2 likes

Oh die ziet er ook gaf uit ja, ga ik eens in verdiepen, thanks!

1 like

Niet vergeten dat de Yema een eigen uurwerk heeft,is toch ff anders dan een standaard Miyota,ETA’tje of Sellita erin lepelen.
Of zelfs Chinees zoals sommige Baltics

Dat is inderdaad wel een aardig aspect aan de Yema. Maar hoe voldoet dit tot dusver eigenlijk? Zijn er veel klachten over?

1 like

Geen idee eigenlijk,zijn er ook nog maar net.
Vind het zelf wel een pré als een merk zijn eigen uurwerk maakt.

Kwam laatst een tabel tegen:

1 like

SECOND-GENERATION IN-HOUSE CALIBERS

Our new In-house Calibers YEMA2000 and YEMA3000 are an evolution of our first caliber MBP1000. Several components have been improved in order to achieve fundamental gains in terms of precision and durability. Designed, developed and assembled by our watchmakers in our Morteau (France) workshops, the new calibers combine manufacturing simplicity and efficiency offering great precision and reliability at a competitive price point.

Tot nu toe loopt mijn YEMA2000 keurig, heb ‘m sinds juli en draag ‘m gemiddeld 2 dagen in de week.

Tijdje niet meer gemeten, maar toen ik ‘m net had liep ‘ie op +2 a 3 spd.

1 like

Aardig horloge, zeker in de lichte wijzerplaat. Maar vind verhoudingsgewijs de 48mm l-t-l een beetje lang voor een 37mm kast.

Vind het bijzonder dat het een kickstarterproject is en vrijwel elke YouTuber inmiddels al een review heeft gemaakt van het horloge. :sweat_smile:

1 like

Dat is vrij gangbaar hoor. Sterker, ik kan me van de laatste jaren eigenlijk geen succesvolle Kickstartercampagne herinneren waarbij er niet voor of tijdens de looptijd reviews online zijn gezet. Het helpt natuurlijk om potentiële backers over de streep te trekken. De exemplaren in de reviews zijn over het algemeen wel prototypes, waarbij dikwijls benoemd wordt welke aanpassingen bij de uiteindelijke productie nog doorgevoerd worden.

1 like