Yema only topic

Prettige avond!!!

5 likes

Bij dit type NATO denk ik altijd dat het of te strak zit of dat ik mijn horloge verlies :grimacing:

1 like

Ik vind het juist ontzettend licht en prettig dragen - eenvoudig wat strakker of losser te zetten. Vond de kleur aanvankelijk wat te licht voor de plaat maar ben er ondertussen ook weer aan gewend.

Dat laatste heb ik ook. Soms vraag ik mijzelf af of ik het dan draag zoals het bedoeld is. Volgens internet foto’s wel.
Het voordeel tov een standaard Nato is dat je niet zo’n enorme puist van die ingevlochten band hebt.

Misschien begrijp ik jullie verkeerd - als de ‘sluiting’ losgaat zit de band nog steeds volledig om mijn arm en is ‘de lus’ te klein om zo over mijn hand te vallen - daardoor maak ik me werkelijk geen zorgen over het verliezen van mijn horloge. Als de lus te groot is, is de band waarschijnlijk te groot.

2 likes

Ha, dan draag ik deze franse nato echt verkeerd. Mijn hand gaat niet door de lus.

Dat is het verschil… en dus fout

3 likes

Nu omgezet. Dat is beter

2 likes

Aha, nu zie ik het. Dank je!

1 like

Blijft een leuk horloge :grin::ok_hand:t2:

13 likes

Eens!

Tot op de dag van vandaag nog geen seconde op staal gedragen, trouwens.

13 likes

Laat ik ook eens meedoen .

14 likes

Prachtig. Een originele meangraf :kissing::ok_hand:t3:

1 like

Dank je, kan je aan het serie nr herleiden uit welk jaar dit horloge komt ?
Daarnaast zoek ik een betrouwbaar adres voor een noodzakelijke service beurt .

Ik zou dat met het serienummer niet weten, misschien hebben anderen in deze draad hebben meer kennis daarvan.

Heb je een foto van de caseback? Is die net zo mooi als reissue?

2 likes

4 likes

Dank je . Ik heb ook even gekeken op internet maar kan geen link met het serienummer en leeftijd leggen voor Yema’s

Dan toch @Cricket33 raadplegen :wink:

1 like

De watch historie sites dateren de meangraf vanaf 1970. Met mooie valjoux calibers overigens, geen sinecure zo’n een beurtje. Maar niet door een hobbyist laten doen Kees :wink:
Daar is ze te mooi voor :grin:

1 like

Het geheim van het nummer op de caseback bij vintage Yema horloges ….

Dit nummer is helaas geen serienummer dat te herleiden is naar een jaartal, maar een nummer bestemd voor de service afdeling van Yema.

De zes cijfers staan voor de case, de rubber gasket en de crystal die gebruikt zijn bij het model. Op deze wijze konden ze bij een service meteen de juiste onderdelen pakken.

3 likes

Bedankt voor je uitleg , dit horloge wijkt in een paar details af van die je op je site hebt staan . Is dit model gemaakt volgens bepaalde specificaties van bv het land van verkoop ?