Yema only topic

Er is weinig referentiemateriaal van Yema beschikbaar. Voor export Yema’s zouden ze een andere configuratie van dial en wijzers hebben toegepast om het verschil aan te tonen. Vaak stond er ook een andere merknaam op.

Bezel, uur-, minuten en register wijzers zijn vaak wel uniform en als Yema herkenbaar.

Hierbij wat info uit het Yema naslagwerk dat dit jaar is uitgekomen. Wel in het Frans :v:

7 likes

Over welke details twijfel je?

Na jouw uitleg heb ik geen twijfel meer over de echtheid en kwam na lang zoeken een adv tegen op ebay.fr waar in maart een identiek horloge te koop stond. Het aantal minieme verschillen in de uitvoering van de wijzerplaten is reuze .

Kreeg net een email van Yema waarin de LE Superman full lume werd aangekondigd.

Vanaf donderdag 12 mei te koop.

Ziet eruit als een lekker zomers horloge :ok_hand:t2:

11 likes

Voor de Yema en Michel Vaillant fan:

65 jaar Michel Vaillant - Ulule

Superfijn horloge met de juiste afmetingen

6 likes

:sunglasses:

6 likes

Die verticale brushing op de Bezel is gaaf.

5 likes

Ik overweeg de Navygraf quartz aan te schaffen. Zonder datum en met een mooie blauwe wijzerplaat.
Zijn er hier gebruikers die mij kunnen adviseren op grond van de ervaringen?
Dank…

1 like

Yema is heel goed bezig; volg hun ontwikkelingen met veel plezier.
Naast de stap op hun eigen inhouse uurwerken zetten ze nu de volgende stap. Een eigen micro-rotor inhouse uurwerk. Meer info:

5 likes

Beach life :sunglasses:

8 likes

Heeft iemand van ons al ervaring met de Spacegraf Zero-G?

Sinds gisteren in bezit deze Marine Nationale.

Merk wel dat het een licht in gewicht te dragen horloge is . De stalen band ook, je moet niet echt een bonk staal om je pols verwachten .
Bezel draait wel wat zwaarder dan van andere duikers die ik gehad heb maar wel heel precies en mooi uitgelijnd. Wil je banden swappen met nato bandjes dan is die 19mm geen probleem hoor 20mm bandjes passen ook gewoon .

13 likes

Inmiddels heb ik deze een paar weken geleden aangeschaft. Je omschrijving klopt absoluut. Ik hoop dat je er net zo blij mee bent als ik. Tuurlijk is deze vrij licht, maar draagt dus heerlijk zowel op staal als op de meegeleverde MN band.

2 likes

Zeker, vindt het ( zeker voor dat geld ) een superfijn horloge . En die kleur is gewoon perfect :ok_hand:

12 likes

20 likes

Prachtig op staal!

1 like

Aangezien er net een NA topic is geschreven over een nieuwe Yema, plemp ik mijn plaatjes van mijn NA even in dit topic. Behold. De YEMA Superman Maxi Dial Full Lume.

Ik was al een tijdje opzoek naar een Full Lume horloge. Ik had eigenlijk de Tag 1000 Full lume op de wenslijst staan. Maar ik ben niet zo’n vintage persoon. Vandaar dat ik niet lang heb hoeven nadenken toen ik deze nieuwe klapper van Yema zag. Een Superman, met een volledige lume plaat. Te gek zomers ding!

17 likes

Wat een prachtige uitvoering is dit zeg :star_struck: gefeliciteerd met je aanwinst.

2 likes

Gaaf, deze!:+1:

1 like