Yema only topic

Heeft er iemand ervaring met de Tropic banden van Yema? Ik kan er eentje kopen met 50% korting, maar ik wil graag weten of deze banden van goede kwaliteit zijn en lekker zitten.

Dat is altijd persoonlijk. Ik vind ze lekker zitten. Zijn soepel maar niet te zacht zoals silicone. Gesp is net als de band van standaard kwaliteit, niet uitzonderlijk stevig maar ook niet kwetsbaar, gewoon goed.

1 like


Avondborrel in de tuin, op het terras :tumbler_glass:

11 likes

Staat je goed Willem .

1 like

Dank.
Tof ding, vind dat blauw heel fraai (en quartz-zonder-datum is zó rustgevend).
Morgen de stalen band aanpassen: mijn polsen zijn kennelijk beduidend ruimer dan die van jou :smile:

3 likes

:wink: Ben niet zo groot geschapen 17,5 cm , er zitten nog 3 schakels bij dus denk tot zo 21 cm .
Vindt zelf de MN strap wel fijner dragen en sportiever staan dan de metalen band .
Maar de stalen band is altijd leuk om eens af te wisselen .

1 like

Komt goed hoor.

3 likes

Da’s altijd nog 5cm langer dan het gemiddelde. Maar, zeg, daar hang je je Yema toch niet, Henk? Da witte gij toch ook?

1 like

:face_with_hand_over_mouth: :wink:

1 like

Eigenlijk zitten die banden gewoon lekker. Ik heb mijn Flygraf en Speedgraf bijvoorbeeld altijd op de Tropic gedragen. De kwaliteit is analoog aan die van Baltic’s tropic straps.

Ik moet wel bekennen dat ik de wat duurdere tropics van AliExpress (fatsoenlijk rubber, zeg elf euro per bandje) zeker net zo lekker vind zitten, en die zijn misschien nog wel soepeler. Aan de andere kant zijn die wat lang.

Die van Baltic zijn dan weer wat kort. :slight_smile:

1 like

Nieuwe LE op komst,deze dial ziet er wel lekker uit

2 likes

Daar zit ik dus overvte denken er zit alleen geen tropic bij helaas

Nee, ik ziet het. Alleen leder, he?
Maar goed, zo’n tropicbandje hoeft niet veel te kosten.

Hij is 19mm helaas lekkere maat

Oh, ja da’s idd een kötmaat…

Een 20mm rubber strap pas daar ook net tussen. Zie je niets van :wink:

Niet met een rubberen band. Dat ziet er raar uit vind ik.

Ha Dennis. Misschien ligt het aan de vorm of lengte van de lugs. Mijn chronoris met heeft 19mm lug width. Heb daar een 20mm strap in.
Dat zie je vrijwel niet, de stofjes op het horloge helaas wel :see_no_evil:

2 likes

Dat zou het kunnen zijn inderdaad. Bij jouw Chronoris ziet het er prima uit. :+1:

1 like

Hier ook een 20mm tropic van Joseph Bonnie bij 19mm brede lugs. Je moet zelfs niet wringen om de band er tussen te krijgen.

8 likes