Yema only topic


Navygraf MM op Erika-blauw.

13 likes

Mooooooooooooooooiiiiiiiiiii!!!

:sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

13 likes

Idd hoe meer foto’s en video’s er van de nieuwe 500 opduiken hoe meer dit opvalt… jammer een beetje faux patina stoort mij niet in deze prijsklasse maar het is een beetje teveel van het goede

Mijn quartz heeft een donkergrijze wijzerplaat in zonlicht maar de automatische lijken allemaal een echt zwarte plaat te hebben op foto’s, is dat een glossy dial?

Ik merk dat ik - naast mijn daily - toch wel regelmatig naar mijn superman grijp als afwisseling dus misschien toch de switch maken naar een automaat als die dial echt zwart zwart is

Kan iemand dit bevestigen? Ik weet ook niet of dit kan te maken hebben met het glas (quartz heeft geen saffier dacht ik)

Thx
B

1 like

Nog een extra vraagje naast de kleur van de dial: ik ga denk ik niet nieuw kopen en ik zie dat er ook versies met ETA zijn… ben niet zo een kenner maar ik veronderstel dat dit gelijkwaardig is aan een sellita?

ETA en Sellita zijn in feite gelijk aan elkaar. Door een oneenigheid in kaliber-land over exclusiviteit in het verleden, is Selita vanuit de ETA groep afgesplitst en zijn een eigen clones van de ETAs gaan bouwen. Deze ontwerpen zijn in de basis in al die jaren gelijk gebleven en worden nog steeds gebruikt. ETA is in feite het origineel en Sellita de clone, maar zelfde kwaliteit idd

2 likes

Wat Paultje zegt en als aanvulling:

Sellita heeft een paar mooie doorontwikkelingen gedaan. Zo zijn verbeteringen aangebracht die de schokbestendigheid beter maken en slijtage aan bepaalde onderdelen voorkomen.

2 likes

Yema Spacegraf aan Hirsch band. Heerlijk horloge om te dragen. :slightly_smiling_face:

6 likes

Oef Harry, dat is een hele fraaie. :star_struck::drooling_face:
Wat een typisch logo. Uit welke periode is deze?

1 like

Dankjewel Paul! :blush:

Het is een moderne, uit 2016. Limited edition (voor wat het waard is…) ter ere van de 10e Franse astronaut in de ruimte. Vandaar dat rode kruisje op de wijzerplaat, op 10 uur. Gewoon een gaaf ding en wel gewoon 300 meter waterdicht. Een horloge wat je bij alles kunt dragen. De Yema bandjes vind ik waardeloos, dus wel even een mooie Hirsch Buffalo gemonteerd. Kreeg hem van Mevrouw Klokkengek in 2018 voor mijn verjaardag. Ben er nog altijd heel blij mee. :blush:

PS: ik ben absoluut dol op die Yema kasten. Vintage feel en zo gaaf. :slightly_smiling_face:

2 likes

Dat zijn sowieso de mooiste horloges, maar deze is wel lekker eigenwijs en speciaal. Dat is machtig mooi.:grinning_face_with_smiling_eyes:

Absoluut, ik vind het jonge doorgestartte Yema zeer geslaagd. Doen dat goed, gebruiken de heritage en de hommages goed…respectvol.
Ik heb er twee met inderdaad vette vintage kasten. Waarvan de meangraf het gaafst. Echt een knaller voor mij. Aan alle kanten spat de vintage eraf.

12 likes

Dankje! en ik deel zeker jouw enthousiasme over Yema. Wat daarnaast meespeelt is dat ze gewoon betaalbaar zijn. Ze zijn bereikbaar voor de meeste liefhebbers, in tegenstelling tot andere oude merken die een wederopstanding hebben gehad; daar wordt vaak toch een soort van hoofdprijs voor gevraagd.

Ja, een topper van de bovenste plank. Ik kom nu ook weer in de verleiding… jouw schuld! :rofl: Welterusten voor straks. :slightly_smiling_face:

2 likes

11 likes

ik mag hier nu ook mee doen :slight_smile:

12 likes

Welkom. En mooie NA. Deze LED’s zie je nog niet veel hier. Gaaf

1 like


Draag 'm veel te graag, eigenlijk.

16 likes

Goed te horen dat de Meangraf zo bevalt, ik zit met regelmaat te kijken op de website naar deze modellen en de Rallygraf varianten.

1 like

Ik kan het aanbevelen. Tegenwoordig ook als automaat te verkrijgen.

Zelf zou ik nu een wat rustigere dail zwarte kiezen. Deze grijs-gele dail is de allermooiste IMO, maar voor mijn ogen (+1.5) al wat te druk. Zonder bril, of een chirurgische armverlenging, wordt het al wat lastig af te lezen.:grin:

2 likes

Dat is ook precies de reden dat ik nog niks heb aangeschaft, want vind ik die kleuren over een x aantal jaar nog leuk? De Rallygraf Panda blijft daarom ook steeds in m’n hoofd hangen. Gezien de punt van de secondewijzer rood is kan hier nog altijd kleur bij in de vorm van een rood bandje.

1 like

Hahaha , ja dat is een overweging.
Voor mij is altijd belangrijker wat nu een wauw geeft. Over 10 jaar zien we dan wel weer. In die tijd heb je toch al weer aan tig impulsen voor een NA toegegeven :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like