Binnenkort een kickstarter campagne met een net horloge (denk ik) wat gebruik gaat maken van het bovenstaande Frans-ontworpen mciro-rotor uurwerk.
Grappig genoeg is het met 3,7mm dikte nog steeds een halve mm dikker dan de Nomos Neomatik uurwerken met een gewone full size rotor, dus props voor Nomos.
Evengoed is het geweldig dat ze dit doen bij Yema. Ze halen de blaans nog steeds uit Zwitserland (Glucydur en zo) maar dit is een mooie stap in de juiste richting.
kreeg de mail ook binnen, ziet er interessant uit! logischerwijs wel een dresser, ben wel benieuwd naar de prijs aangezien het dan met een eigen uurwerk is of het ook richting Nomos prijzen gaat
Zojuist een mail ontvangen met de eerste foto’s van de ‘Wristmaster’. Hopelijk werkt het linkje ook voor meer foto’s.
Vind het geen gekke horloges op het eerste oog. Helaas vind ik de blauwe alleen teveel lijken op mijn blauwe PRX, vind ik de groenkleur misschien te donker en zwart niet spannend genoeg. Nog even in laten werken
Hoe is het over het algemeen de Yema kwaliteit? Moet toegeven niet echt bekend te zijn met dit merk.
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar ik vind het verschrikkelijk lelijke dingen. Het is een soort faux Defy-achtig ding met een wijzerplaat waar ik milde Tourette-tics van krijg, waar dan tot overmaat van ramp ook nog een font gebruikt wordt wat me het liefdeskind van de Look-o-look fabriek en de clown uit It lijkt te zijn.
Ik dacht nog, hee, een micro-rotor, dat kan maar zo een mooi gekleed automaatje worden, maar nee. Deze laat ik even aan me voorbij gaan, dankjewel.
Er wordt veel over gezegd, maar ik heb een Flygraf en Speedgraf gehad die gewoon goed waren, zij het een beetje dik. Op dit moment heb ik alleen de Superman Heritage nog:
Deze Spacegraf vanochtend aan de pols gehad. Heb ik nu een paar jaar en is een heel fijn horloge. GMT, goede lume en mooi op de plaat aangebracht, stoere retro kast en ook nog eens 300 meter waterdicht. Die waterdichtheid op een niet-duiker is natuurlijk gewoon lekker in het dagelijks leven. Een blijvertje dus, mag ik concluderen.
Ik zou het nooit zo goed kunnen verwoorden als @Fate_Amenable_To_Change, natuurlijk. Maar dit is het idd gewoon niet, imo. Maar goed, ik zit op deze vrijdagmiddag al aan een Tripeltje (8,5%). Misschien dat het daar op de ontwerpafdeling er ook wel zo aan toeging, toen deze getekend werd, op een vrijdagmiddag.
En dit terwijl Yema zulke mooie dingen maakt en heeft gemaakt.
Helemaal mee eens. Maar op Instagram loopt bijna iedereen eroverheen te kwijlen. Ze moesten volgens mij van de Wristmaster kasten af die niemand kocht, dus hebben ze er maar het nieuwe uurwerk in gehesen. Men beweerd online wel dat de kast en band dunner zouden zijn en dus “anders”.
Een beetje hit or miss is mijn ervaring. Ik had een GMT wijzer die niet goed uitgelijnd was en de rubbers van het achterdeksel en de kroon waren niet ingevet (gelukkig geen duik mee gemaakt). Daarnaast was het Etachron echappement helemaal verkeerd afgesteld, waardoor het horloge raar liep. Ze zeggen over veel van hun uurwerken dat ze in-house zijn, maar voor de 2000 en de 3000 geldt dat het gewoon een ETA/Sellita is met een Yema rotor er op. De klantenservice staat erom bekend niet zo goed te zijn, hoewel mijn ervaring daarmee wel OK was.
Ik heb het horloge natuurlijk gehad, dus als jij het niet ziet op deze ene foto, dan begrijp ik dat. Het was een afwijking van 7 minuten. Niet wereldschokkend, wel vervelend als je een perfectionistische tik hebt.
Ik dacht dat dit niet klopte, gezien alleen al het verschil in formaat tussen de ETA en de Yema.
Hier een artikkel over een teardown van de MPB1000, de voorganger van zowel de 2000 als 3000 binnenwerken. Tenzij ik mij sterk vergis zijn de 2000 en 3000 minimale evoluties van de 1000 en wat afmetingen betreft erg vergelijkbaar.
Hoi! Ik heb van de zomer een Yema in een Frans rommelwinkeltje gekocht. Het lijkt een horloge uit de jaren 70, gezien de tv dial. Ik wil hier graag een foto delen maar ik geloof dat dit niet gaat omdat ik nieuw ben op dit forum. Is er een manier om daaromheen te werken?
Ik ben namelijk benieuwd of iemand iets meer weet over dit horloge. Kan er online erg weinig over vinden. Vond wel een Yema sous marine uit die tijd die er erg op lijkt maar een ronde dial heeft.