12.000 dollar gaaf?
9990,00 in euro’s, dat is echt zo gek nog niet als je bedenkt dat deze FC door velen geroemd wordt om zijn schappelijke prijs voor een niet-Chinese tourbillon. En trek er maar 10% korting vanaf die je altijd kan krijgen bij Yema (of tot 16% als je al klant bent) en je hebt voor €8400-9000 een koopje ;-).
ziet er meer uit alsof ze allerlei typen horloge bij elkaar hebben gegooid om maar iets nieuws te krijgen
Ja, mee eens. Maar ik vind het eigenlijk wel goed gelukt. Toch gaat de portemonnee niet open. De Rallygraf A470 is immers nog onderweg.
Heb een 27 jaar oude Z3. Bij mooi weer zoals vandaag kapje open en handschoentjes aan voor extra sfeer.
Altijd al een leuk merk gevonden en binnenkort echt lid van de club met deze leuke mid tot eind 80 Yema Superman. In tegenstelling tot de huidige Quartz kan (kon) deze wel tot 300 meter. Lijkt me leuk om hem op een Ploprof achtinge shark mesh te zetten, als ik die kan vinden in 19mm.
Prachtig horloge!
There she be!
Vanochtend vroeg terug gekomen van zakenreis en de Schiphol taxi langs het DHL afhaalpunt laten rijden. Zojuist uitgepakt, band op maat gemaakt en omgeslingerd. Eerste indruk: perfecte diameter vs. hoogte ratio voor mijn pols en de band is mooier dan ik verwachtte. Me like
Het groen van de wijzerplaat is erg lastig mooi op de foto te krijgen.
De foto is een schaamteloze crosspost overigens.
Daar is hij dan! Laat jaren 80 vermoedelijk, dit is de laatste uitvoering van de originele Superman.
Vreemd genoeg ben je de enige op HF.
Ik ben erg benieuwd hoe hij bevalt
En hoe bevalt die na een paar weken? Loopt het horloge mooi? Beetje comfortabel om de pols?
Zeer goed. Positieve reacties gekregen en dat vind ik veelzeggend. Lang verhaal kort: als je de Kickstarter prijs hebt betaald heb je voor een heel redelijk bedrag een uitstekend afgewerkt horloge mét een micro-rotor uurwerk. De wijzerplaat verveelt niet en ondanks de tsunami van ‘integrated bracelet sports watches’ van de afgelopen jaren vind ik dat de Yema een eigen smoel heeft - met name met deze groene dial die in het eggie veel mooier is dan op foto’s.
Toen ik bestelde wist ik van de verhalen rondom de manufacture calibers van Yema. Toen ik de Wristmaster direct uit de doos volledig opgewonden op de timegrapher legde deed het uurwerk -20 seconden/dag Maar in de week daarna ging dat met sprongen vooruit naar stabiel -2/+2 seconden/dag nu
Zeer! De diameter vs. de hoogte (39mm x 9mm) zijn voor mij de absolute sweetspot. De band is ondanks de relatief kleine taper heel comfortabel en ondanks geen micro-adjust heb ik een perfecte fit.
De maten van het horloge waren erg goed, alleen ik kon niet wennen aan de bracelet. Die had naar mijn mening te weinig taper en maakte het voor mij een lomp ding niet in verhouding met het horloge, wetende dat hij hierdoor niet veel draagtijd zou krijgen heb ik hem retour gestuurd binnen de 14 dagen dat dit mag.
Verder allemaal keurig afgehandeld door Yema overigens.
Zonde, want qua afmetingen leek hij me best comfortabel.
Klopt helemaal, diameter, dikte allemaal goed. Misschien had ik er de polsen niet voor met 17,5cm.
Maar vond de bracelet echt te lomp helaas, heb ook als feedback aangegeven dat een stuk meer taper het horloge mooier en beter draagbaar zou maken.
Mooi. Laat maar veel plaatjes zien!
Het uurwerk met een micro rotor en de wijzerplaat zouden hele dikke plussen zijn. Als die nou ook op rubber of leer zou komen….
Voor zover mij bekend is het CMM.20 uurwerk specifiek ontwikkeld voor de Wristmaster Micro-rotor en komt het vooralsnog niet in een andere referentie.
Ik heb de zwaar overprijsde rubberband erbij besteld en het horloge doet het mijns inziens het beste op staal.
Gaaf ook deze! Ook met een driesteens Y112A-uurwerkje?
Gelukkig was het nog niemand opgevallen dat ik de minutenwijzer verkeerd om terug had gezet, da’s nu gefixt, tegelijk met een achtergebleven stofje wat me later opviel. Nu écht helemaal terug af om de pols =)