Yema only topic

Zes weken lang m’n enige horloge en kijk hem eens shinen tijdens een Portugese zonsondergang :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Omdat ik mijn Seamaster een tijdje moet missen is de superman mijn daily momenteel.

Heeft te lang in de doos gelegen…

Toch wel prachtig met die gelakte zwarte plaat en gepolijste kast.

Loopt ook heel stabiel op +3 sec

Zie hem wel liever op rubber dan op de bracelet


4 likes

Mijn Wristmaster Traveller is weer terug uit Frankrijk. Afgelopen februari voor de tweede keer sinds ontvangst teruggestuurd naar het moederschip omdat het weliswaar goed liep maar er ‘notchy’ weerstand zat in het opwinden via de kroon. Eerder vandaag stond de koerier van DHL op de stoep, documenten spreken van een volledige revisie van het uurwerk en had via de email al vernomen dat er meerdere onderdelen vervangen zijn. Wat is de ervaring van anderen met de Wristmaster met het micro-rotor manufacture caliber?

Betrouwbaar of niet, blij dat 'ie weer terug is :sunglasses:


Crosspost :slightly_smiling_face:

8 likes

Hoe loopt jouw horloge nu @HaveBlue ?

1 like


Urban classic even van de bonklip afgehaald en van een zomers bandje voorzien. Ik ben er klaar voor, nu de zon nog…

8 likes

Zeker niet slecht. Hoewel ik na ontvangst alleen deze check heb gedaan (helaas de trace niet opgeslagen). Zal een dezer dagen nog eens in meerdere posities testen op de Weishi. Gevoel in de kroon is ieder geval weer zoals je mag verwachten.

1 like

Leuke Yema :ok_hand:. Zit hier ook met een schuin oog naar te loeren…

1 like

@Zuid Voor de volledigheid nog even een dial-up meting van zojuist inclusief trace. Prima resultaat.

1 like

6 likes

Wat mooi is die groene versie van die Micro-Rotor WristMaster!
ik ben er ook een gelukkige eigenaar van een zwarte Wristmaster sinds Maart.

Momenteel draag ik 1 hooguit 2 dagen in de week dit klokje.
Ik heb nog geen klacht ervan, maar hoorde van @Jurtz dat er idd Yema horloges worden vaak niet goed gesmeerd en afgesteld vanuit de fabriek. Dit kan mogelijk sneller en eerder slijtages veroorzaken.

Jammer om te horen dat jij zo snel al terug moet sturen.
Doe me te denken, misschien zijn de 1st manufacture calibers van de niet al te grote merken vaak spraak van nog niet betrouwbaar genoeg?

3 likes

Dank. Blauw of zwart was destijds voor mij de veilige keuze - daarom voor groen gegaan. Valt niet tegen.

Mooi hoor! Gekocht via de Kickstarter of jong gebruikt?

Ik ken die verhalen niet en het zou me niet tegenhouden het horloge te dragen. Een automaat is een mechanisch iets en heeft daarmee per definitie onderhoud nodig.

Het was de tweede keer. De eerste keer liep het horloge flink buiten specificaties en dat is keurig en snel (binnen een werkweek) opgelost - dat soort dingen kun je aan Yema wel overlaten.

Het risico dat je leergeld betaalt als je bij een relatief klein merk als Yema een horloge met een manufacture caliber bestelt wat ook nog eens van bovengemiddelde complexiteit is (door de geringe hoogte en de micro-rotor) is aanzienlijk. Zelf een caliber ontwikkelen is een dure exercitie en ik vind het tof dat een merk als Yema dat (weliswaar met het extern sourcen van wat onderdelen) aan heeft gedurfd. Daarom destijds de Kickstarter gebacked - ben voor het overige geen Yema fanboy en moet zeggen dat ik ‘integrated bracelet sportswatches’ ken die ik mooier vind. Maar de Yema heeft z’n eigen charme en, in tegenstelling tot bijv. de Tisso PRX, zie je 'm bijna nergens in het wild.

(denk je wel om je kroon :wink:)

1 like


Van de Meangraf ben ik nog geen tweede tegengekomen .

2 likes

Stiekem vind ik idd ook die Groene leuker :laughing:
Ik heb hier op het forum van een andere lid deze mooie zwarte stuk mogen overnemen, mijn NA van toen :slight_smile:

Erg knap dat jij vanaf begin al dit project heeft gebackt.
Op het moment dat ik dit klokje leerde kennen, was productiebatch #2 of 3 al, toen op officiele website nog rond 100stuks over. Maar ik vond in eens van 3600eur aan deze merk nogal veel geld.

Ik zie dat ze momenteel dit uurwerk in de nieuwe # SUPERMAN SLIM CMM.20 gebruikt, ben benieuwd voor reviews hier op forum.

(goede tips voor de kroon :laughing:)

image

2 likes

Dan maar even een groene crosspost :slightly_smiling_face:

Ik vind € 3.600,- overprijsd hoewel ik de prijsstelling wel begrijp omdat je de R&D kosten van het caliber terug moet verdienen over relatief kleine series. Het bedrag van de Kickstarter (~€1.800,- inc. BTW) vind ik dan weer een mooie prijs voor wat je krijgt.

2 likes

Zeer mooie wijzeplaats in groen :handshake::handshake::handshake:

1 like

Ik mag hier binnenkort ook posten.

Met een EK en olympische spelen de komende weken/maanden leek me dit wel een leuk zomer horloge.

incoming dus :slight_smile:

4 likes

Ook 40% end of life korting?

Ja. Dat hielp ook

Heeft iemand hier de sous marine?

Ik heb even door dit topic gescrolled en kom hem niet tegen. Lijkt me ook niet een heel populair model aangezien ze er nu al mee stoppen

Ik vind hem dan wel weer leuk voor t geld

Jij hebt er een gekocht. Persoonlijk heb ik wat moeite met de afbeeldingen.
Waarom? Ik weet het niet. Maar Yema vind ik een leuk merk. Ben daarom erg benieuwd naar jouw bevindingen.

1 like