Yema only topic

8 likes

Hey, ik heb nog geen yema superman, maar ik kan een geschikte kopen waarvan de ‘bloque lunette’ dus de bezelblokkering wat geplooid is. Het lijkt me haalbaar om de stem te verwijderen en het plaatje voorzichtig terug op z’n plaats te plooien. Zie ik dat juist? Dat plaatje zit toch toch maar rond de as van de uurwerkknop? Dank.

Dus… Volgens de mailout komen er nu weer nieuwe French assembled horloges met Sellita uurwerken aan. Hoewel ze historisch precedent en merkfilosofie aanhalen, zeggen ze ook dat het echt ‘nodig’ is. Mogen we dan concluderen dat de stap naar alleen duurdere horloges met eigen uurwerken niet zo goed heeft gewerkt?

1 like

Ik begreep dat die juist de goedkopere ‘swiss made’ lijn (ook met Sellita) moeten vervangen. De eigen uurwerken blijven.

Ik dacht dat ze een tijd geleden juist hadden gezegd zich volledig tot een inhouse merk te ontwikkelen. De voorgaande betaalbaardere lijnen zouden verdwijnen. Maar misschien was het nooit de bedoeling dat die volledig zouden verdwijnen.

Ik had begrepen dat het de bedoeling was om alle assemblage in-house te gaan uitvoeren en dat daarom de huidige Swiss made basislijnen zouden komen te vervallen.

1 like

Ah, OK, ik had misschien alle eigen uurwerken gezien als: alles in house. Alle assemblage is natuurlijk een haalbaarder kaart en houdt de optie van een betaalbaardere lijn open.

Op jubilee… Endlinks zijn redelijk goede fit na wat plooiwerk, jammer dat de eerste schakel 20mm is en dus soms wat in conflict komt met de lange lugs.

Misschien probeer ik die eerste schakels er wel eens van tussen te prutsen maar voorlopig gaat de oyster er terug op, verkies die look toch net iets meer.

2 likes

Xpost

5 likes

Mooie band, welke is dat?

Merkloze 19mm oyster lang geleden op eBay gekocht. Wel goede kwaliteit (geschroefde links).

1 like

2010784331c9aff0c72f4a02b3c7c28c4cfa81e6_2_375x500

1 like

10 likes

Ik kreeg deze via de mail. Leuk zomer horloge :grin:

Rallygraf Alpine Cup Series Limited Edition
Sale price €2.190,00

CALIBER
Sellita SW510 M BH b
Mechanical chronograph
28,800 Hz | Hours, minutes, seconds, date | Chronograph
60 hours power reserve

CASE & CRYSTAL
Diameter: 41mm
Thickness: 12.50mm
Lugs: 20mm
Material: Brushed / polished stainless steel 316L
1.80mm double dome sapphire crystal

Hier meer…

2 likes

Dit is wel aan de prijs hè. Mooi horloge wel.

1 like

jammer dat ze het specifiek aan Alpine moeten koppelen, maakt het voor mij meteen iets om over te slaan

1 like

SALES

25% korting op de Superman Heritage Swiss modellen. Blijft een mooi model.

1 like

Crosspost

1 like