Beste horlogefreaks, ik heb 6 weken gelden een “chaptering” gekocht bij Harold (Yobokies).
Is nooit aangekomen! Harold gereageerd geprikkeld en zegt dat het envelopje ook niet is teruggekomen!
Pakje weg! 28 dollar weg!
Nou gaat het mij niet zozeer om het geld, alswel de lakse, laconieke houding van de persoon.
Als ik hem vraag hoe dit op te lossen, reageert hij eerst niet en vraag ik het nogmaals zegt hij dat ik maar een probleem moet melden bij pay-pall, dan moeten zij het maar oplossen!!
Hij geeft aan dat hij niet verantwoordelijk is voor vermiste pakketjes, maar het lijkt mij dat hij toch wel een verplichting heeft of moet voelen, zijn klanten goed te helpen.
Heel simpel:
Bel paypal en vraag of ze direct een claim kunnen openen. Jij stuurt de mailconversatie in, en 10 dagen later heb je je geld terug.
Het is zijn verantwoordelijkheid dat het pakje bij jou komt. Simpel een verzendbewijsje is onvoldoende, hij moet binnen 10 dagen een bewijs van levering geven (dus jouw handtekening!) anders krijg je je geld terug.
Het is zelfs zo, dat mocht hij een bewijs produceren en de handtekening komt niet overeen, dan besluit Paypal nog in jouw voordeel.
Thank, ik was inderdaad van plan paypal te benaderen, Gaat mij vooral om de houding van die Harold, gemakzuchtig, niet erg pro-actief of service gericht. Vooral daarin ben in geïnteresseerd als het om ervaringen gaat.
Maar ik ga meteen ff bellen!
Thanks
Veelvuldig besteld bij Harold in het verleden (laatste x wel meer dan n jaar geleden denk ik), altijd naar tevredenheid.
Ook gehad dat iets niet aankwam, toen (na licht aandringen) wel kosteloos nogmaals opgestuurd (ging om endlinks).
Wat hij nu bij jou doet is niet netjes.
Hier alleen maar positieve ervaring wat betreft Yobokies.
Harold reageert vaak binnen een paar uur, ongeacht tijdstip/tijdsverschil, ik vraag me soms af of hij überhaupt slaapt
Verzending is meestal binnen 24 uur al te volgen, daarna is het uiteraard aan de grillen van de post/douane, daar kan hij zelf niets aan doen. Mijn ervaring is dat er tussen verzenden en aankomst loopt uiteen van 5 dagen tot 3 weken.
Qualiteit is af en toe wel een issue, wat dat betreft is bijv. Dagaz net even iets beter. Maar wat betreft klachtafhandeling tot op heden niets dan lof
Ik moet één ding zeggen, wat trouwens ook voor Dagaz geldt… het laatste jaar krijgen dit soort verkopers behoorlijk wat reclamaties van spullen die “niet aankomen” (lees: tracking functioneert niet, spul komt wel aan, maar koper reclameert dan toch via paypal ) Hierdoor wilde Dagaz enige tijd terug bijv. niet eens meer aan Duitsland leveren (de zogenaamde Italie-status ), dat haalt de humor er wel uit voor deze verkopers.
Het lijkt mij dat je voor grote pakketen, van grote waarde een verzekerde verzending doet, zeker als de post zo onbetrouwbaar blijkt, volgens mij kan er dan niet zoveel mis.
Bij mij gaat het om een chapterring van 28 euro. Geen mens die daar voor zo n luttel bedrag misbruik van maakt toch?
Mocht het met de post mis gaan dan is dat een stukkie ondernemersrisico en ga je daar coulant mee om, dat lijkt mij tenminste.
Ik heb het maar gemeld bij de paypal zoals Harold zelf suggereerde: “Sorry nothing returns under your name: Ronald
Maybe you can just file a dispute with Paypal and let them take care of it.
Best,Harold”
Ik beschouw dat toch een beetje als weglopen voor je verantwoordelijkheid en een ander de schuld geven en het laten oplossen.
Niet zo netjes…
Ik had nog geïnformeerd bij hem naar een “bead of rice 20mm bracelet”, dat ga ik maar ergens anders doen!