You win some…

And you lose some.
Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en mijn Seiko 0674-5009 opengemaakt om te checken waarom hij uitvalt als ik het kroontje uittrek.
Eenmaal open zag ik hier en daar wat corrosie dus ben rustig aan het schoonmaken geslagen.
Met als resultaat dat het horloge het niet meer doet…
Denk dat ik opzoek moet naar een andere module of hem ga overdragen aan iemand die er een project van wil maken…
Helaas pindakaas!

2 likes

:thinking: zonder batterij?

2 likes

Ja, zonder deed ie het niet.
Maar met batterijtje ook niet…:wink:

7 likes

De module ziet er nog best netjes uit!

Ja, hij heeft het ook altijd goed gedaan.
Ik ben bang dat ik iets geraakt heb oid.
Ben op een gegeven moment ietsje gaan krabben om de hardnekkige stukjes eraf te halen…

misschien kun je een macro foto plaatsen. Kenners zien mogelijk snel waar teveel is weg gekrabd

En vertel waar je het hardnekkige “vuil” hebt weggehaald :wink:

Is de kroon nu ingedrukt?

1 like

Ik heb bij nr.1 veel groen/blauw spul weggehaald. Zat/zit ook wat in dat gaatje daar.
Bij nr.2 zat onder dat kapje ook wat troep. Daar zit volgens mij een contactje van het batterijtje.
En nog een vraagje waar dat schroefje voor is bij het pijltje?

Nu even met foto…

1 like

Yep!

Dat schroefje is waarschijnlijk voor het inregelen van de Hz.
Dus niet aan draaien.

Dat schroefje is de trimmer voor het afregelen van het uurwerk

Zo, nu eerst een Bavaria :flushed:

2 likes

Haha. Biertje was van een andere keer.
Ik ging nuchter te werk.

2 likes

Wat vervelend dat ‘ie het niet meer doet.

Mocht je toch zin hebben om wat te speuren, dít YouTube kanaal (My Mate VINCE) zou je wel ‘ns van inspiratie kunnen voorzien. Hij haalt vaker elektronische horloges uit elkaar om vervolgens ergens een slecht contactje op te sporen bijv.

2 likes

Geen idee hoe het zit met oude horloges, maar mijn ervaring met oude electronica is dat de solderingen nog wel eens willen “uitdrogen”. Mocht je de oude tin kunnen verwijderen en nieuwe tin kunnen aanbrengen, zou het je horloge zomaar weer kunnen werken. Een wat luiere optie zou zijn om de oude tin te verhitten met een soldeerboutje en wat flux toe te voegen in dat proces.

1 like

Oeps… te laat.

Kun je het module nummer doorgeven? Zoeken naar afbeeldingen voor vergelijk

Is dat dan 0674A?

1 like

image