Ik kijk regelmatig YouTube kanalen over horloges (TUGC, Long Island & Jonny Casual), en vroeg me eigenlijk af of er ook leuke Nederlandse kanalen zijn met reviews, uitleg etc? Ben benieuwd.
Mvg Dennis
Hier lijkt mij een rol weg gelegd voor @anon50762135EV. Zijn blog visueel maken, ik ben een instant volger.
Waar vind ik die blog?
Wel in het engels en geen video, maar The Grey Nato podcast is zeker een aanrader! (Ook in iTunes) Ik luister het vaak tijdens woon-werk ritjes in de auto.
Op het internet is het bijdehante antwoord. Heel erg actief is het helaas niet, ik vond het leuk en leerzaam om te lezen.
Ik zal de komende weken de boel weer even wat bijwerken. En wat reviews plaatsen.
Would be niceā¦
Ik kijk wel eens āThe Urban Gentryā, leuke vlog over horloges in verschillende prijsklasses. Op het spoor gekomen door zijn liefde voor de Squale 1521, die ik toen ook net wilde kopen. Is helaas niet Nederlands, geen idee of dat bestaat.
Dat is echt een super leuk kanaal. Ik ben ook lid van de Facebookgroep.
Al word de beste man wel gesponsord door Squale denk ik Wel een heel leuk channel, ik ben ook lid van de facebook groep. Federicoās vids zijn ook leuk, vaak over een heel ander segment, dat wel.
Ja leuk topic
Ik kijk al jaren vrij actief (ook in de ācomments sectionā onder de filmpjes) naar de Engelstalige YouTube kanalen over horloges, en ook over horlogemaken. Er is heel veel en heel goed materiaal op YouTube en ook kanalen waar dat met veel humor wordt gebracht.
Bij mijn weten is er nog niet echt in het Nederlands taalgebeuren een interessant kanaal op YouTube. Ik heb er zelf weleens aan gedacht om zoiets te beginnen, maar de overweging is dat je met je hoofd zichtbaar bent voor iedereen, zowel voor de goede, als voor de slechte zielen onder ons en dat je niet onder het fenomeen āTrolls & Hatersā uitkomt. Dat laatste kan heel vervelend en bedreigend zijn.
Tussen de Engelstaligen loopt op Youtube ook een Nederlander rond, die ergens bij Amsterdam zit en leuke filmpjes maakt- ook een echte horloge liefhebber- en dat is Guideaux Pelagos. Aardige kerel, maar ook hij maakt zijn filmpjes in het Engels
Wie weet krijgt er iemand ambities na dit topic van jou
Ha Koekoek, TGV wordt denkelijk gesponsord door Long Island Watches, die hebben hem ook mee geholpen zo groot te worden als ie nu is. Ik was een van zijn eerste abonnees en herinner me dat ie zo goed als niets van horloges wist. Hij heeft veel geleerd en afgekeken van Paul Pluta, die onder de naam Archieluxury de zelfbenoemde goeroe is van de horlogescene op YouTube. Hij (Paul Pluta) was inderdaad een van de eersten, maar is op zijn retour en verkoopt tegenwoordig een hoop flauwekul
Federico heeft inderdaad een goed kanaal en is weer in het zadel geholpen door TGV; al die gasten kennen elkaar. Simon Crane uit Engeland is ook altijd leuk om naar te kijken en je had vorig jaar Paul Thorpe ook uit de UK. Die heeft veel verstand van de handel en wandel van Rolex en andere high end horloges, maar is gestopt vanwege āTrolls & Hatersā op YouTube. Het is een aparte community, maar wel heel leuk
Wat een lang verhaal zeg, alsof ik niets beters heb te doenā¦maar dat klopt ook want ik ben ziek thuis
Dit is trouwens een heel leuk informatief kanaal, voor de vintage liefhebbers onder ons. Wel weer in het Engels
Hen volg ik ook op Instagram.
De laatste paar weken post hij, op insta dan, vrijwel enkel filmpjes met de strekking ākijk hoe dronken ik benā en āik kan het niet hebben dat Hodinkee succes heeftā.
Ook weer niet nederlands, maar wel leuk!
https://www.hodinkee.com/videos
Beter dan Federico Talks Watches (overigens ook vaak met TGV, of TVG, GVT of hoe die dan ook heetā¦)
Hodinkee is een van de allerbesten, zo niet de beste
Ik ben niet zo dol op Federico en hij is inderdaad lang niet zo goed als Hodinkee.
zijn gewoon heel andere videoās. Hondinkee is profesioneel en wat daar soms langs komt⦠ongelofelijkā¦
Armand the Watch Guy is ook uitgebreid in zijn reviews, maar heeft een saaie toon
Ik ga t eens opzoeken.
Theo & Harris is ook leuk ja! Dat jonge mannetje weer verdomd veel over vintage horlogesšµ
Bij Hodinkee vind ik āTalking watches with ā¦ā wel leuk om te kijken, alleen vaak geen idee wie ze zijnš
@koekoek, volgens mij post jij toch ook aardig wat op TUGC FB? Veel Seikoās, of heb ik de verkeerde persoon?
@anon50762135EV, ik zal het eens in de gaten houden, ben benieuwdš
@Klokkengek, zou wel tof zijn als iemand een kanaal zou beginnen, ook al is het in het Engels, maar dat hij/zij iig ook wat Nederlandse merken naar voren brengt.
Ik begrijp alleen niet dat die ArchieLuxury een vd grondleggers is, vind t echt een malloot zeg, continu dat herhalen en schelden.