Zakhorloge merk Moeri's hersteller/info gezocht

Dit is een van de zakhorloge’s die ik van mijn grootmoeder kreeg en die ik graag hersteld zou krijgen.heeft er iemand een adres van een vakman die mij hier bij kan helpen of iemand die mij meer kan vertellen over het merk of de vermoedelijke winkel Rosseels in brussel . Volgens iemand die de horloge trachte te maken (binnenwerk is volgens mij in orde daar ik ze kan opwinden en ze draait )is het asje waar de wijzers op zijn bevestigt stuk .
Ik woon in Stekene in Belgie juist onder de Nederlandse grens tegen Zeeuws vlaanderen (Hulst;Axel;Koewacht…)
Dit uurwerk is van het merk Moeri’s en waarschijnlijk gemaakt in opdracht van Les Tramways Bruxellois voor de leden van een jury “Milan 1906” door Rosseels in rue des Namur Bruxelles
Teksten voorzijde :
LES TRAMWAYS BRUXELLOIS
MOERI’S PATENT
Rosseels 58 rue des Namur Bruxelles

Stempel op achterzijde:
Moeri’s Patent

Teksten binnenzijde:
ANCRE MOERIS
MEMBRE JURY MILAN 1906
HORS CONCOURS

Op het klokwerk staat “Moeri’s patent 7547/780”
NON MAGNETIC

Moeris is een bekend horlogemerk,dat is later Heuer geworden geloof ik maar of dit er een uit die familie durf ik niet te zeggen.

Overigens is het volgens mij niet zo makkelijk om dat emaille van de wijzerplaat goed te herstellen.

succes

hier is waarschijnlijk de emotionele waarde hoger dan de financiele, emaille is wel te herstellen maar daar zal je diep voor in den buidel moeten tasten. De herstellerdie er aan heeft gezeten heeft zo te zien ook niet zn uiterste best gedaan om eea in orde te maken, of is tie naderhand in de jaszak van Jason statham beland toen die uit het vliegtuig viel??

Sorry, ik begrijp jullie beide’s reactie’s niet goed ik heb met geen woord gesproken over het herstellen van het emaille ik ben op zoek naar de as of assen waar de wijzer(s) (welke u los in de horloge kunt zien liggen ) zijn op bevestigt.De beschadeging van het emaille zijn spijtig maar niet noodzakelijk om de horloge terug te laten werken. Wat die hersteller betreft, hij heeft idd in mijn ogen zijn werk niet gedaan en is achteraf gezien waarschijnlijk een amateur liefhebber die met de beste (eigen) bedoelingen geld wil kloppen uit de zakken van mensen die emotionele erfstukken hersteld willen zien.

Moeris is zo’n merk dat bijna niemand kent, maar wel fantastische uurwerken heeft gemaakt. Zo te zien aan de plaat van dit uurwerk heeft hij wel een flinke opdonder gekregen.

Hallo Zeshoek17,

Welk asje bedoeld u, de opwindas of de assen waar de wijzers op zitten? Als er een nieuwe opwindas gemaakt moet worden dan is dat geen probleem. Er zit ook nog een stukje van de 10 los op de wijzerplaat dat kan wel worden terug gezet.
Ik wil wel proberen het uurwerkje in orde te maken voor u. Stuurt u mij maar een mailtje, u kunt ook bellen 0593-526660.

Groeten Martin Meijer uurwerkmaker te Beilen.

Dag,

ik heb het gleijke horloge. een horlogmaker heeft gezegdt dat het een leuke horlog is. Is de Emaille okk gebarsten? Dat is een speciale techniek en ik geloof waardevol.
Ik hoop dat mijn nederlandse begrijpelijk is.

Lg