Zakhorloge..waarde?

Heb dit zakhorloge gevonden in een doos op zolder. Is het wat waard? Was vandaag bij een juwelier en die wou me er 20 euro voor geven. Nou ff eerst uitzoeken dacht ik…

Verkopen aan de juwelier voor die 2 tientjes

Ik heb er niet zo veel verstand van maar je moet hem waarschijnlijk opdraaien met een sleuteltje als je de achterkant open klikt.
Dat dateerd hem al een beetje naar de eerste helft van de vorige eeuw denk ik en dat verhoogd de waarde toch wel enigszins.
als je er tussen de 50 en 100 euro voor krijgt moet je blij zijn.

groetjes Lenno

p.s. een foto van de binnenkant maakt ook veel duidelijk

Dankje Lenno.

Spannend !!!

Wat de waarde betreft heb ik geen idee.

2 likes

1 like

Het klokje is niet van goud? Geen goud merkjes?

1 like

Geen flauw idee…heb hier 0% verstand van. Er staat cylindre 8 rubis in de binnenkant…that’s all I know

Het zal niet veel opleveren bij verkoop. Geen teken van edelmetaal, geen bekend merk, geen uitzonderlijk uurwerk.

Zakhorloges hebben doorgaans niet veel waarde, tenzij het iets bijzonders betreft.

1 like

Zo te zien is het horloge 14 karaats goud. Wel iets meer waar dan 2 tientjes :wink:

1 like

Aah ok. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Ik blijf bij mijn vorige bericht, het uurwerk is vrij standaard dus als de kast niet van edelmetaal is zou ik hem lekker houden, van 50 euro wordt je ook niets wijzer.

Een berichtje aan alle grappenmakers,
"tussen kunst en kitsch"is niet voor niets zo populair.

groetjes Lenno

1 like

waarde is goud waarde inderdaad als de kast van goud is.

1 like

Waar zie je dat dan aan?

Graag normaal blijven reageren hier. Heb alvast eea opgeschoond. Ook het grijze gebied (mocht je een reactie ten onrechte kwijt zijn, excuses)

4 likes

Staan er geen merken of teksten in de binnenkant van het achterdeksel ?

Gevoelsmatig aan de kleur van de kast.
Vergulde zakhorloges tonen vaak meer vormen van slijtage.

@Fati1987 kun je even foto’s maken van de binnenkant van het deksel om dit te bevestigen?

1 like

Wel een nummer

37465

En bij het kookworkshop staat er ook iets
…alleen kan t niet echt lezen

Zoals hier op de foto, kun je dit ook nadoen? :

1 like

“kookworkshop” ? Sorry, nou volg ik het even niet :grin:

3 likes