Let op!
Voordat je hier een bericht plaatst is het goed om te weten dat:
het niet is toegestaan om hier een horloge aan te bieden voor verkoop;
dit geen taxatieforum is;
je account wordt verwijderd als je toch probeert om een horloge aan te bieden voor verkoop;
goede foto’s essentieel zijn als je een vraag hebt over de oorsprong of originaliteit;
niet iedereen die reageert of antwoord geeft, ook daadwerkelijk verstand heeft van jouw horloge.
Als je het bovenstaande hebt gelezen, haal deze tekst dan weg en plaats je bericht!
Pin set binnenwerk is oud - grosso modo tussen 1870 en 1920 ergens
Cilindergang met 6 robijntjes was betaalbare klasse horloges, geen dure dingen, evenmin goedkope rommel. Er van uitgaande dat de inscriptie klopt natuurlijk want ik tel er geen 6.
Binnenwerk met oude stijl parallelle bruggen, waarschijnlijk FHF qua origine, lijkt hard - maar niet helemaal - op de “1017 anonymous” uit de ranfft database:
Ik zou het ergens van rond 1900 à 1910 schatten zelf. In heel nette staat ook, voor zo’n leeftijd; vrijwel zeker een emaille wijzerplaat (kwetsbaar!), zilveren kast. En aan de foto’s te zien goeie hoop dat die nog prima loopt ook.
Veel ouder dan ik dacht! Het horloge loopt en gaat iets te snel. Een aantal minuten wel per dag. Je kunt de tijd goed zetten en de wijzerplaat openen middels een knopje naast de kroon. Het tikt luid. en enthousiast. Het opwinden gaat verrasend makkelijk. Het is een zware klok en je voelt echt dst je iets in je handen hebt. De romeinse cijfers vind ik mooi.
Gewoon leuk om te hebben. Mss laat ik hem eens onderhoud geven. Ik sta er versteld van dat het nog loopt na xon lange geschiedenis. Het is een mooi stukje techniek uit die tijd. Iemand heeft 100 jaar geleden hetzelfde tikken gehoord.
Waar is de tijd gebleven? Het gaat als los zand door jw vingers…het is mss een lmschrijving van tijd. Het gaat voorbij en het is geweest maar je hebt nog tijd voor je.zolang het duurt. Maar met of zonder mij tikt de tijd van eeuwigheid gewoon door. Hoe dan ook ik houd van horloges. Of dingen die tijd meten. Ik ben dit zakhorloge toevallig tegengekomen op een kringloopje. Ik heb het mezelf h
Kado gedaan en ga het koesteren.