Ze weten het niet meer, dus gooi je merk te grabbel

Het is al een trend die langer aan de gang is; gerenomeerde merken weten niet meer hoe of wat te doen om hun horloges te slijten… retro uitgaven, "limited edities’, dubieuze partnerschappen, etc. etc.

Neem nu deze nieuwe Zenith Pilot Type 20 GMT Tribute To The Rolling Stones

.

Of deze twee nieuwe Two Tone Grand Seiko’s

.

.

Need I say more?

Nee, geef mij dan maar de nieuwe Blancpain ! :slight_smile:

.

.

.

9 likes

Eensch! :slight_smile:

Ps mogge :coffee:

1 like

moggu :slight_smile:

Schitterende Blancpain, alleen jammer dat die kromme wijzer door de QC heen gekomen is :scream:

5 likes

Ik denk wel dat we meer two tone gaan zien. Veel staal/goud op Baselworld. Het lijkt weer helemaal terug.

2 likes

Ik vind het zow kitscherig he, maar das mijn ho… :

2 likes

jah voor mij had ie ook gewoon recht mogen zijn

Ik ben fan van zowel Zenith als GS, maar dit is inderdaad vreselijk. Zo gooi je inderdaad je merk te grabbel. Bij Zenith niet voor het eerst.

2 likes

Ik vind dat oprecht wel een leuke detail.
Maar dan had de rest van de klok echt superstrak moeten zijn en dus geen 3 dubbele gemixte rij cijfers etc.

2 likes

Goedemorgen,

Het eerste topic wat ik lees vandaag en ik word er niet vrolijk van, zelfs niet van de Blancpain met die rare kromme weekaanduider en letters aan het eind van de secondewijzer.

Gelukkig ga ik vandaag een n.a. ophalen om het te compenseren…

Grt. Marco

2 likes

En toch zitten er bij dit soort merken genoeg marketeers en marktonderzoekers die elke gaatje en niche proberen op te vullen. Met de huidige productietechnieken een een Limited Edition zo geboren, en dus commercieel aantrekkelijk. Over smaak van niet te twisten, ik vind het niks maar ben ook niet de doelgroep :grin:

2 likes

Zenith blinkt uit in rare fratsen, ook die rare Stones limiteds is nu al aan zijn 4e of 5e editie toe denk ik? Waarvan dit fleurige exemplaar er een is:

En die Seiko TT kun je niet mooi vinden, maar om dat nu als een of andere wanhoopspoging te betitelen gaat echt te ver. Er is overduidelijk een markt voor. De grote merken doen het al jaren, Tudor brengt ook net een TT Pelagos uit. De schoorsteen moet ook branden hè…

1 like

Met deze Seiko is toch helemaal niks mis mee…

6 likes

stog geen two toner? …

wel ander kleurtje

5 likes

Neuh, smaken verschillen, maar dat is me veuls te klassiek, doet me denken aan hoepelrokken, tierelantijntjes en gepoederde pruiken, m.a.w. 18e eeuw…
Tijd voor koffie!! :coffee:

1 like

Het gebeurt zeer zelden dat ik het zo volledig en ongereserveerd eens ben met een post of topic. Bij zowel die Seiko’s als ook die Zenith kreeg ik bijna brokken. Niet in m’n keel, maar in de mond. :slight_smile:

Die Blancpain is inderdaad dikke mik, en die blauwe wijzer met dat haakje is een fantastisch detail. Wat is dit voor model? Ik vind 'm niet bij Blancpain op de website, meestal is die blauwe wijzer een Zeigerdatum, maar in dit geval is er sprake van een 1-53 scale, en dat snap ik niet. Wat is dat voor complicatie?

Evengoed bezondigd ook Blancpain zich aan de bovengenoemde Zenith Fratsen. Ik bedoel, wat rookten ze toen ze dit deden?

En deze wijzerplaat is wellicht kunstig, maar wie kan de tijd nog lezen op gegeven uren?

1 like

Die blauwe wijzer is de weekindicator:slight_smile:

Blancpain 8 Day Large Date Week Indication

Gehaeuse : Rosegold
Durchmesser : 42mm
Hoehe : 13,4mm
Wasserdicht : 30m
Uhrwerk : 3738G2
Gangreserve : 8 Tage
Preis : 34.300 Euro
1 like

Juist. Zat ook aan week te denken, maar bij mij bleef de teller op 52 weken steken, ik had die een of twee dagen extra nooit op de radar. :slight_smile:

Dank!

1 like

Ik meende dat als er nog een “laatste” donderdag in het jaar zit, dat dan de weeknummer doorgeteld wordt, dus kan het voorkomen dat er in een jaar 53 weken zitten.
Dus knap van Blancpain dat ze dat ook in hun horloge maken.

Ik vind het een mooi horloge.

2 likes