Ik was dus in zee aan het zwemmen met mijn Citizen Skyhawk eco drive ± 23 jaar oud. En het horloge is verzopen, niet helemaal vol met water maar wat damp op glas. De LCD’s werden telkens lichter en nu niks meer zichtbaar. Het horloge is ook gestopt.
Op vakantie adres heb ik nu even de caseback laten open schroeven zodat het kan drogen.
Mijn vraag is wat kan ik nu doen om het e.e.a. te helpen.
Horloge spoelen met isopropyl alcohol? Om eventueel zout e.d. en water eruit op te lossen? Of gewoon laten drogen?
Reken maar, als ik in zee gezwommen heb met een duiker dan kraakt de duikring behoorlijk als je 'm draait zonder dat het horloge onder de kraan uitgespoeld is.
Casio Duro kopen voor €60 op Amazon. Kun je je prima mee vertonen aan zee en zelfs al zou deze na zeg 10 jaar gaan lekken dan heb je nog nauwelijks iets afgeschreven.
Ik doe zo om het jaar de kast wel eens open, check het rubber en geef het een vetfilm. Maar de leeftijd op zich zou niks mogen uitmaken vind ik
Als ik zo’n machine had zou ik dat wel doen inderdaad. Maar da’s tot nader order niet het geval, dus ik heb maar wat vertrouwen in mijn oog en de kwaliteit van mijn Vostok. En gaat het toch mis, so be it.
Qua waterdichtheid heb ik alle vertrouwen in Vostok voor vele jaren. Over de kwaliteits controle van de nieuwe generatie Vostoks zullen we het maar niet hebben…