Zeewater in horloge op vakantie.

Ik was dus in zee aan het zwemmen met mijn Citizen Skyhawk eco drive ± 23 jaar oud. En het horloge is verzopen, niet helemaal vol met water maar wat damp op glas. De LCD’s werden telkens lichter en nu niks meer zichtbaar. Het horloge is ook gestopt.

Op vakantie adres heb ik nu even de caseback laten open schroeven zodat het kan drogen.

Mijn vraag is wat kan ik nu doen om het e.e.a. te helpen.
Horloge spoelen met isopropyl alcohol? Om eventueel zout e.d. en water eruit op te lossen? Of gewoon laten drogen?

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

5 likes

ik denk het beste eerst laten drogen en kijken hoe het binnenwerk er dan uit ziet.
zie dan opgedroogde zoutresten dan kan je nog acties ondernemen

IPA kan de wijzerplaat en lumi aantasten. Demi water is beter / veiliger maar kortsluiting zal ook schade opleveren

1 like

Weet je zeker dat het zeewater is. Kan ook goed condens zijn.

Goed dat je dat zegt, kan de oplaadbare cel er alvast uithalen.

100% zeker, zee in en zag het gebeuren. Pakkingen gaar hoogstwaarschijnlijk. Het condens zal zeker wel zoutig zijn.

met een 23 jaar jong horloge in zee gaan zwemmen? waarom? Succes met het herstel in ieder geval👍

3 likes

Omdat het kan en zou moeten kunnen. Deze vakantie met eentje van 46 jaar aan de pols in zee gezeten. :man_shrugging:

Maar het risico is dus duidelijk. Moet je erbij nemen :grin:

2 likes

Of een moderne shitter uit t blauw halen.

1 like

Op zijn minst een WR test voor de vakantie was verstandiger geweest.

1 like

Ook ooit gedaan met een 15 jaar oude Casio Marlin LCD. Je denkt: zo’n Casio kan alles aan en ik zwem er al 15 jaar mee.

Voor mijn trouwe Casio was het einde oefening.

Dat was dus een heel domme zet van ons beiden. Bereid je er op voor dat het horloge voorgoed defect is.

Zonder onderhoud? Lijkt me sterk, alle rubber droogt uit.

2 likes

Je zou nog kunnen proberen het horloge in een bak met rijst te leggen. Kans is klein maar je weet nooit.

Reken maar, als ik in zee gezwommen heb met een duiker dan kraakt de duikring behoorlijk als je 'm draait zonder dat het horloge onder de kraan uitgespoeld is.

1 like

Casio Duro kopen voor €60 op Amazon. Kun je je prima mee vertonen aan zee en zelfs al zou deze na zeg 10 jaar gaan lekken dan heb je nog nauwelijks iets afgeschreven.

Zonder vervelend te willen zijn, na ongeveer 10 jaar lidmaatschap hier zou je toch eigenlijk beter moeten weten.

1 like

Ik doe zo om het jaar de kast wel eens open, check het rubber en geef het een vetfilm. Maar de leeftijd op zich zou niks mogen uitmaken vind ik :smile:

Als ik zo’n machine had zou ik dat wel doen inderdaad. Maar da’s tot nader order niet het geval, dus ik heb maar wat vertrouwen in mijn oog en de kwaliteit van mijn Vostok. En gaat het toch mis, so be it. :v:

Dat valt bij mij onder de noemer “onderhoud”.

Qua waterdichtheid heb ik alle vertrouwen in Vostok voor vele jaren. Over de kwaliteits controle van de nieuwe generatie Vostoks zullen we het maar niet hebben…

1 like