Zegt waterdichtheid iets over de kwaliteit van het horloge?

Welke heb jij?
Kan je die “showen” hier?
Ben wel benieuwd.
En ben ook wel benieuwd welke jij in welke opzichten goed of slecht vindt… :blush:

Heb liever dat ik een pistool op mijn kop krijg voor een echte dan voor een plagiani :joy:

1 like

Die plagiani kan je gewoon afgeven…:joy:

3 likes

Hmm ben ik niet mee eens.
Sta liever de plagiani af dan mijn mooie Rolex :relieved:

Horloge heeft een prachtige linnen wijzerplaat, indexes, wijzers en kast zijn echt mooi afgewerkt, uit mijn hoofd seiko nh35 uur werkje, loopt 20 sec per dag voor. Fijne stalen band en 2 matige leren banden meegeleverd. Ik hoef me geen zorgen te maken dat er iets mee gebeurd. NB, het origineel, GS, is natuurlijk veel mooier en beter. Maar voor € 180 heb ik er veel plezier van.

1 like

Even een kleine aanvulling, als een horloge een ISO6425 certificering heeft (“Diver’s”) dan zitten daar een aantal voorwaarden aan verbonden, zoals minimaal 100m (+25% overdruk) waterdicht en een hele hoop hufterprooftesten die elk horloge dat die certificering heeft moet ondergaan en overleven.
Dus een ISO6425 duikhorloge zal per defintie een goed uurwerk en een goede waterdichtheid moeten hebben.
Er zijn merken die een eigen vergelijkbare of strengere standaard hebben om hun materiaal te testen, dus ook daar hoef je je geen zorgen te maken.
Als Casio voor 5 of 6 tientjes een volwaardig 200m duikhorloge kan produceren, dan geeft dat wel aan dat het voor die prijs zeker niet onmogelijk moet zijn voor anderen om dat ook te kunnen.

5 likes

De vraag is dan ook of die Pateks “kwaliteit” zijn.
TS heeft (wellicht onbewust) een woord gekozen waar je oeverloos over kunt lullen zonder iets te zeggen.
Ik zou zo een lijstje van kwaliteiten kunnen opboeren die tot een conclusie leiden dat een G shock van 100 euro van eindeloos hogere kwaliteit is dan een Patek van 100k.
Wat is “kwaliteit”???

4 likes

:+1::+1::+1:

1 like

Hier de manier van Vostok Amfibia:

Water resistance is 200m and accomplished by a unique system incorporating a fat seal compressed by a bayonet style locking case back, which is secured by a threaded ring. This design allows for a high degree of water resistance while permitting lower production tolerances than would be necessary for a threaded case back. At higher pressure, the case back is actually pressed tighter against the seal, increasing water resistance as the watch is submerged to greater depth

5 likes

De oorspronkelijke vraag ging over het uurwerk, niet over het gehele horloge. Maar daarvoor moet je wel de tekst van die eerste post lezen. :slightly_smiling_face:

2 likes

Kinderen.

Het woord “kids” zou in de ban gedaan moeten worden. Maar als je op je tiende nog met je pet op onder de douche springt… Tja. Mijn moeder zou me na voldoende waarschuwingen, preken en berispingen gewoon ouderwets slaan, maar die was nog van voor de oorlog. :slight_smile:

Dat is dan wel weer gewoon prima, je moet tenslotte toch weten hoe lang je aan het douchen bent.

Mag ik dit voorstellen? De Citizen EP6051-14L. 38mm groot, niet verschrikkelijk duur, en erg solide. En natuurlijk 200m waterdicht. :slight_smile:

Waarom zou ik boos worden? Op het eind van de rit interesseert het me niet waar een ander plezier uit haalt, dat moeten ze helemaal lekker zelf weten. Het enige wat er kan gebeuren is dat ik desgevraagd zeg dat het een skere kopie is van het origineel.

Dat ik een Submariner belachelijk vind, zowel in termen van ontwerp (Rolex is ook een hommage van zichzelf geworden, die hebben al 60 jaar niks nieuws meer gedaan, behoudens de SkyDweller) als in termen van prijs, tja, dat laat onverlet dat ik een 100 Euro Chinese kopie van eenzelfde ontwerp kut blijf vinden.

Dan liever de Citizen die ik hierboven noem. Goed product voor een eerlijke prijs, doet wat er op de verpakking staat en heeft een eigen smoel. Die criteria zijn op ieder prijspunt in de markt gewoon te vinden.

8 likes

Wij hebben 5 kinderen. Soms werken dingen niet zoals vroeger :wink:

2 likes

Mee eens, die van “hommage van zichzelf” onthoud ik :joy::joy::joy:.

Omdat het kan :innocent:
En voor ts, ding is 200m waterdicht, dus van hoge kwaliteit… Kunnen ze rustig mee gaan douche :+1:

1 like

Met jouw redenatie maakt Patek slechte horloges.

1 like

Als je in dit tijdsgewricht vijf kinderen hebt werkt er tenminste één ding zoals vroeger. :slight_smile:

Het zegt meer over de drager dan over het beoogde publiek. :slight_smile:

Dat is ook correct. Los van totaal afwezige waterdichtheid hebben veel modellen niet eens hacking, heb ik modellen van 70K in de hand gehad met scheef gezakte indices en zijn er ontelbare calatrava’s geweest waar je direct aan ziet dat het uurwerk te klein is voor de kast, omdat de KS veel te dicht op de centrale as zit.

2 likes

Dat maakt een horloge niet per definitie slecht. Als ze daadwerkelijk zo slecht waren, dan stonden ze niet waar ze staan.

Soms is de eene marketing beter als van de ander :grin:

2 likes

Wat is een objectieve definitie van kwaliteit? Het maakt het voor mij wel “slecht”, zeker op dat prijspunt. Dingen die ik rond 200 Euro OK vind zijn dat al lang niet meer wanneer ik de kostprijs van een Skoda Octavia aan een horloge zie hangen.

3 likes

Van een gerenommeerd horlogemaker heb ik gehoord dat handenwassen de meest voorkomende oorzaak is van waterschade bij lekkende pakkingen.

6 likes