Nee nee, nog geen sappig topic vol stappenplaatjes.
Het is een vraag!
Hoe lastig is het om zelf een wijzerplaat te vervangen?
Zijn er handige online tutorials? Handige filmpjes ? Is het te doen met de juiste gereedschappen ?
Mijn horlogemaker zit in het buitenland. Gezien alles dicht is of gaat wilde ik misschien zelf te stoute schoenen aantrekken en het proberen
Welke gereedschappen heb je nodig? Zijn er kant en klare setjes te bestellen ?
Ben goed met kleine / fijne techniek.
Het is prima te doen met het juiste gereedschap. Maar dingen als geen kleine beschadegingen maken of de wijzer perfect uitlijnen zijn niet eenvoudig. Dus ik zou zelf met een horloge uit die prijsklasse niet gaan rommelen.
Ik heb er geregeld naar staan kijken. Ziet er niet supermoeilijk uit. Maar geen stofjes of vlekjes, gepriegel met de wijzers, juiste volgorde… goed gereedschappen… ik zou ff wachten. En een goedkoper horloge de vuurdoop laten ondergaan lijkt me ook verstandiger. Volgens mij vraag je jezelf t serieus af he?
Vreemd trouwens dat je dit niet op dit moment zou kunnen laten doen. Juist als er winkels dicht zijn zou je denken dat de horlogemaker graag werk heeft.
Lekker man. Ben benieuwd naar de ervaring en het resultaat
Het is niet lastig, maar je moet wel weten wat je aan het doen bent. En in bezit zijn van het juiste gereedschap, rust en een vaste hand.
Maar als eerste keer … ik zou toch eerst een seiko pakken en even oefenen met de wijzerset afhalen en monteren.
Hier alvast een tip :Wanneer je de 2 stelschroeven “losdraait” om het uurwerk uit de kast te verwijderen gaat dat dus niet, want je moet ze tegengesteld/vast/rechtsom draaien.