Zelf wijzerplaat vervangen Rolex

Nee nee, nog geen sappig topic vol stappenplaatjes.
Het is een vraag!

Hoe lastig is het om zelf een wijzerplaat te vervangen?
Zijn er handige online tutorials? Handige filmpjes ? Is het te doen met de juiste gereedschappen ?

Mijn horlogemaker zit in het buitenland. Gezien alles dicht is of gaat wilde ik misschien zelf te stoute schoenen aantrekken en het proberen :slight_smile:

Welke gereedschappen heb je nodig? Zijn er kant en klare setjes te bestellen ?
Ben goed met kleine / fijne techniek.

Hoor het graag :slight_smile:

8 likes

Lefgozer ik zou bij een 30k horloge niet zelf gaan prutsenb😜

Oh shit.

2 likes

Je weet zelf ook dat je het niet gaat doen boefje.

7 likes

Kan makkelijk. Beetje spuug helpt ook voor de smering van het horloge btw. :+1:

1 like
5 likes

Haha, ik ben benieuwd naar de review! :scream:

Het is prima te doen met het juiste gereedschap. Maar dingen als geen kleine beschadegingen maken of de wijzer perfect uitlijnen zijn niet eenvoudig. Dus ik zou zelf met een horloge uit die prijsklasse niet gaan rommelen.

1 like

54 likes

Kan nooit veel moeilijker zijn dan glazen in een bril drukken

16 likes

Is het een idee om het te gaan livestreamen? Je krijgt een euro als we mee mogen kijken via een GoPro oid.
Toch weinig te doen tijdens corona.

Spanning/horror: 10/10.

34 likes

:joy:

1 like

Denk dat je hier een heel eind mee komt… succes

https://www.cousinsuk.com/product/rolex-dies-with-wrench-bergeon?code=C0314

https://www.cousinsuk.com/product/hand-removing-tools-watch-cousins

https://www.cousinsuk.com/product/hand-fitting-multi-press-watch-bergeon-swiss

Dit is wel een motiverend stuk gereedschap moet ik zeggen

9 likes

Brljant.

1 like

Ik heb er geregeld naar staan kijken. Ziet er niet supermoeilijk uit. Maar geen stofjes of vlekjes, gepriegel met de wijzers, juiste volgorde… goed gereedschappen… ik zou ff wachten. En een goedkoper horloge de vuurdoop laten ondergaan lijkt me ook verstandiger. Volgens mij vraag je jezelf t serieus af he?

Het schijnt dat het lastigste is het zorgen dat de datum en de dag nog om 00:00 verspringt.

Ik heb het door @koen laten doen (Tilburg). Misschien dat die wat kan zeggen over de moeilijkheidagraad van moderne rolex dial swaps.

3 likes

Niet doen

1 like

Vreemd trouwens dat je dit niet op dit moment zou kunnen laten doen. Juist als er winkels dicht zijn zou je denken dat de horlogemaker graag werk heeft.

Ik zou in ieder geval niet zelf gaan klooien.

2 likes

Lekker man. Ben benieuwd naar de ervaring en het resultaat :smile:

Het is niet lastig, maar je moet wel weten wat je aan het doen bent. En in bezit zijn van het juiste gereedschap, rust en een vaste hand.
Maar als eerste keer … ik zou toch eerst een seiko pakken en even oefenen met de wijzerset afhalen en monteren.
Hier alvast een tip :Wanneer je de 2 stelschroeven “losdraait” om het uurwerk uit de kast te verwijderen gaat dat dus niet, want je moet ze tegengesteld/vast/rechtsom draaien. :joy:

2 likes