Zenith 2000 Caliber 135 1962

Mooi karaktervol Zenith horloge met het befaamde Caliber 135 uurwerk. Dit uurwerk heeft talloze prijzen gewonnen en wordt het beste uurwerk ooit gemaakt genoemd.

Ik heb dit horloge een tijd terug al eens op het forum voorgesteld in dit topic:

Hij ligt hier maar te pronken in de kluis en dat vind ik zonde. Door mijn grote polsen draag ik eigenlijk niets onder de 40mm diameter.

Dit horloge is uit het laatste jaar van productie (1962) en is voorzien van een caliber 135 welke niet getest is voor chronometer certificering.

De kast heeft gebruikssporen. De deksel heeft sporen van een perlon band. Deze zouden weggepolijst kunnen worden.

De kroon is niet origineel.

De wijzerplaat en het glas zijn zeer mooi bewaard gebleven en de sunburst is waanzinnig.

Het is niet bekend wanneer het voor het laatst onderhouden is. Maar gezien de graveringen in de deksel is dit met regelmaat gebeurt. Het uurwerk loopt keurig en houdt de tijd.

Ik sta open voor cash en ruilvoorstellen
Mijn interesse gaat uit naar vintage horloges duikers luchtvaart of chronografen jaren 60-70 minimaal 40mm of recente Tudor modellen als de black bay of chrono maar laat me graag verassen.

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):

Merk en model: Zenith 2000
Diameter: 35
Leeftijd: 63 jaar (1962)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): ongeveer 2022
Factuur en/of certificaat: -
Originele doos en/of eventuele accessoires: -
Verzendkosten of afgehaald: afhalen onder het genot van koffie of verzonden
Conditie (krassen, werking etc): gebruikt volledig functioneel
Soort uurwerk en kaliber: Zenith 135
Vraagprijs: €3500 of een mooi ruilvoorstel
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

12 likes

up

1 like